Mitä materiaaleja olette käyttänyt pohjana? Mikä liimaus syteemi paras? Tarkoitus olisi tehdä itse pohjustukset. Voiko "tarra" kapalevyä leikata vaikka sirkkelillä pienemmäksi? Voiko alumiini levyä ostaa mitassa vaan jostain metalli lafkasta, mikä olisi passeli paksuus?
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Kapalevy on hyvin pehmeää, menee mattoveitsellä hyvin. Teräsviivotin avuksi. Sirkkeli luultavasti repii sen muruiksi. Niin alumiinista kuin kapastakin voit kysäistä tarjouksen puitteesta. Puite Oy | Pohjustus/Laminointi/Kehystys
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Minä oon käyttänyt pH-neutraalia taustapahvia jolle pohjustan itse kuumalaminointiprässillä, oma prässi on vaan 30x45 joten isommat tilaan pohjustettuna samalla systeemillä. Kapalle oon joskus liimannu mutta aijanmittaan on kupruillu. Enää en sitä harrasta. Yhden mystisen kokoisen liimasin kesällä valokuvaliimalla pahville, ei hyvä. Yks kuva pitäis lähiaikoina pohjustaa kankaalle, taidan tilata sen Color-kolmiosta valmiina. Vähimmällä pääsee.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Alumiinilevyä saa valmiiksi leikattuna metallialan firmoista. Jos ostat "tavallista", niin joudut puhdistamaan sen, sillä pinta on rasvainen. Puhdistukseen käy mineraalitärpätti. Voit ostaa myös anodisoitua alumiinia, jossa on suojakalvo (pleksin tapaan) ja sen poistettua saat pohjustuskelpoisen rasvattoman pinnan. Eri asia on sitten, millä sen kuvan saat kiinni siihen. Yleisesti siihen käytetään tarraliimakalvoa ja kuva telataan "mankelin" läpi siihen. Kotikonstein hieman... sanoisinko turhauttavaa. 3M valmistaa tarraspraytä (varmista arkistokelpoisuus), jota voi suihkuttaa pintaan ja telata siihen kuvan. Sprayauksen jälkeen työtila on tahmainen isolta alueelta pohjustusmateriaalin ympäriltä. Suojat naamalle ja ulos sprayaamaan. Kivaa näin talvella. Alumiinilevyn paksuus riippuu lompakon paksuudesta. 3 millinen kelpaa hyvin. Taakse sitten u-kiskoa, jolla pohja jäykistetään ja toimii myös ripustuskiskona. Hyvää et saa halvalla. Valitettavasti. Kapan, (ei minun) ongelma on vääntyminen ajan mittaan. Nyt en muista, onko KapaFixissä alumiinivahvike . Alumiinivahvisteinen Kapakin leikkaantuu mattoveitsellä. On sen verran ohut se vahvike. kapa
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Turussa on liikenemerkkejä tekevä firma joka printtaa alumiinilevylle muistitikulta kuvia, ihan hyvää laatua tulee. Koko on muistaakseni jotakin metri kertaa puolitoista, aina yksi ajo, sille voi sitten printauttaa useampia kuvia jotka leikataan irti ja päällystetään koko kiiltävällä tai mattapintaisella kirkaslakalla joka suojaa kunnolla kuvan. Firmaa en enää muista, etsikää itse.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Hieman selvittelin asiaa... Pohjustuskone/kylmälaminointikone manuaalikäyttöinen 2300+alv 2829€ Kuumalaminointi kone A2 550€. Voinko kaksipuoleisen teipin laittaminen ihan käsin olla yyber vaikeeta? Teippi sadan neliön rullassa noin 3€ neliö.....
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä mulle riittäisi kapalevy liimapinnalla.. http://dekolevy.dekolevy1.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=KFM1010
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Kyllä toi käsinkin onnistuu, kunhan on kunnollinen työpiste. Iso työpöytä, missä on varmasti tilaa häärätä ja teippirullat ja kuvat hyvin kiinni ja paikallaan, että se teippi laskeutuu kauniin tasaisesti heti siihen kuvalle. Uusintayritystä ei ole. Sitten vaan hurjaa telaamista kumitelalla. Pari harjoitustyötä kannattaa tehdä ennen kunnon kuvien liimausta. Mun mielipide on vieläkin noista sprayliimoista, että ne ei ole oikein kunnollisia. Mä olen muutaman kymmentä kuvaa liimannut ja kaikista on se liima alkanut pettämään ajan kanssa. Olen käyttänyt sitä 3M punaista purkkia, onko toi nyt sitten Photo Mount. Nyt olen siirtynyt käyttämään tuota -> http://dekolevy.dekolevy1.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=E14491332 ja se on pitänyt hyvin.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Tuli juuri tarjous A2 kuumalaminointi härpäkkeestä 195 + alv. Siis jos löytyy asiallinen matta tms. tasku, niin voipi vetäistä vaikka kaksikomponetti liimalla kiinni banaanin lehtee...
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä ja taskujakin on sellasia joissa on selässä liima.. kuumalaminoin muutamia suihkaritulosteita kokeeksi jos olisin lähettänyt vaikka postikorttina mutta minusta ne on vähän halpiksen näkösiä ja jouduin tilaamaan ifiltä proot tilalle ,)
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Ei toi kuumalaminointivimpain mikään näyttelykuvien laite ole. Nehän ovat niitä, joissa muovitasku prässätään kiinni. Kestää hyvinkin tehtynä muutaman viikon, jos lämpötila hiukankin vaihtelee, ja uutenakin näyttää Kitumarketin mainokselta.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Mitäpä jos ostan tuon "pohjustuskoneen", olisiko porukoilla kiinnostusta teettään "sopivasti" pohjustuksia? Ainakin myyjän mukaan tekee aivan samaa jälkeä kuin mikä tahansa muu laite.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Kokemuksesta (n. 40 kuvaa) A3-koossa KAPAMountille (se alumiinivahvisteinen) kaksipuoleisella teippifilmillä (125cm leveää) meni laakista putkeen alusta alkaen. ensin teippi kiinni Kapaan yhdest reunasta alkaen ja tapettitasoittimella hiljalleen lastaten. Teippiin jää ihan varmasti kuplia, mutta ne saa sileeksi puhkomalla neulalla reikiä ja painamalla sitten kiinni. Sitten suojakalvo pois ja kuvat samalla tavalla teippiin. Jos paperi on liki 200g:tä niin se ei enää kupruile. Yleensä laitan samalla kertaa kaikki levyyn mahtuvat kuvat ensin kiinni ja leikkaan ne sitten mattoveitsellä metalliviivaimeen tukien erilleen. Leikkuualustana mulla on vanha kovalevy lattialla. Ja kapalevyn reunaan laitoin osaan pienen mustaksi maalatun L-profiilisen puulistan. Kapalevy tuppaa todellakin käyrsitymään, mutta se hoituu U-profiilisella alumiinilistoilla, jotka liimataan taakse. Samalla kuva irtoaa seinästä ja listaan voi kiinnittää ripustuslangan. Alumiinin liimaus käy hyvin joko kontaktiliimalla tai esim. rakennusliimoilla. Kun saa hankittua tota teippiä ja Kapaa metritavarana paikalliselta mainosfirmalta tarpeen mukaan, niin ei tarvi ostaa tolkutonta määrää. Tosin onhan tuo akryyliin tms. materiaaliin laminointi tai alumiinille tulostaminen toki näyttävämpää ja kestävämpää, mutta myös huomattavasti kalliimpaa.
Vs: Pohjustuksesta kyssäreitä Prolab nimisen pilailupuodin kalusto arsenaaliin ja palvelutarjontaan kuului mm. Seal Jumbo 1600 niminen kuumaliimaprässi (50X60cm), paspileikkuri ja kuvaleikkuri (1m leveä). valitettavasti kuulopuheiden mukaan kyseinen putiikki on pannut ovensa säppeen ja ainoa työntekijä muuttamassa Portugalin lämpöön. ( kalusto ei kaupan...)