Mikähän erinomainen tässä nyt on? Onko vika kuvaajassa (minä), kehittäjässä (minä), kamerassa (Yashicaflex) vai filmissä (Fomapan 200)? Kehitetty Rodinalissa 1+50 8,5 minuuttia, agitoitu 10s/min, kiinnitetty Agefixilla 1+7 5min.
Vs: Täpliä negassa en mene takuuseen mutta veikkaisin että saippuointi vaiheessa/kuivausvaiheessa olis jääny "pisaroita" negalla?
Vs: Täpliä negassa Olisikohan kehityksessä filkan pintaan jäänyt ilmakuplia? Lyötkö yleensä kehitystankin lujasti pöytään joka agitoinnin jälkeen? Sen pitäisi auttaa.
Vs: Täpliä negassa Tuo mullakin kävi mielessä, mutta ei ole samaa koskaan aiemmin tapahtunut. Lyön kyllä tankin pöytään agitoinnin jälkeen.
Vs: Täpliä negassa Vahvin veikkaus taitaa olla kyllä toi filmi. Miten lie Foman laaduntarkkailu? Oot varmaan useemman rullan kehitelly ite eikä aiemmin oo ollu, joten tuskin johtuu prosessista.
Vs: Täpliä negassa Mulle kävi kerran samoin Pyrocat HD:n kanssa semi-standissa. Sitä ihmeteltiin APUGia myöten, mutta varmuudella ei osannut sanoa edes se Sandy King (vai mikä sen hepun nimi olikaan?). Kiinnitehän mulla oli silloin ihmeen sakkaantunutta, mutta sitäpä ei voi sanoa, oliko kyse siitä vai mistä, Pyrocat HD:kin taisi olla jo vähän liian kauan auki ollutta. Mulla ei vaan tullu tollaisia valkoisia pisteita noiden täplien sisään.
Vs: Täpliä negassa Niin joo ja mites filmin päiväys ja säilytys, oliko tuoretta? Noitahan on aika reilusti tossa ja näyttää kyllä joltain emulsion rei'iltä, ellei sitten oo jotakin moskaa ollu muuten filmillä.
Vs: Täpliä negassa Tuoretta on. Parasta ennen päiväys on vuodelle 2012. Säilytetty kylmässä. Jonkin verran näköjään löytyy netistä juttua Fomapanin laatuongelmista. Toivotaan, että olisi yksittäinen tapaus. Ihan kokeeksi tuota tilasin muutaman rullan, joten mitään suurempaa vahinkoa ei tuosta tule, jos vaikka ovat loputkin tommosia.
Vs: Täpliä negassa melkein epäilisin fiksiä.emulsiosta on irronnut isoja klimppejä joita fiksi on tartuttanut kiinni emulsioon, ei ole konvertonut kaikkea vesiliukoiseksi
Vs: Täpliä negassa Ei ollenkaan välttämättä. Mulla oli muistaakseni Ilford käytössä, kun kävi samoin.
Vs: Täpliä negassa Ilfordilla on ollu vähän erilaista kai se ongelma ja muillakin on sitä noissa ständihommissa ja just pyrocatilla ilmenny. Mut tossa noita "reikiä" on aikas isoja ja reilusti. Voi se tietty sekin silti olla mutta kyllä kai se kuitenkin filmissä joku ongelma on.
Vs: Täpliä negassa Nyt tuli mieleen aika "far out" juttu, entä kehityskelat ? Muovia vai metallia, ja millä sekoitettu kehitettä/Fiksiä. ei paljon vaadi että vierasta metallia menee sössimään satsia. keni taivutti tavallisesta rautalangasta koukun jolla liikutella metallikekoja purkissa. Koko satsi oli pienten mustien hileitten täyttämä. aivankuin instant ruostekuorrutettu, oli karsee homma hinkata veks keloista ja kaikki negat tietysti roskiin...
Vs: Täpliä negassa Muovia kaikki. Mulla tuli mieleen, että voisiko kehitteen ja kiinnitteen välinen lämpötilaero aiheuttaa tämmöistä? Mun kylpyhuoneessani on kesäisin n. 24 astetta lämmintä, eli tuo on myös kiinnitteen lämpötila, kun en jaksa sohlata vesikylpyjen kanssa. Kehite taas on yleensä 20-asteista. Yleensä suositellaan pitämään kemikaalit/huuhteluvedet 5 asteen sisällä toisistaan, eikä mulla koskaan ole ollut tuon kanssa ongelmia, mutta voisiko Fomapan sitten olla herkempää?
Vs: Täpliä negassa ei mulla muuta neuvoa ole kun keräät kaiken jäljellä olevan ja lähetät tän negojen mukana fomalle ja sanot "suomalaisen kuluttajasuojan mukaan vaadit hyvitystä ja uutta tavaraa tilalle. katotaan mitä vastaavat...
Vs: Täpliä negassa Jos kehite on 20 niin ei se kiinnitteen lämpötila kyllä ala vaikuttaa ainakaan tolleen ennenku se on jotain melkein 40. Ainakin vajaa 30 menee ilman ongelmaa, väitän. Hiustenkuivaajan tai loppuhuuhtelun kanssa oon joskus onnistunu efektiä saamaan ja se on aika eri näköstä. Nopea jäähtyminen saattaa aiheuttaa retikulaation, eli emulsion halkeilun. Föönistä tullu semmosta palapelijälkee. Fuji Neopan 400 tuntu olevan erikoisen herkkä .