Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana RB, 23 Helmikuu 2008.

1. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113
    Vs: Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Pikkusen jatkoja piuhoihin ja pöntöt toiseen huoneeseen.....
    Meikäläisen kone on käyttämättömän oven edessä, juolahti eilen mieleen että pistän oven tilalle jonkin levyn ja kannan koneen toiseen huoneeseen. CD-romppuja tosin pitäis käydä vaihtamassa siellä.

2. Vs: Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Pitkä satapiuha ja moisen liitännän cd-asema jää pöydälle ;-)

3. Vs: Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Mulla on ollut nyt sama kysymys hetken aikaa ja päädyin ratkaisuun, jossa ostan 17" MacBook Pro:n (HD-lisävarusteisena) .
    Riittävästi nopeutta kuvankäsittelyyn, riittävät ominaisuudet muutoinkin. Telakointiaseman puute hivenen häiritsee, mutta kaikkea hyvää ei saa näemmä samassa paketissa. Kyseessä on enemmänkin liikuteltava työasema, kuin kannettava tietokone.

Nythän ilmestyi nuo uudet MacBook Pro:t, joten joitain vanhempia yksilöitä sai aika siedettävään hintaan. Muistia lisää (omassa tulevassa 4G) niin pitäis riittää hivenen vaativampaankin käsittelyyn. Parallelsin taaksen XP, niin saat ne välttämättömät winukkasoftat sinne, mitä et löydä mäkkiversiona. Itsellä tuonne menee esim. laskutusohjelma.

Jossain vaiheessa pitää hankkia joku isommapuoleinen näyttö, Eizo 27" , Cinema 30" tmv. niin ei tarvi ton kahden monitorin kanssa kikkailla. Nyt alussa, kun kaik män, voi vielä kahdella leikitellä ennen systeemipäivitystä.

Ks. vaikkapa Varimport ja sieltä se 15" MBP 1499€

Ps. tietenkin täältä vois löytyä halvalla PC koht'puoliin ja kyllä tälläkin pakolliset kuvat vääntää.

4. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113
    Vs: Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Jotenkin vierastan läppäriä kun en sitä tarvitse, mutta pitää harkita ja tutkia kaikki mahdollisuudet. Yks läppäri löytyy ennestään, joten senkään takia läppäri ei oo ykköstavoite. Kuvauskeikoilla en tarvitse läppäreitä.

5. Vs: Pöytäkone pelkästään kuvankäsittelyyn.

Juu, mulla on tässä pöytäkoneena seuraavanlainen kokoonpano:
    Ajettu Geekbench 2.0.13 softalla, joka ei ostamatta toimi 64bit tilassa.

Ja tämä on selkeästi hitaampi kuin MacBook Pro joka kyllä erinäisten kaupanteollisten "taiteilujen" jälkeen vaihtui 15" uusimpaan versioon 4GB muistilla ja saapuu perjantaina.

Noi mun arvot on aikalailla MacBookin vastaavia, joten se 13" MacBook on suunnilleen yhtä nopea  ;D
    Tosin muistipäivityksellä luulen, että tästäkin koneesta saa aika paljon sähäkämmän, mutta so not, kaupat on tästäkin hierottu jo.