Olin menossa eilen kuvaamaan kaupunkia, mutta räiskinkin tällaisen sarjan ruokapaikassa ihan uudella Nikkorin 50mm f/ 1.4 G:llä. Käsitarkennus ja isoimmalla aukolla. Yritän mahdollisimman vähän harrastaa jälkikäsittelyä, joten rajauksetkin on sitten miten kuvatessa sattui osumaan (paitsi pari reunasta pilkistävää kattilanreunaa rajasin myöhemmin pois, kun niitä en vaan millään pystynyt kattelemaan).
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Paikan nimi siis on tuo Balthazar`s Keuken, asun Amsterdamissa, niin se on aika mun kodin lähellä. Mutta voin myös suositella jos tulee Suomesta tänne käymään, pöytävaraus kannattaa tosin tehdä etukäteen. Tila on tosi pieni, keittiö on samassa tilassa pöytien kanssa ja hienosti säilyneet vanhat rakennuksen yksityiskohdat. Menussa on yleensä vain kaksi ruokavaihtoehtoa, eilen kala ei ihan vakuuttanut, mutta simpukat, jälkkäri ja viinit oli tosi hyviä.
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) juhaa, kysyitkö äsken, että missä me käytiin syömässä, vai kuvittelinko vaan ?
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Kysyin, mutta linkkasin otsikon ulkomaankieliset sanat kuukkeliin ja totesin, että Amsterdamissa. Laitoin muistiin seuraavaa kertaa varten. Jossain Bazaarissa kävin viimeksi lomareissulla, mutta pieni mitätön Etiopialainen lähiöruokapaikka asuinkerrostalon kivijalassa oli mieleenpainuvin. Jälkkärikahvin pavut paahdettiin ja kahvi keitettiin avotulella eteisessa Hieno kaupunki. LISÄYS: Tämä oli se Bazar, missä mä kävin. Ei kovin häävi. Photogalleryssä kuvia miljööstä http://www.bazaramsterdam.com/read/1441
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Kyllä sä senverran voisit käyttää jälkikäsittelyä että valkotasapaino olis hollillaan. nyt varsinkin safkat on aika tympeän nälöisiä.
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Harmittaa kun en tajunnut kuvatessa säätää WB:tä ja nyt en saa muuta kuin omaan silmääni siniseen taittavaa. Haluisin kyllä käyttää vallitsevan valon sävyä, varsinkin tuollaista lämpimämpää hehkulamppu/kynttilänvaloa, mutta en vielä ihan osaa. Olisi tosi mukavaa jos joku ystävällisesti säätäisi wb:n kuntoon, niin näkisin miten se yleisen mielipiteen mukaan kuuluisi olla.
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Minun mielestäni näissä on tunnelmaan hyvin sopiva valkotasapaino. Kolme viimeistä kuvaa muodostaa hyvän sarjan. Alkupää on "lämmittelyä".
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Yleensä valikossa on daylight-tungsten-flash-cloudy-ja loisteputkivalo joka korjaa tuon inhoittavan vihersävyn. toinen vaihtoehto on kelvin säätö. Tungsten on noin 3200K ja päivänvalo 5000/5500K. jostakin tuon välistä on varmaan suht oikea. kolmas on sitten phtoshopissa pipetillä.
Vs: Balthazar`s Keuken -sarja (mies syö) Hmm... Balthazarin keittiö näyttää ihan mainiolta ilman mitään säätöjäkin. Kyllä kuvien tarina aina voittaa jonkun tylsän valkotasapainon.