Eli joo, skannatessa vanhalla epson v500 romullani mustavalkonegoja niin toi ohjelman pölynpoisto aika surkea ja ICE-toiminto toimii vain närinegoissa. Tähän asti oon saanut suht hyvin pölyt sitten läppärin omalla kuvamuokkausohjelmalla poistettua mut nyt yllärinä siihen on tullut joku AI-ohjaus joka jumittaa koneen heti kun yrittää mitään tehdä.. Eli kysymys, onko jotain ladattavaa kätevaa kuvanparannus/muokkausohjelmaa jostain ladattavana? Tarve mulla tosiaan on ainoastaan tohon pölyjen poistoon kuvista. Ja mainittakoon että olen sitä sukupolvea joka ei ole varttunut tietokoneitten kanssa joten tässä suhteessa melko peukalo keskellä kämmentä.. Tietty ratkaisu olisi pitää negat alunperin vapaina roskasta mutta se ei taida mun huushollissa onnistua.
Niinpä, ja hengityskin sujuu paremmin Jotenkin vaan tuntuu et kun nega silminnähden pölyttömäks pyyhitty niin eiköhän siinä 30cm matkalla skanneriin se on kerännyt sitten parisenkymmentä hiukkasta jo..
No perskule pienestä se on kii kun ei ymmärrä mistään mitään. Aikani kaiveltua löysin läppärin uumenista sellaisen kuin "sovellusten asetukset". Tästä pystyin jollain tapaa nollaamaan tai palauttamaan valokuvat-sovelluksen asetukset.. Ja sehän toimii taas kuten ennen!!
Hyvä, että löytyi ratkaisu. Ei se kostutuskaan aina auta, kun emulsiot vetäytyvät niin, että koko filmi on yhtenä rullana ja ihan mahdoton saada suorana skanneriin..