Elikkä ilmanpaineella toimiva n. 6 m pitkä.Toimiiko se jouhevasti ja hyvin ? Tarkoitus olisi kuvata joskus omia juttuja , kun ei kädet riitä vaijerilaukaisimilla.
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Kyllähän se toimii. Minulla on sellainen, ostin täältä kl:n kautta. Mikäli se on kunnossa eikä kumiosissa ole halkeamia niin toimii kuin vanhan mersun keskuslukitus (=ilmanpaineella). Tällaisellahan mm. Arno Rafael Minkkinen on kuvannut.
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Hyvin toimii, ei ongelmia. Jalan painallus tai sormien puristus. Ei urheilukuvaajalle. Minulla tuollainen jossain käyttämättömänä. Nykyisin tuon hoitaa joku näkymätön sähkö tai atomi vai mikä lie säde. kapa
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Volkkareissa taitaa vieläkin olla sellainen viritys.... eikä sen kyllä voi sanoa toimivan, ainakaan kovin jouhevasti.... (Kertoo nimimerkki "muutaman kerran apumiehen puolelta sisään ryöminyt")
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Siksi sanoinkin, että toimii kuin vanhan mersun keskuslukitus, eli ilmanpaineella. Tuo jättää tarkoituksella kertomatta sen, onko toimivuus juohevaa vai ei. Mutta vakavasti puhuen, eipä tuossa minun pumpputoimisessa lankalaukaisimessa tunnu olevan sen suurempia eroja peruslankaan kuin voimansiirtotapa.
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Mulla on kans pumppu ollut vuoskaudet käytössä. Tosin tuli nyt mieleen että "B"-laukaisua en ole sillä koskaan tullut kokeilleeksi - mutta alkeisfysiikkaan nojautuen tuonkin pitäisi toimia ongelmitta Ja sehän on aito "bulbbi"
Toimii hyvin Toimii pirun hyvin,joskin laukaisuviive on 1-2 s.Ainoa näkyvä haitta on laukaisimeen tulevan kierreosan pituus. Mutikan varjo näkyy joskus pönttö- Rollikalla otetuissa kuvissa. Hinta on aika tomera, Foto-Brenner penää siitä liki 50 euroa. Toisaalta:voi sitä ihmettelevien katseiden ja kysymysten määrää kun ao. systeemin parkkeeraa jonnekin puistoon jalustan nokkaan ryhmäkuvan ottamista varten. Tyyli on köyhän perusoikeus.
Vs: Toimii hyvin pieni viive on,mutta toimii kyllä jouhevasti ja tärinättömästi,ainakin mulle on sama se viive,eihän sitä mihinkään urheilukuvaukseen käytetä.
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin bulbbi toimii ,pidät vai pallo litistettynä niin kauan kuin valotusta halutaan ja sitten vapautetaan pallukka
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Haman laukasijat on kivoja kun mukana tulee kela johon pitkä letku menee sujuvasti
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Aikoinaan oli kellokoneistolla toimivia itselaukaisijoita, faijalta jäi muutama. kivastí surisee ja hyvin ehtii itte kuvaan.
Vs: Pneumaattinen lankalaukaisin Mulla on kans yks tollainen. Vieläpä sovitteella jollekkin harvinaisemmalle lankalaukaisijan kierteellekkin. Orkkislaatikossaan se kulkee usein mukana ja käyttöäkin löytyy, joskin LF-puolella osassa linsseistä on sisäinen vitka, mutta MF-kamerasta puuttuu fitka kokonaan.