Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Plustek OpticFilm 8200i ja sen ongelmat

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana JJJJ, 2 Joulukuu 2025.

Tags:
  1. JJJJ

JJJJ Member

422
    4
    18
    Plustek 8200i tekee tummaa jälkeä. Histogrammin korjauksella tai pipetillä ei tunnu saavan kunnon jälkeä.

Enti miten päivitetään SilverFast 8.0 ohjelma.

2. JJJJ

JJJJ Member

422
    4
    18
    Lisäksi tekee Unknow error virhettä, eli jättää skannnauksen kesken.

3. paraneva

paraneva Well-Known Member

13 265
    7 954
    113
    Muistaakseni mulle on tullut sähköposti, kun on päivitys saatavana, parempaan versioon saa ainakin päivitettyä, kun kirjautuu sivulle.

4. MartinN

MartinN Active Member

597
    72
    28
    Silverfast 8 näyttäisi olevan ladattavissa sarjanumeron ja emailin antamalla. Itselläni on käytössä 8.8.14 joka taisi olla viimeinen 8 versio ennen kuin 9 korvasi. Koko silverfast 8 oli buginen ja vasta viimeiset versiot alkoi toimimaan jokseenkin siedettävästi. Itse käytän sekä 8 että VueScan, Vuescan:in automaattivärikorjaus on mielestäni parempi, mutta se on piilossa, ja koko käyttöliittymä Vuescan:ssa on ihan hirveä. Eikä Silverfastkaan loista. Rutto tai kolera.

5. MartinN

MartinN Active Member

597
    72
    28
    Korjaan 8.8.0r25 on viimeinen versio kasista.

6. paraneva

paraneva Well-Known Member

13 265
    7 954
    113
    Mä skannaan nykyään raakana ja teen LR:ssa tarvittavat säädöt.

Speedjani tykkää tästä.
  7. JJJJ

JJJJ Member

422
    4
    18

Ne viestit menee sinne ensimmäisen omistajan sähköpostiin.

En edes muista keneltä olen tämän ostanut.

8. MartinN

MartinN Active Member

597
    72
    28
    Kannattaisi olla Silverfast:iin yhteydessä ja rekisteröidä SF sarjanumero itsellesi. Sen jälkeen varmaan pääsisi lataamaan.

9. Speedjani

Speedjani Member

196
    16
    18
    Minä scannaan nykyään tuolla Silverfastilla myös HDRiRAW tiedostona, joo kyllä vie 100mt tilaa, mut on se sen arvoista. Teen siis pelkän raaka scannauksen SIlverfast AI9:llä ja sit siirrän kuvat Silverfastin HDRi Studioon, jossa sit teen kaiken muun. Minusta nuo ohjelmat on varsin monipuolisia ja hyvin toimii. Silverfast Ai9:n olen kalibroinut sille ostetulla kalibrointi kuvilla. Ainut mikä noissa ohjelmissa on minusta erittäin isi miinus on 2 asiaa!
    1. PrinTao on mielestäni enemman kuin PASKA tai sit minä olen tumpelo!, Meinaa, siis yleensä tulostin ohjelmilla voi valita esim 4 valokuvaa ja tulostaa yhdelle A4 paperille. Kummastakaan ohjelmasta en saa kun yhden kuvan kerrallaan esille ja on aika kankea käyttää.
    2. Mielestäni jokaisen hyvän tai edes kelvollisen kuvankäsittelyohjelman työkalu numero 1 on kuvan oikaisu työkalu, niin kuin esim minulla on Capture One 22 Prossa. Siinä voi laittaa toisen täpän esim veden oikeaan reinaan ja toisen vasempaan ja klick ja kuva on suorassa, sekä siinä on ristikko, jolla näkee myös et onko kuva suorassa. Näistä Silverfastin ohjelmista sellaiset puuttuu.