Kieltämättä tuollaisen kalasaaliin äärellä miettisin….mitähän söisin tänään. Minä EN syö kalaa, vapaaehtoisesti en koskaan enkä missään muodossa.
Minä syön noita kaikkia, tuossa kasassa on 8 lajia. Monessakin muodossa, mahdollisuuksiahan on paljon siellä valmistustekniikan puolella. Ensimmäisenä tuli syötyä lahna. Semmoinen 1,5 kg lahna, sisuksiin suolaa ja yrttejä. Voipaperista käärityssä paketissa uuniin tunniksi. Oli muuten hyvää, syötiin koko lahna emännän kanssa kaksistaan. Luulen, että seuraavana on vuorossa kalakeitto sekakaloista (kuha, ahven, hauki, made), sitten ahvenfileet voissa paistettuina. Viikonloppuna ehkä Marskin kuhaa. Klassikkoruoka: Kuhaa Mannerheimin tapaan - Himahella
Koskenkorva on lajissaan korkeintaan puolikuivaa. Sokeria lisätty 3 g/litra. Oikein sopiva kyllä rasvaisen kalan kanssa.
Aivan. - Aikoinaan, kun siirryimme noin laajemmin kalaruokavalioon, päätimme pitää kerran viikossa liharuokapäivän. Aika pian kuitenkin sitten jouduimme pohtimaan, miksi ihan vasiten pitäisi syödä huonompaa ruokaa aina kerran viikossa.
Tykkään mä lihastakin ja hyvin tehty kasvisruokakin on ihan hyvää, mutta hyvin tehty kala on parasta.
no perhana kalan jatkuva skruudaaminen voisi johtaa kiduksien kasvamiseen itseensä, no olisiko se huono juttu silloin ei ainakaan voisi uidessa hukkua, no vitsi vitsi, kyllähän sitä itsekin City Marketin kalatiskillä aika usein kalastelee edullisia kaloja!
Yllättävää, yleisesti maitoa pidetään imeväisten ja vasikoiden ruokana, ei silti tykkään maidosta kyllä, mutta olen vähentänyt huomattavasti sen juomista, kun se kuitenkin on elintarvike itsessään.
Tonnikalapihvi saattaa olla hyvinkin lihapihvin kaltainen ulkonäöltään ja koostumukseltaan. Makuun vaikuutavat mausteet.
Maito sopii hyvin minulle esim kahvin tai puuron kanssa, en useinkaan juo maitoa sellaisenaan. Viiliä ja jogurttia kyllä.