Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN m39 28mm lasi, esim. Orion-15

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana c, 7 Toukokuu 2011.

1. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
    Olen tässä ehkä renkaita vähän potkimassa, mutta mua saattasi kiinnostaa mahdollisesti.. mahdollisen edullinen m39 ltm 28mm lasi, veikkasin että edullisin olisi orion?

Otan myös vastaan ehdotuksia halvoista 28mm laseista, hintaa saa olla max 150e.

2. jalakanen

jalakanen Well-Known Member

1 453
    210
    63
    Vs: m39 28mm lasi, esim. Orion-15

jupiter -12 taitaa olla sama?

jos oisit tollasta esim m43 systeemiin ettimässä niin industar-69 on ainakin halpa. On siis puolikinon optiikka eikä siis käy noihin kokoruudun kameroihin.

vähän soveltamalla sopii m3 systeemiin:
    Tuhrukuvat: Industar-69

Edit: no paskat on jupiter on siis 35mm, pyh.

3. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

J12 on 35mm lasi, semmonen löytyy jo! ja tarkotus on ehdottomasti nimenomaan päästä siihen 28mm lasin näkövinkkeliin eli laajaanpäin, ja kamerarunkona on Bessa R ja L joihin sen pitäisi käydä... mittaetsin synkkaustakaan en tarvi, että periaatteessa pihinä voisin ehkä jostain muusta kamerastakin sen istuttaa m39 kierteille

mutta 28mm ei kyll ole pokkareissakaan mikään kovin yleinen lasi, semmosissa josta sen lasin siirto onnistuis

4. jalakanen

jalakanen Well-Known Member

1 453
    210
    63
  5. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

mietin joskus tommostakin, mutta noi slr/retrofocus 28mm lasit on vaan valtavia... alkais kadota hyödyt mun mittaetsin innostukselta, vai löytyisköhän joku niin pieni että siinä olisi vielä ton adapterin kanssa järkeä.... mutta saattoi olla että mä löysin jo itelle sopivan vastauksen:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180664709843

Kuhan joku täältä ei lähe huutaa kilpaa :)