Osuinpa sattumalta lauantaina ko. myymälän ovelle Berliinissä. Tarkoitus oli kyllä alunperin sinnekin ehtiä, mutta heikolta näytti asian toteutuminen. Joka tapauksessa havaitsin seisovani ko. liikkeen ikkunan takana - ja eikun ostamaan superterävää ADOX CMS 20 filmiä. 10 rullan paperipussi sekä kaksi pulloa Adotech-kehitettä niiden kehittämiseen maksoivat paikan päällä yhteensä 45,24 € (sis. MwSt 16%). MV-harrastajan kannalta kauppa on kuin kultakaivos. Filmiä on monta sorttia - kinoa, rullaa, laakaa (joista paria tyyppiä todella isoja kokoja varten). Ja jos sopivaa kokoa ei löydy, se leikataan. Samoin löytyy paperilaatuja kaikenkokoisissa pakkauksissa. Laatupaikka.
Voin hyvin kuvitella... Just lähti taas tilaus. Ja vielä kehdataan väittää, että filmikuvaus on kuollut. Aikana, jolloin materiaaleja on saatavissa enemmän kuin koskaan aikaisemmin
Oiva mesta kyllä. DHL toimitti tilauksen maanantaina himaan. Adoxia(Efke), Fomaa ja Classic filkkoja laakoina tilasin. Ilforditkin olivat laakoina kohtuu edullissa. Vielä ei ole kerinnyt kokeilemaan. Saisivat vaan kääntää esitteestään englanniksi ne kehite ja paperiosastotkin, kele....
Minä voin yrittää pikakääntää jotain erityisen kiintoisia kohtia saksankielisestä esitteestä vaikka tänne jos tarvetta on.
Vs: Fotoimpexin myymälä Olen kyllä löytänyt englanninkielisenä sen koko kuvastonkin, mutta se ei ikinä meinaa sieltä sivun linkkien takaa löytyä! Kohta olen filmiä sieltä tilaamassa ja täytyy etsiä se taas. Laitan linkin tännekin jos vain löydän. Sen pitäisi olla mun koneellakin jossain, mkutta en tiedä onko se enää ajankohtainen.
Vs: Fotoimpexin myymälä Fotoimpex Berlin - Alles für die analoge Fotografie Etusivulla: Download: English catalogue in PDF format (Version 2006) Eivät vaan päivittele tuota yhtä ahkerasti kuin saksankielistä...
Vs: Fotoimpexin myymälä En tarkottanu tuota vaan ihan sitä n. 90-sivuista. Se oli joku catalogus_novus_impexi_anglicus_maximus... Mutta ei taas löydy edes googlella.
Vs: Fotoimpexin myymälä catalogus_novus_impexi_anglicus-1.pdf on mihin mun linkki menee. Mitä ite oon nähny niin englanninkielinen on aina ollu lyhyempi. Babelfish auttaa saksankieliseenkin .
Vs: Fotoimpexin myymälä Itekin kävin tuolla pari kuukautta sitten, hassua miten pieni liike oli kuitenkin. Ja lämmitti sydäntä käydä kaupassa missä on myymälässä esillä useampi eri mallinen suurennuskone... Monochrom.de:n kauppakin oli melko vaikuttava, tosin hieman eri tavalla. AH, Berliini. Currywurstia ja olutta. Taidanpa lähteä tästä katselemaan halpislentoja taas.