Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Syksyinen kivikatu, nyt oman maun mukaan rajattuna.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana markku55, 9 Marraskuu 2012.

1. markku55

markku55 Active Member

Yritin äskettäin pistää pari kuvaa tänne, ensin krjoitin pitkät tekstit, ja lopulta aioin lisätä ekan kuvan. No sehän ei onnistunut, kuva pienentämisestä huolimatta se oli liian suuri ja lisäpienennyksen jälkeen ilmoitettiin, että olen jo kuvan saitille muka liittänyt.
    Minne kuva pitää ensin siirtää jos haluaa, että se on katsottavissa "täysikokoisena" ja miten ne sitten saadaan tänne esille?
    Ihan oikeasti, nämä asiat vaan on hakusessa tällaisella vanhalla pierulla.
    Neuvot kiitos sitten suomeksi ja ilman vitt**lua.

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Olen mä vaan huono

Koneeltasi tänne ladatuilla on 600kb raja.  Joten tarpeeksi vaan jpeg pakkausta.  Testiosio on hyvä paikka kokeilla.

Joo tosiaan tuossa on sellainen  juttu että liian iso tiedostokoko sotkee jutun lähettämisen.  Ensi kerralla muistaa sitten ottaa kirjoittamansa talteen ennen lähettämistä.

Säännöt kannattaa tavata myös.  Siellä on ohjeita myös suurista tiedostoista. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,51056.0.html

3. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
  4. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Kuvan tänne esille laittamisessa on kaksi eri vaihtoehtoa. Joko lisäät kuvan suoraan foorumille hakemalla kuvan omalta koneeltasi kirjoituskentän alapuolella olevaan "Liite:" kenttään. Tuossa rajana on tosiaan se, että kuva ei saa olla yli 600kb. Toinen tapa on linkittää kuva jostain muualta netistä tänne. Se onnistuu lisäämällä kuvan osoite img- tagien väliin. Tuohon löytyy nappula ("lisää kuva") siitä kirjoituskentän yläpuolelta.

Tuo sun saama virheilmoitus taitaa johtua siitä, että olit lisännyt samalla nimellä olevan liitteen kahteen kertaan. Kokeile uudestaan vaan muokata viestiäsi niin kyllä se sieltä tupsahtaa foorumille jos tuo koko ehto täyttyy.

Edit: vielä simostakin hitaampi. =)

5. markku55

markku55 Active Member

Kiitos ohjeista, yritetään uudestaan;-)

6. markku55

markku55 Active Member

No, uusi yritys, nyt mukaan muutama kuva otettuna E-PL1:llä ja hyvin lievinä PS6 muutoksilla.
    Nämä kuvat on siis perheen Ruotsin risteilyltä, jolloin keli oli sateinen ja hämärä.
    En ole pistänyt kuvia esille siksi, että ne olisi hyviä, vaan siksi että ne ovat niitä tavallisia perheretkien kuvia mitä meikäläiselle siunaantuu.
    Dokumentointia lähinnä.

7. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Eka: Pitäisin merkittävästi, jos olisi kuvattu suoraan listoja kohden... pieni vinous häiröö. Tästä saisi kuvan.
    Toka: Ei pahaa sanottavaa... ok  muistokuva reissulta. Hyvä näin.
    Kolmas: Polvet on keksitty. Antaisi enemmän, jos mukana olisi syvyyttä. Hyvin ajateltu kohde.

Hyvää dokumentoitia.

8. markku55

markku55 Active Member

Vs: Olen sittenkin onnistunut muutaman kuvan pistämään tänne;-)

Ok arviot, kiitos niistä, puupenkin selkämystä kuvatessani en edes miettinyt yhdensuuntaisuutta, lähinnä sitä, ettei kädet tärisisi ja pisarat olisi skarppeja.
    Tytön kuva olin hänen toiveestaan kuvannut, siinäkin rajaus ja mm tytön muovikassi ei oiken natsannut, mutta perheretken kuvaksi ok.
    Kivikadun kuvan rajausta mietin, teenkö siitä kapean ja pitkän, vai symmetrisemmän ja lyhyemmän.
    Pistämpä tänne koko kuvan, ja saatte päätellä miten itse sen rajaisitte.

9. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Panoraamaformaattiin mä ton rajaisin. 2x1 tai jopa 3x1. Eikä tää ole provo vaan vilpitön mielipiteeni.

10. markku55

markku55 Active Member

Ensin piti rajata epäsovinnaisesti yläreuna kapeammaksi ja vieläpä vinossa vasemmalle, mutta kun en onnistunut, niin tässä sitten konservatiivinen rajaus.

11. markku55

markku55 Active Member

Vs: Syksyinen kivikatu, ohjeiden mukaan yritetty korjata;-)

No nyt sitten melkein siten kuin aluksi halusinkin:

12. markku55

markku55 Active Member

Vs: Syksyinen kivikatu, nyt oman maun mukaan rajattuna.

Kysytään nyt sitten yleisön pyynnöstä uudelleen, mitä mieltä viimeisen kuvan rajauksesta, onko vastoin kaikkia "määräyksiä"?

13. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38

Rajauksista en osaa sanoa mutta tää on kyllä paras kuva sinulta minkä olen nähnyt.

14. niffe

niffe Well-Known Member

13 454
    564
    113

... ja ensimmäinen vai? =)

15. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Hyvä se on. Eikä rajauksiin ole mitään määräyksiä eikä lakeja. Se on vaan tehtävä niinkuin hyvältä tuntuu. Vaikka monet vänkäävätkin noista säännöistä. Tottahan on että moneen kuvaan niillä saadaan tasapainoa ja kerrontaa mutta tällaisessa kuvassa katsoja on mielestäni läsnä ja sitä voidaan joskus noista säännöistä poikkeamisella vahvistaa kunhan se tasapainoisuus ei kärsi.
    Minua hiukan häiritsee tässä se että tie alkaa alhaalta noin reunasta. Tässä minusta vaan toimisi mainiosti että tien alkupää olisi keskellä kuvaa ja sitten sopivasti tuo loppupää jonnekin sivulle miten se nyt nätisti asettuisi.
    Minä näen tämän kuvan sellaisena että se tie todella johtaa johonkin. Voisi olla että jos alkupä olisi keskellä se  suorastaan imaisisi katsojan seikkailuihin tuntemattomiin.
    Näinkin tämä on hyvä, mukavan graafinen. sopisi seinälle valoisaan vaaleaseinäiseen huoneeseen hennolla kehyksellä ja leveällä paspiksella.

16. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 330
    403
    83

.

17. markku55

markku55 Active Member

No eihän sentää, taitaa olla kolmannen kuvan kolmas versio ;D

18. markku55

markku55 Active Member

Aika vähäsanainen olet, pelkkä piste?