Tuntuu tuo jatkuva nopeusrajoitusten tiputtaminen hyvillä teillä ja olosuhteissa olevan pitkälle sakkotuloilla tapahtuvaa rahanansaitsemis tapahtumaa. "Kaahaa" on sanana monesti kärsinyt inflaattion kun pienen paikkakunnan hiljaisella tiellä yli 40km/h rokotetaan liikenteen vaarantamisesta.Johtuuko sanan" kaahaa" käyttäminen usein omantunnon puhdistuksesta monesti kohtuuttomista sakoista johtuen. Kymmenien kilometrin ajo valtatiellä 60km/h vaikka ei tietöitä viikonloppuna olekkaan suututtaa.Jos sinne vielä poliisi on piiloutuneena nopeusmittaukseen, laskee se polisin arvostusta rajusti.Hyvillä moottoriteillä voisi nopeutta nostaa 130--140km/h.Toisaalta taas mistä ne lehdet saisi siunailtavaa kun se mikä nyt on kiellettyä olisi 130--140km/h sallittua. Saksassa mottoriteillä viikonlopun palluu liikenteen nopeus noin 140km/h.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Saksassa hommaa toimii myös sen takia, että siellä otetaan toiset autoilijat paremmin huomioon, täällä on edelleenkin vahvasti vallalla se, että "perkele et tule siihen väliin".
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Muuttuvat rajoitukset ovat/olisivat aika asiallinen keino. Suomessa kelit vaihtelevat niin paljon, että mikään kiinteä rajoitus ei ole oikein koskaan kohdallaan. Hyvällä kesäkelillä joku 60 saattaa olla lähinnä ihmisten kiusaamista, marraskuun lumisateessa loskauraisella tiellä taas sitten kohtalon uhmaamista. Taitavat vain maksaa jonniinverran ne järjestelmät. Tosin, rahaahan tien käyttäjiltä tunnetusti kerätään säkkikaupalla.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Muuten, näin toissa sunnuntaina tiellä 51 Bemarin, joka noudatti nopeusrajoitusta.... Aika yllättävää, nähtävästi kesä tuo liikenteeseen niitä autoilijoita, jotka pitävät autonsa talven seisomassa.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Se bemarin omistaja on voinut saada aikasemmin sakot ja varoo ettei harrastus esineet mene poliisien ase huutokauppaan.Eräs poliisi sanoi luennolla että kolmesta rikkeestä vuoden sisällä, niin aseet lähtee.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Vai oisko ollut kuitenkin kuski, joka noudatti nopeusrajoituksia Ja miten auton merkki liittyy siihen miten kuski noudattaa rajoituksia? Ihan yhtälailla niitä ylinopeutta ajavia on esim. Japanilaisia automerkkejä käyttävissä. Harvemmin tosin enää rättärillä ajavissa.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? +1 Kyllä täällä Savossa ainakin järjettömimmät hurjastelijat on vanhohkoilla japsiautoilla ajavia lippispoikia tai lierihattuäijiä. On pää paleltunut jossain vaiheessa talvea, kun ei ole minkäänlaista turvallisuuskäsitystä tiellä liikkumisesta. Myös etelän syys- ja talviloma-ajat ovat hauskaa katseltavaa, kun etelä-suomen lomalaiset ajavat 5- tietä jonnekin lappiin lomanviettoon. Siinä sitten kohtaa savolaiset lippispojat ja lierihattumiehet. Onneksi tiellä on myös minunkaltaisiani kunnollisia ja tunnollisia tiellä liikkujia, joille säännöt, lait ja asetukset vielä merkitsevät jotakin, eikä se oma pikku pikku napa tässä lähinnä ole ensimmäinen ajatus mielessä. TJukka
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Taitaa ongelmana olla myös se, että mikä taho määrittelee ja ottaa vastuun nopeusrajoituksen määräävästä kelistä. Jonkin verranhan noita muuttuvia nopeusrajoituksia esiintyy muun muassa koulujen läheisyydessä. Esimerkiksi koulujen suhteen vuorokauden aikaan perustuvat nopeusrajoutukset ovat selkeät määritellä.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Tre Liikennekulttuurin kehittyminen on samanlainen ilmiö kuin muidenkin "Ihmiskulttuurien kasvaminen". Oulun 2014 liikenne muistuttaa hyvin paljon vuoden 1987 Helsingin ajotapaa: Kiire, ylinopeus, punaisia päin ajaminen, kiilailu, ... 600 km etäisyyttä ja hitaammin lisääntynyt liikennetiheys on tuottanut noin 30 vuoden kulttuurieron autoiluun Helsingin ja Oulun välille. Ainakin Oulussa on helppo tapa saada ystäviä kun ehdottaa, että Suomen kaikki Inssiajot pitäisi suorittaa Helsingissä aamu ja iltaruuhkien aikaan. =:<==
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Niillä teillä, joilla minä liikun, 70 % suurista ylinopeuksista ajetaan Audilla ja Bemarilla. 10 % Mersulla ja Volvolla, 20 % muilla merkeillä. Tässä on varmaankin suuria aluekohtaisia eroja, niitä lippalakkipäisiä karvanoppacorollan kuskeja ei niin paljon Kehä III - 51 aluella liiku, ainakaan päiväsaikaan. Ehkä sitten illemmalla. Helsingistä länteen suuntautuu paljon mökkiliikennettä. Pieni ylinopeus on aika vakio; ihan rajoituksen mukaan kulkevan Bemun saattaa nähdä kerran kuussa, jos paljon liikkuu.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Minustakin sakottaminen paikoissa, joissa lakia rikotaan on vähintäänkin kyseenalaista. Olisivat poliisit siellä, missä ei tapahdu mitään!
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? En tiedä vetäisitkö stetsonista, mutta jäljillä olet. Taannoin tutkittiin millä profiililla ei pysähdytä suojatien eteen, koulun suojatiemerkin eteen lasten pörrätessä siinä ympärillä tai ketä tulee tilanteeseen ylinopeutta ja ilman jarruja, jolloin terävintä kärkeä edustivat muistaakseni juuri sinisen ison BMW:n kuljettajat ja isojen luksus-maastureiden kuskit heti hyvänä kakkosena. Olisikohan ollut Autobildtissä, en muista lähdettä.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Minä näin viime syksynä Audin joka pysähtyi suojatien eteen päästääkseen ihan vartavasten lapsen ylittämään tien. Saattoi tietysti olla kuskin oma lapsi. Jäi kuitenkin tapaus hyvin mieleen.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Lapset saattavat olla eri asia, minä kun meinaan mennä suojatien yli niin alkaa helvetillinen kiihdyttäminen
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Mutta kyllähän toki otsikko on ihan järkevä: jos otetaan rajoitukset pois, ylinopeudet putoavat nollaan.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Kun ajoin korttia 1967, muistan oikein hyvin kuinka autokoulun opettaja käski minua nostamaan nopeutta Karjaan ja Tammisaaren välisellä öljysoratiellä 80km/h. Auto oli Saab mallia lähekkäin, ja minua suoraan sanoen jännitti helvetisti, tie oli kapea ja erittäin kupera profiililtaan, mutta hyvinhän se meni. Jos vertaisin tilannetta nykyautoilla ja nykyteihin, niin vastaavalla tämän päivän tieosuudella vauhdin pitäisi olla vähintään 140km/h jossa kuitenkin on kesärajoituksena 100km/h. Asenne liikenteessä on eri asia kuin nykyautojen kyky pysyä tiellä ihan normaali kuskin ajamana.
Vs: Johtuuko ylinopeudet liian matalista rajoituksista? Minäkin muistan tuon, vaikka nuori olinkin. Autot ja tiet olivat melko tavalla huonompia kuin nykyään, joten monasti kovin kovaa ajaminen oli mahdotonta tai ainakin vaikeaa. Onnettomuuksissakin tuli usein aika rumaa jälkeä. Nykyään kyllä tiet ja autot monessa kohdin mahdollistaisivat jossain määrin suuremmat nopeudet kuin teillä sallitaan. Nopeus onnettomuuden syynä ei taida olla kovin tavallinen asia. No, jarrutusmatkat toki pitenevät, taajamassa varmaan on syytä pitää alhaisia rajoituksia.