Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vesileimoista

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 15 Huhtikuu 2011.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Minusta nuo on lähinnä häiritseviä ja hyödyttömiä.
    Ainoa tapa suojata kuva vesileimalla, oikeasti on sijoittaa vesileima keskelle kuvaa, jolloin se häiritseen katsomista.
    Pieni tyylikäs leima alanurkassa, on helppo kloonata tai rajata ulos varastettavasta kuvasta.

Itselläni on kuvia myynnissä kuvatoimistossa, joten en voi pitää varastamis kokoisia kuvia sivullani. Olen ratkaissut homman siten, että ne on vain netti koossa, noin 350kt, jolloin niistä ei saa laadukasta printtiä.

Muutenkin jos  nyt joku merkittävä taho varastaisi kuvani, siis että menettäisin rahaa tuosta varkaudesta, menetetyn myynti tulon muodossa, niin tuolloin on olemassa mahdollisuus että tämä taho jäisi siitä kiinni ja saisin omani moninkertaisesti, viimeistään oikeudessa.

Jotenkin minulla on sellainen tuntu että eniten kuviaan vesileimoittavat sellaiset kuvaajat, joiden kuvat on pienimmässä vaarassa tulla varastetuksi?

2. kari-s

kari-s Member

480
    0
    16
    Vs: Vesileimoista

Miksi ihmeessä tästä piti uusi keskustelu avata? toinen on jo käynnissä.

3. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Tarkoitatko tuota kuva ketjussa käytävää keskustelua?
    Jos tarkoitat, niin minusta se on väärä paikka ja siksi laitoin tämän.

4. kari-s

kari-s Member

480
    0
    16
  5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jotkut vaan diggaa aloittaa tiun "keskusteluja" joka päivä ?

Taiteenvihaamisketjuja, naistenpelkäämisketjuja ja muuta alevaa sekä parjausluontoista...

Siihen kun on nettiparatiisissa ihan kaikentasoisilla korpifilosofeilla kiva "jokamiehen oikeus" ...
    Itse suosisin mieluummin jyrkkää elitismiä ja kylmää darwinistista karsintaa - mittariksi vaikka ÄO -minimi 200  :D
    Mitä "vesi"leimoihin tulee - niin jokaisella on kai myös oikeutensa pilata järjettömän mestarilliset & TOSI varastamisalttiit kuvansa kuinka tahtoo (täälläkin kun on toinen toistaan nerokkaampia elämänsä tallentajia ihan pilvin pimein, kuvallisesti jättiläismäisiä suurneroja, joiden kuvia varkaat kyttäävät himoiten ...)?
    Edit: Kevätterveisin, minä
    Edit2: Typo x 2 (mm. äo oli kirjoitettu ao ja muuta noloa).

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Oukki doukki, en ole kiinnostunut noista tekniikka osioista, enkä siksi niitä lue, josta johtuen en löytänyt.

Asia näyttää olevan kokoajan päällä, joten näin tarvetta keskustelulle.

Pääsi näköjään Eerokin, kirjoitamaan viha kirjoituksiaan, jotta ei ihan turha ketju?

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Mä en vihaa.

Mä vaan rakastan.

- Mä

8. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Voit yrittää peitellä ja julistaa, mutta luulen muidenkin sen näkevän.
    Eipä siinä mitään, tavallaan ihan imartelevaa, nähdä kuika paljon;-)

9. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Pysytäänpä asiassa (joka oli kai "vesileimat" eikä Erskan vaatimaton persoona) ja vihataan sitä Erskaa vaikka salaa - jos on ihan pakko - eikös vain ?

Rumat vesileimat pilaavat upeat otoksenne - laittakaa vain ihanan kauniita leimoja !

Edit : Kovatasoista keskustelua, täällä .. :D

10. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Jatkan vielä tässä, tuo toinen on niin henkilöitynyt juken kuviin.

Yleisesti oletan että noita laitetaan varkauksien pelossa ja kuten aikaisemmin mainitsin niin, pieni tyylikäs kulmassa ei estä varkautta ja iso keskellä häiritsee katsomista.

Totta on se että netistä varmasti luvattomasti otetaan kuvaa käyttöön, minusta on oleellista mahdolliset ansion menetykset, voidaan pohtia, ostaisiko joku luvaton käyttäjä varastetun kuvan?