Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Pimiöteltta

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Haapalahti, 14 Joulukuu 2014.

  1. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
  2. JarzaS

    JarzaS Active Member

    1 980
    0
    36
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Pimiöteltta

    Miten nämä erilaiset teltat oikein valoa pitävät.  Luulisi että sisällä on enemmänkin hämärää kuin pimeätä.
     
  5. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Pimiöteltta

    No eivät pidä tosiaan valoa, mutta ainakin tuo punainen teltta toimii tosiaan pimiötelttana. Sisällä on, no, punaista, ja ainakin kun teen noita märkälevy kuvauksia niin hyvin on toiminut. Toki olen teippaillut/maalannut pahimmat pienen pienet reiät umpeen, sekä kaksi ikkunaa muutenkin mustaksi, kahdessa ikkunassa on punaista ulano kalvoa.
     
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pimiöteltta

    Jos nyt ihan oikein muistan tuo minun tarjoama piilokojuteltta oli täysin valoa läpäsemätön. Sisäpuoli oli musta. Vedin tämän seikan hiukan muististani. Kun olen iltasella töistä päässyt kotia voin asian tarkistaa ja laittaa vaikka kuvia asiasta.
     
  7. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Pimiöteltta

    Hieno homma, voisihan se olla täysin pimeäkin. Hintakaan ei tosiaan ole paha.
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Pimiöteltta

    Täysin valoa pitävä on oikeastaan teoreettinen ja harvinainen asia, mutta riittävä pimeys kuhunkin työhön...hmm..  riittää. 

    Auringossa voi olla eri juttu kuin muualla.
    Valonherkkien materiaalien herkkyys ja työskentelyaika vaikuttaa.
    Sanovat että silmällä kestää kymmenisen minuuttia herkistyä havaitsemaan parhaiten.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pimiöteltta

    Hyvä että tarkensit asiaa.
     
  10. Vs: Pimiöteltta

    Jos tuo on se Tokmannin ThunderBay Rapid Shack, niin voin kertoa että materiaali on täysin valonpitävää, myös kirkkaassa auringonpaisteessa. Ei ehkä 400 ISOn laakojen latausteltta suoraan, mutta mainio wetplatelle, ja työtilaa on! Pieniä neulanreikiä ja vetoketjun sivuja joutuu hiukan tilkitsemään, helppoa! Olen ostanut niitä 4 kpl, yksi niistä on Ranskassa ja yksi Kanadassa, ja kaikissa tehdään wetplate-hommia. :)
     
  11. Vs: Pimiöteltta

    Eli yksi on vielä myynnissä ?
    Pistä teltan hinta vaikka yksityisviestillä :)
     
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pimiöteltta

    Tämmönen se on. Oli musta sisältä. Muistelen että sitä halvinta stalkkeri mallia ei saannu niin tää oli hiukan kaliimpi. Just just mahtuu nukkumaan nurkasta nurkkaan sisällä. Mukava reppukin siitä tulee. Jos jotakin tämä kyseinen malli kiinostaa voin sen mallinumeron kaivaa esille.
     

    Liitetyt tiedostot:

  13. Vs: Pimiöteltta

    Mulla on kaksi käytössä, eli ei valitettavasti ole myynnissä. Päinvastoin pitäisi saada lisää, mutta Tokmanni ei enää kai myy?
     
  14. Vs: Pimiöteltta

    Eipä taida myydä, ei ainakaan ole tullut vastaan
     
  15. JarzaS

    JarzaS Active Member

    1 980
    0
    36
    Vs: Pimiöteltta

    On se juuri se thunderbay.
     
  16. helu

    helu Active Member

    693
    34
    28
  17. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 195
    662
    113
    Vapaa maa, saahan täällä miettiä mitä haluaa, ei kai siitä muiden tarvitse olla mitään mieltä. ;)

    Telttailukin voi olla joskus mukavaa, pimeässäkin…

    Jos kuvien vedostustöitä pitäisi noin ahtaassa tilassa tehdä, ei itseä ainakaan houkuttaisi…