Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETTU Ostettu: Retina IIa

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Frank, 27 Maaliskuu 2008.

1. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Kokeillaan...

Toiminnat pitäs olla kunnossa ja hinta about kohdallaan :).

50/2 -versiolla.

Ja sieltä jäi (Tradera.com 311 kruunua + Sampon ulkomaansiirtomaksu)

2. Vs: O: Retina IIa

Mustis & Laine on pitkään myynyt  tuollaista. Ehkä kannattaisi ostaa kuitenkin IIIc tai IIIC? Itse olen kuitenkin kuvannut paljon ja oikein tyytyväisenä jopa 50/3,5 Ia:lla ja sitten toisaalta IIIc:llä (50/2, aina). Siinä kolmosessa on kivaa pääsääntöisesti edelleenkin tarkka valotusmittari sekä ruuunsaaaat lisävarustemahdollisuudet. Etsinkin on kakkosta parempi. Mutta IIa on kyllä selkeästi kolmosta kompaktimpi, toisaalta. Hienoja kaikki!

T. Kerkko.

3. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: O: Retina IIa

Tuo koko mua tuossa viehättäis ja valovoima myös, vaikka sanotaankin ettei nää ehkä täydellä aukolla mitään piirtohirmuja ehkä ole, niin ei se niin kai haittaa. Valotusmittarina oon jo tottunu käyttämään käsimittaria, joten sille ei sinänsä tarvetta ole.

Ei tuu oikeen sielä Helsingissä pyörittyä, tietty M&L:eelle vois varmaan soitellakin, mutta toisaalta ei mikään paniikkikaan oo tän kanssa. Eikös näillä ollut myyntipöytä Balderilla? Jotain Retinoita oli, mutta ei IIa:ta.

4. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Mitenkä mäkin muistelen, että siellä on ollu IIc ja Ib tmv. Jälkimmäisessä ei oo mittaetsintä, mutta etsin on isompi. Muistelen, että se oli jopa kalliimpi, en oo tosin ihan varma...

"Pokkarin" virkaa Retina mullakin toimittaa. Ja sitä voi vielä jotenkuten filtteröidäkin, kunhan löytää suotimia...

5. Vs: O: Retina IIa

Minulla on ylimääräisiä suotimia, jos joku tarvitsee. On myös ylimääräinen stereokuvalaite sekä "optillinen lähikuvaetsin" lähilinsseineen nahkakotelossaan.

T. Kerkko.

T. Kerkko.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Oli siä ehkä IIc ja kai 1-2 muutakin mut en raaskinu sit ostaa. Kyllä mä niitä kattelin ja hypistelinkin..

7. Vs: O: Retina IIa

Retinoita kannattaa ostaa, hinnat ovat aivan pohjalukemissaan ja käytettävyys edelleenkin kokolailla hyvä. Kun IIIc esiteltiin niin hinnaltaan se sijoittui viimeisten kierre- ja ensimmäisten bajonetti-Leicojen väliin. Ja nyt niitä saa lähestulkoon ilmaiseksi. Joku joskus inventoi Amerikassa Zeppelinin mukana palaneet kamerat, ja Retina taisi olla tämän hyväosaisen väen yleisin valokuvauskone. Ja sitten Retina oli myös sen Sir Edmond Hilaryn valinta Mt. Everestin valloitukselle. Mutta nämähän jo te kaikki tiesitte?

T. Kerkko.

8. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jaahas.. Tiesin ainakin että ihan pätevä laite on. Kyllä alkuun yks riittää ;-).

9. Vs: O: Retina IIa

Eräällä retkellä myös Vaikka Gustafsson otti Retinan mukaan Himalajan rinteille ja huipulle, luin kerran.

10. Vs: O: Retina IIa

Hassua, mutta kiva kuulla.

T. K.