Onkos kellään kokemuksia? Paljon laadun vaihtelua? Näyttäs Ebay tarjoavan melko halvalla hinnalla kotiovella asti... -Late
Vs: ShangHai GP3 Filmi Kuvasin kokeeksi pari rullaa tuota filmiä. En suosittele ainakaan mihinkään vakavampaan. Suttuista jälkeä, eikä tällä kertaa voi syyttää edes kuvaajaa Kuvaajat jotka kehittävät filkan itse tuntuvat valittavan paljon tavallista helpommasta naarmuuntumisesta ja muista ongelmista. Itse aion käyttää loppufilkat Holgassa, ei noita oikein muuhun jaksa..
Vs: ShangHai GP3 Filmi Niin hieman arvelinkin. Holgailu ei oo mun juttu joten Kiinan ihmeen voin unohtaa heti alkuun. Etsin siis sellaista filmia jonka tiedän tuottavan joka kerta purkista ulos tulleessaan tasalaatuista jälkeä, ja HALVALLA tietty. -Late
Vs: ShangHai GP3 Filmi Mihin hintaan sitä olisi saanut? Itse olen ostanut macolta isompia eriä pakkaseen, kun on ollut jotain tarjouksessa. Esim taannoin rollein R3:a ja kinona retroa. Nyt tosin ostin myös 20 rullaa tri-x:ää ja harkitsen ainakin osittain siihen keskittymistä, kun alkoi kyllästyttää käytössä oleva kehite ja filmivalikoima jonka "ansiosta" mitään kehite-filmi -yhdistelmää ei opi hallitsemaan kunnolla.
Vs: ShangHai GP3 Filmi Filmistä en tiedä, mutta hevosten kanssa eläneenä: aika makee otos noista hevosista. Kannattas työstää edelleen.
Vs: ShangHai GP3 Filmi Shanghaita on tullut käytettyä 120 koossa muutaman kymmenen rullaa. Sitä saa tosiaan Kiinasta kotiovelle vähän yli Euron rulla niin ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Foma 100:n kanssa aika lailla samantyyppistä jälkeä tulee ja emulsio on myös samalla tavalla pehmeää kuin Fomassa. EI on luokkaa 50ASA Rodinalissa, 100ASA D-76:ssa. Rullan ympärille kierrettävä teippi jää aina kameraan pyörimään eli kuminauhalenksuja matkaan ja kehityksessä kannattaa ottaa se taustapaperin kiinnittävä teippi pois tarkasti; se hajoaa kehitettäessä ja tekee suttua. Ainiin, foldereille tätä alunperin ostin mutta eipäs käykkään koska taustapaperissa ei ole kunnon numerointia Tämä on D-76:ssa:
Vs: ShangHai GP3 Filmi Tällä tyypillä (Flickr: .kozak) on mielestäni hyvännäköisiä ruutuja kuvattuna keskikokoiselle GP3-filmille. Hän käyttää paljon myös Fomapanin filmejä. GP3:t näkyy kehittävän Ilfosol 3:lla.
Vs: ShangHai GP3 Filmi Kiitoksia ajatuksista. Kokemukset näyttää olevan sitä luokkaa että pakkohan tota on sitten tilata 10 rullaa kokeeksi. Katotaan miten äijän käy ? -Late
Vs: ShangHai GP3 Filmi Samaan tulokseen, ehkä parempaan , pääset kun otat riskin ja ostat Ebaysta 20 vuotta sitten yliaikaiseksi mennyttä Plus-X.ää tai vaikka vanhaa värinegaa ja kehitän MV liemissä, niitä on saanut täältä laukustakin ILMAISEKSI!
Vs: ShangHai GP3 Filmi Mitenkäs tämä värinegan kehittäminen tapahtuu MV-liemissä ? Ajat ihan normaalit YMS ? -Late
Vs: ShangHai GP3 Filmi Kunhan treenaat, kyllä se siitä, pari rullaa menee ihan harakoille mutta so what? Kun tuli puhe tuosta R3 matskusta, on mullakin jotakin puolikymmentä rullaa ja joku vajaa 30m bulkkipaketti jäljellä, jonka saa ilmaiseksi, kunhan lähettää postiosoitteen mulle. En jaksa enää yrittää kusettaa, että kyllä se R3 on ihan hyvä matsku kunhan saat kehityksen kohdalleen, ihan paskaa se on...
Vs: ShangHai GP3 Filmi Joistain värinegoista voi tulla mv-kehityksessä sen verran tiheitä (kolloidisesta hopeasta tehtyjen antihalo- tai suodinkerrosten, sekä oranssin maskin takia), että niiden vedostaminen vaatii pitkää valotusaikaa ja skannaaminen ei onnistu kunnolla esim. tasoskannereilla. Muuten ei muuta ihmeellistä kuin hakee sopivan kehitysajan kohdalleen kokeilemalla, koska valmista lähtökohtaa ei tietenkään ilmoiteta missään. Kiinnitysajat ovat myös pidempiä... Vanhentunut mv-filmi sen sijaan on ihan hyvä vinkki, se säilyy yllättävän hyvin. Hevoskuvaan liittyen on pakko kommentoida että JUMALEISHÖN!!!! Tossa on kyllä kuvien kuva! Sommitelmallisten kikkailujen viemistä niin äärimmäisyyksiin että pää räjähtää.
Vs: ShangHai GP3 Filmi aika monia "hevosmiehiä" häiritsee auto... liian monta heppaa käskettävänä... (sitäpaitsi sehän ei tuo eksemplaari ole oikeastaan AUTO, eikä varsinkaan mikään munan jatke, vaan ihan normaali golfkärry, joita tuppa oleen nykyjään suunnilleen kaikkien viheriöiden reunalla)
Vs: ShangHai GP3 Filmi Ei sen silti tarvitsisi olla kuvassa, mutta minkäs tekee kun se siihen on parkattuna. Kuvahan on hyvä, mutta olisi minun mielestäni parempi ilman sitä.
Vs: ShangHai GP3 Filmi En huomannut koko autoa ennen kuin se mainittiin; katse oli niin keskittynyt kiertämään kuvan olennaisia elementtejä. Auto on oikeastaan aika hauska yllätysläiskä kuvassa!
Vs: ShangHai GP3 Filmi Mistäpä olette ShangHai GP3 filmiä tilanneet, näyttää tuo iipei olevan pullollaan myyjiä. Alkaa pakastin tyhhjetä eikä ole Kiinanreissua tiedossa lähiaikoina. Kiinassa tuo GP3 muuten maksoi marketissa 8 yuania rulla eli sehän taitaa nykykurssilla olla jo 90 senttiä. Kysäisenpä myös onko muilla kokemuksia Lucky ja ERA filmeistä