Vs: Pimeän pelko Nimi antoi odottaa lentäviä ötököitä vieraalla planeetalla, joten hieman petyin kun kuvassa on tyttö taskulampun kanssa. Mutta voin kyllä kuvitella että lampusta on juuri hiipumassa patterit, örkit lähestyvät ja tyttö lausahtaa "olisin aina halunnut kuolla Ranskassa" Ehkä väärien odotusten takia kuva tuotti pettymyksen ?
Vs: Pimeän pelko Omalla tavalla huvittava, mutta asetelmasta pidän ja siitä miten tilanne on rakennettu. Värimaailma on vielä asiallisesti tehty. Pelkoa ei katsoja tunne, mutta ehkäpä pelko onkin käsitteellinen asia kuten kuvatkin. Olipas MVuorimainen tokaisu, josta en ymmärtänyt itsekkään. Kiva kuva.
Vs: Pimeän pelko Mää kyllä pidän siitä, miten tämä kuva on rakennettu. Tuosta myös välittyy sellainen neuroottiinen tunnelma, kun kaikkien valojen on oltava päällä pimeää väistääkseen.
Vs: Pimeän pelko Onhan tää joo hippasen erilainen kun mun kuva "pimeän pelko" (mistä silloin puhuttiin). Mä tykkään noista valaistuista kasvoista...
Vs: Pimeän pelko Jaha fikkari on hankittu Olet taas käyttänyt siskoasi onnistuneesti hyväksi. Tunnelma mukavan "kipee". Tykkään, valaistus on onnistunut hyvin.
Vs: Pimeän pelko joo. hyvä kuva. kohtuullisen vähin elkein rakennettu. toimii mielestäni hyvin. silti ei kuitenkaan parasta zephaniaa. mielestäni se jännite, mitä parhaissa kuvissasi on, tästä kuvasta puuttuu.
Vs: Pimeän pelko samaa mieltä ,ei parasta zephaniaa,ihan kuin kuva olisi tehty,"kun ei keksi muutakaan" illan tunteina.Laadukkaista kuvistahan me zephanin tiedämme,mutta tämä ei ole yksi niistä.
Vs: Pimeän pelko Kuva on liian lämmin ja tasapainoinen ollakseen pelottava tai pelkoa kuvaava, naisen valaisu on ehkä turhan kliseinen tehokeino, jokin pelkäävä ilme olisi ehkä ollut tehokkaampi, ehkä kasvojen tuominen lähemmäksi katsojaa toisi ilmeenkin enemmän esiin.. tiedä en, kunhan kirjoittelen.. Mielummin kuitenkin keskittymättä imarteluun...
Vs: Pimeän pelko Tässä kuvassa oma mielenkiintoni kiinnittyy tuohon kirkkaimpaan pisteeseen, eli kuvan keskellä olevaan valoon. Siitä katseeni seuraa -- valoa..eli katse mattoon..Mitä ihmettä kuvalla halutaan kertoa? Katseeni siirtyy naiseen, joka katsoo kameraan..ja siitä avoimeen televisioon..Tulee mieleeni kaikki lapsuuden keinot, joilla yritin pimeää karsastaa..Töllö päälle, vaikka sieltä ei tule mitään, yövalo päälle..Fikkari peiton alle Vaikea kuva, mutta aukesi ainakin minulle
Vs: Pimeän pelko Ei ihan kolahtanut täälläkään. Otsikko ja kuva puhuvat minulle vähän eri kieltä, sillä tyttö ei minusta näytä pelokkaalta. Ei myöskään tunnu luonnolliselta, että pimeää pelkäävä tyttö pitäisi sitä ainoaa käsissä olevaa valoa suunnattuna omaan naamaansa. ..vai pitäisikö tämä ajatella niin päin, että katsojien tulisi pelätä pimeää, koska siellä saattaa olla ilman syytä naamansa fikkarilla osoittelevia tyttöjä?
Vs: Pimeän pelko Lienee selvää, että tällaiset kuvat eivät pyri olemaan "luonnollisia". Miksi strutsi kaivaa päänsä maahan, kun haluaa piiloon... Niissä paikoissa, missä on valo, ei ole mörköjä - ei sängyn alla eikä kasvojen kautta mielessä. Kun ollaan itse valossa, ei olla pimeässä.
Vs: Pimeän pelko Mun mierlestä ehkäkinkö jos tummempi tai kiuvuliaampi valaisu olisi paikallaan. En tiedä luottaako ihminen joka katsoo läpi valon jolloin aivosaarekkeet luo siltoja tupsuunkinkö... Lynchmäinen eteerinen luulisinko ehkä koskeettaa. Jokatapauksessa kivulias toteutus. 7/7