Nuo setit 4 ja 2 ovat olleet mielessä jo hivenen aikaa. Jos olen oikein ymmärtänyt seteissä ei ole mitään muuta eroa kuin salaman ohjeluvut 2= 45 ja 4= 64 (nuo olivat toisesa viesti ketjussa, kiitos kts ) Olen aloitteleva studiosalama kuvaaja 430ex on tullut räpsyteltyä ja se ei oikein tyydytä. Kuvailen kotonani (aika pimeää), onko minulle mitään hyötyä tuosta 4-litestä. Osaisiko viisaammat selittää missä tilanteissa 4 setti olisi parempi valinta? Vai käykö niin että joudun laskemaan aina salaman tehoja? Kiitos kaikista vinkeistä.
Vs: ELINCHROM D-LITE Studio salamat 2 on 200ws ja 4 on 400ws salamat näin tarkistamatta muistelen. jos sulla on digi niin kotosalla pärjäät 200ws jos taas ei olla kotona ja on tarvetta himmennellä enempi (esim. isommassa filmikoossa) niin 400 ws voi nippanappa riittää. salaman tehojen säätäminen on normaali proseduuri kun stuudiovaloja käytetään. esim. kun 200ws vetää täysille ja loiskauttaa, niin mittari voi näyttää 100ASAlla F8 ja sitten laitetaan Canoniin Delta100sella aukolle 8 ja valotusaika esm. 1/125 ja digillä kanssa samoin paitti tietty kenno 100ASAlle eikä työnnellä Ilfordia mihinkään ,)