Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pikselirunkkausta

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana kb, 6 Elokuu 2008.

  1. kb

    kb

    2 235
    0
    0
    Otinpa parit testikuvat kahdella objektiivilla samalla aukolla (2.8) ja polttovälillä:
    Best Party Planning Tips -

    Näistä tuo EF 24-70 kävi JAS-tekniikassa pudottuaan lattille.

    Nuo 24-70 kuvat edustavat sitä teknistä tyylisuuntausta mitä mulla nyt on muutama sata kuvaa PMMP:n keikalta (kuvasin käytännössä vain tuolla objektiivilla kun sattui olemaan "kaikki mitä tarvitsin" ko olosuhteissa). Olin bändin vieraana, ja sain kuvata koko keikan lavan edestä ja lavalta.

    Objektiivi tuli minulle päivää ennen Ankkarock-reissua. En vaivautunut testaamaan kun oli paljon muuta tekemistä, ja oletin, että 500 euron hintaiseen korjaukseen, jossa mm. vaihdettiin kaksi murtunutta osaa ja koko AF-yksikkö, olisi kuulunut se, että testataan että mahtaisikohan se laite toimia.
     
  2. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: Pikselirunkkausta

    Holy unsharp, Batman.
    Mitä hemmettiä. Onko toi tarkennusvirhettä kaikki vai eikö se oo terävä mistään kohtaa?

    Aika hämmentävää toimintaa JAS-tekniikalta.
    Nimim. Sata huoltoa takana eikä ongelmia.
     
  3. kb

    kb

    2 235
    0
    0
    Vs: Pikselirunkkausta

    En ole varma. Luultavasti kyse ei ole tarkennusvirheestä, vaan siellä joku lasi on vinksallaan. Näyttää ongelma olevan erityisesti kun tarkentaa laajakulmapäällä vähän(kään) kauemmas täydellä aukolla. Eli täsmälleen se ongelma jonka kuvailin huoltosaatteessa. Silloin kun tuota ennen huoltoa kokeilin niin löyty joku semmonen kuva jossa oli joku yksittäinen asia kuvan nurkassa terävähkönä, muu suttua (ja siis suurin piirtein samassa tasossa oli tietysti).