Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Pikselin tilaajia?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 30 Tammikuu 2006.

1. Tero Leponiemi

Tero Leponiemi Member

285
    0
    16
    Näin arvelinkin ja taisin jo mainitakin, että takana on varmasti alan ammattilaiset. Kiitos vastauksesta. Pahoittelen, etten pannut kyseistä palautetta teille suoraan, mutta kuten palstalla todettiin, palaute kulkeutui oikeaan osoitteeseen tätä kautta.

Tiedän tunteen. Eiköhän tämä työ ole täynnä päivittäisiä kompromisseja. Yhä edelleenkään en voi väittää pitäväni typografisesta ja graafisesta linjauksestasi, mutta kuten jo varsinaisessakin kritiikissäni mainitsin, keskittyi se liikaa ulkoasuun. Tätä kriittistä asenteen kutsui esille ennen kaikkea sisällön ohuus ja ammatillisuus (kuten varmasti tiedät, ei sitä voi olla katselematta toisten ratkaisuja). Toivon kuitenkin, että otat antamani palautteen rakentavasti. Tämä saamasi muu palaute vahvistaa käsitystäni siitä, etten kuulu Pikselin kohderyhmään.

Hyvää jatkoa Pikselille ja Sinulle
    Tero Leponiemi

2. Varmasti otan, ja huomioin kaikki asialliset kommentit kun ulkoasua seuraavan kerran uudistetaan. Eniten painoarvoa on juuri tuonkaltaisella, perustellulla palautteella mitä sinä annoit. Ja en pidä mitenkään huonona asiana, että tämänkaltaista keskustelua voi seurata myös muut, vaikka väljästikin kohderyhmään kuuluvat.

t.petteri

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Ihan mielenkiinnolla teiän keskustelut luki. Vaikka palaute olikin kriittistä niin minusta myös varmaan hyvääkin. Monestihan kommentointi näin netitse on välillä "tiukkaakin". Kuitenkin positiivisena puolena on että kun asiasta puhutaan niin se herättää mielenkiintoa ja ehkä myös tunnettavuuttakin? Meillä jokaisella on omat tarpeensa, uskonpa että pikseli täyttää sen roolin hyvin. Kehittymistä on ja se pätee aina kaikkeen. Positiivisin mielin vain eteenpäin. :)

Kannattaa huomata tosiaan tuo tarjous mikä on että 3 seuraavaa numeroa 9e, halpa ja edullinen tapa tutustua lehteen vaikka sitten vessalukemisena. :)

4. Anonymous

Anonymous Guest

Täh? Nyt tarttis oikolukijaa tai Nieppiä kääntämään suomenkielelle.

5. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16
    Pakko nyt vielä sanoa että kun tuolla "Kuinka Eksyit Kameralaukkuun?"-threadissa tuli summittaisesti lytättyä tuo Pikkelssi, niin sen verran oikoa lausuntojaan että vaikka lehti ei minulle koskaan ole oikein kolahtanutkaan (onkohan noita harrastajapohjaisia julkaisuja tullut sitten luettua jo tarpeeksi vai mikä on, en tiedä), niin pakko on sanoa että kyllähän se nyt Kamera"lehden" pesee kirkkaasti.
    Vielä kun saisitten kameralehden rahat niin voisitte painaa lehtykäisen jollekin muulle matskulle kuin tuolle vessapaperille millä se nyt on.

Ja kritiikkiä näin pikkuasioista niin se "kauno"kirjoitusfontti on kyllä ihan käsittämättömän ruma. Ja tuossa ilmaiseksi tulleessa numerossa ainakin tuntuu että 60%sta kuvista puuttuu musta, eli platkuja kuvia. Saattaakin johtua tuosta paperista se.
    Ymmärrän että se on kyllä kai ihan kustannustekijä.

Pitäisi kai lukea hieman avoimemmin mielin tuota lehteä.
    Ja nyt vasta huomasin että siellä vakkari-avustaja-listassa on Puusa! Onkohan tuota nyt sitten pakko alkaa lukemaan, kun kerran Joren höpinöitä on taas luvassa. Kas siinäpä vasta Persoona.

6. Tästä kyseisestä kaunokirjoitus-ingessistä on tullut niin paljon napinaa, että taidan pistää sen kyllä jossain vaiheessa vaihtoon...=)

Mitä tulee kuvien tummaan päähän niin tokihan paperikin siihen hieman vaikuttaa, mutta se on myös jossain määrin makuasia, itse en pidä kuvista joissa tumma pää on tukkoinen ja viimeiset 5-10% sävyistä sulautuvat mustaksi pinnaksi. Saattaa hyvinkin olla, että joissain minun säätämissäni kuvissa tulee vetäistyä sitten vähän överiksi toiseen suuntaan, aukaistua tummaa liikaa. Niinkuin aikaisemmin jossain vaiheessa tuli todettua niin yhden kuvan säätämiseen ei ole montaa minuuttia aikaa.

Yksi hyvä esimerkki tumman tukkoisuudesta on mustarunkoisten kameroiden kuvat. Välillä näkee isoissa kansainvälisissäkin lehdissä kuinka ko. laitteet ovat lehden sivuilla mustia möykkyjä, joista ei saa mitään muuta selvää kuin sen minkä muotoisesta laitteesta on kyse.

Olisi todella hienoa jos saisimme lisää rahaa itse lehden kuluihin, suunnitelmissa on ollut mm. sivumäärän kasvattaminen, painomateriaalin vaihtaminen parempaan, ja tietysti helpostusta henkilöresursseihinkin. No suunta on koko ajan oikea, tilaaja ja irtonumeromäärät kasvavat tasaisesti. Ehkäpä jonain päivänä...

7. Boost

Boost

591
    0
    0
    Itse panostaisin kyllä mielummin artikkeleiden laatuun kuin sivumäärän kasvattamiseen. Tämä siis ihan yleisesti, eikä koskien suoranaisesti Pikseliä.

8. Kiitos! :)

9. Tänään ilmestyy

10. Seuraava etappi Katson kansi? 'Gaylord Focker: Julkisuus sai pääni sekaisin.' / 'Vain Katsossa: Gaylord Focker ilman paperipussia!'

11. Eikös se ole 7-päivää joka noita paljastuksia tekee?

12. Viikonlopun Iltalehdessä on liitteenä "Askartele itse oma Holgarocks paperipussi"

13. Sai ??
    Saisitte kerätä adressin...

14. tubbu

tubbu Member

69
    0
    6
    Jahas, mulle taitaa tulla taas viikon myöhässä. prkl!

15. MJK

MJK

1 436
    0
    0

Mä taas jännitän ilmestyykö ollenkaan, kai se sieltä tulee.