Olen tässä harkinnut muutaman salaman hankintaa, ja nuo Yongnuon YN560-III värkit on alkaneet kiinnostaa jonkin verran. Onkos kukaan vielä hankkinut niitä ja minkälaisia kokemuksia niistä on? Jotenkin tuo sisäänrakennettu radiotriggerin vastaanotin kiehtoo, ja tietenkin hinta. Mutta onko ne oikeasti mistään kotoisin?
Vs: Yongnuon välkyt No kokemuksesta sanoisin, että eivät kestä tiputtamista Muuten ihan kivoja normisalamia.
Vs: Yongnuon välkyt Saa ne samaan ryhmään, mutta jos haluaa kahteen eri ryhmään, niin vissiin pitää olla kaks eri lähetintä. Tai sit pistää osan orjakennolla laukeamaan.
Vs: Yongnuon välkyt Mulla on kysesiset salamat ollu siitä asti kun tulivat markkinoille ja on kyl tosi monipuoliset ja suht tehokkaat. Toiminu moitteettomasti ja varmasti. Plussaa sisäänrakennetusta vahvasta vastaanotimesta. Aikaisemmin oli kakkosversiot, jotka toimi nekin hienosti.
Vs: Yongnuon välkyt Olen kuullut että näiden "halpis" salamoiden kanssa olisi jonkinlaista ongelmaa valkotasapainon kanssa, sekä että se muuttuisi pidemmän käytön aikana. Osaako joku, joka omistaa tällaisia, kommentoida tämänkaltaisia väitteitä?
Vs: Yongnuon välkyt No tuli pistettyä tilaukseen pari välkkyä ja RF 603 N3 radiot. Saksan Amazonista tuli tilattua, kun en jotenki tykkää suoraan Kiinasta tilailla mitään. Saksasta kuitenkin saa kaikki tilailtua ilman ylimääräisiä tulleja ja veroja. Ja yleensä noi lähetyskustannukset on sieltä jopa halvempia kun Suomesta ostettuna.
Vs: Yongnuon välkyt Tommonen tuli just vastaan: http://jouninvalokuvausblogi.blogspot.fi/2013/09/yongnuo-yn560iii-arvostelu.html
Vs: Yongnuon välkyt Onko jollain omakohtaista kokemusta RF 603N triggereistä esimerkiksi Fujin kanssa? Tilailin tuon Nikon version, ja vaikka en ole niitä vielä saanutkaan, niin näköjään on vähän kyseenalaista, että toimivatko ollenkaan Fujin kanssa. Tosin jotkut väittävät niiden toimivan vallan mainiosti, mutta suurempi osa porukasta väittää vain Canon version toimivan Fujin kanssa. Toisaalta netissä on ohjeita, joilla tuon saa muutettua pakkotriggeriksi, joten silloin ehkä voisi toimia. Mutta kolvi ja minä ei olla niin hirveen hyviä ystäviä. Koulun teknisen työn tunneilla mun kolvaukset näytti yleensä modernilta taiteelta.
Vs: Yongnuon välkyt Itse itselleni vastaan, notta RF-603 N versio ei toimi Fuji X100s:n kanssa. No pistinpä yhden yksittäisen RF-603C:n tilaukseen. Toimiipa tuo kuitenkin Nikonissa hyvin ja remotetriggauskin näytti pelittävän
Vs: Yongnuon välkyt Kymysys noista triggereistä, eli minkälainen langaton lähetin tarvitaan kyseisellä mallilla kameraan ( Canon)?? Koitin katsella Amazonin sivuilta mutta se tarjoili vain salamaan kiinnitettävää, itsellä pari saman mallin vanhempaa mallia ja olen ollut todella tyytyväinen. Kolme vuotta niitä käyttänyt mutta nyt tekisi mieli siirtyä hieman uudempaan, ne vanhat on siis niitä todella karvahattuversioita ( jonkin sarjan kakkonen). On kyllä ihan toimivan näköinen peli, eikä hintakaan tosiaan paha esim. Amazon.Comissa n.75$ edit. Eli vastaushan on RF-603
Vs: Yongnuon välkyt Luin tuolta blogista että langattomasti kun käyttää ei voi tehoja säätää. Mitenkä se toimii sitten. Eikö edes manuaalisesti etukäteen saa valontehoa säädettyä jos käyttää salamaa lanaggtomasti vai mitä se tarkoitti. Jos se tarkoittaa sitä että tehoa ei saa kamerasta säädettyä lagattomasti...vai mistä sitä pitäisi säätää.
Vs: Yongnuon välkyt Typerä kun olen nii kysyn saman uudestaan. Eli noihan on saa siis laukeamaan langattomasti kun on kerran sisäänrakennettu systeemi, mutta taas sitten tuubin videoissa noi RF-603 liitetään kuiteskin salamoihin. Eli mitä en nyt ymmärrä??
Vs: Yongnuon välkyt Eli siis RF 603 on transceiver eli siis Transmitter/Receiver värkki. RF603 C malli on Canonia varten ja ilmeisesti toimii monessa muussakin kameramerkissä, ja RF603 N on yllätys yllätys Nikonia varten. RF603 tunnistaa itse, onko se kiinni salamassa vai kamerassa. Kamerassa ollessaan toimii automaattisesti lähettimenä ja salamassa ollessaan toimii vastaanottimena. YN 560 III salamassa on sisäänrakennettu radiovastaanotin. Eli siis niihin ei tarvita erikseen radiovastaanotinta, ellei yritä laukaista niitä jonkun muun merkin radiotriggereillä. Salama on manuaalinen salama, jossa teho ja zoom asetukset pitää säätää salamasta manuaalisesti. Ainakin toistaiseksi, sillä salamassa on joku hämärä -- moodi, jonka on huhuttu toimivat vielä julkaisemattoman triggerin kanssa niin, että tehoja pitäisi saada säädettyä langattomasti. Mutta äkkiseltään ensituntumalta kokemukset RF603 triggereistä ja 560 III salamasta ovat positiiviset. En vielä ole paljoa ehtinyt testailemaan niitä, kun en vaimon Nikonia viitsi pahemmin lainata. Tulee vielä sanomista. Joten pakko odotella että postisetä joskus tuo sen C triggerin niin pääsee omalla kameralla testailemaan tuota paremmin.
Vs: Yongnuon välkyt Itse tilasin Amazonin Korkeajännitysosastolta, eli Saksasta. Yksittäispakattu versio (joka on postissa tulossa tännepäin) http://www.amazon.de/YONGNUO-RF-603-Ein ... rds=rf+603"]http://www.amazon.de/YONGNUO-RF-603-Einzelpackung-Funkausl%C3%B6ser-Blitzausl%C3%B6ser/dp/B005AGU0O0/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1379610760&sr=8-4&keywords=rf+603 Tai kaksin kappalein (täällä jo) http://www.amazon.de/YONGNUO-RF-603-Fun ... rds=rf+603"]http://www.amazon.de/YONGNUO-RF-603-Funkausl%C3%B6ser-Blitzausl%C3%B6ser-Anschlusskabel/dp/B005AH2LGY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1379610825&sr=8-1&keywords=rf+603 Ei postikulut kyllä päätä huimanneet Saksasta tilattuna, eikä tarvii miettiä tullejakaan.
Vs: Yongnuon välkyt Nonii nyt sitte tuli vihdoin Canoniversio tuosta RF 603 triggeristä, ja sehän jopa toimii. Synkka-aika jää kyllä vaan tonne 1/500s eli ihan kauheen nopeita aikoja ei tarvii unelmoida tolla triggerillä. Tosin ihan minimitehoilla pystyy kyllä synkkaamaan 1/1000s ajalla.
Vs: Yongnuon välkyt Yongnuo ei ilmeisesti tee RF-603 lähetintä Olympus tai yleensäkään m4/3-versiona. Linkissä kuitenkin varsin helppo modaus, jonka avulla toimii myös esim. EM-5:n kanssa: How to get a Yongnuo RF-603C and Panasonic G3 to work together: Micro Four Thirds Talk Forum: Digital Photography Review Testattu ja toimii. Itse en tosin viitsinyt edes juottaa. Yhdistää vain nuo videolla näkyvät jouset muutamalla kuparilangalla ja hyvin toimii. On myös helppo palauttaa alkuperäiseksi.
Vs: Yongnuon välkyt Milläs sait ne pysymään paikoillaan jos et juottanut? Vai pyhän hengen varassako ne ovat? Salama-arsenaalin lisäys on edessä, vaihtoehtona on muutama näitä Pingpongeja tai joku pieni Elinchromen setti. Hyvä tietää joka tapauksessa että ei ole mikään ameriikan temppu saada tuota lähetintä pelaamaan OM-D:n kanssa.
Vs: Yongnuon välkyt En yhdistänyt kuparilangalla videon mukaisesti itse niitä napoja vaan jouset, jotka pitävät "pinnejä" paikallaan. Niihin vaan käärii ympärille. Totta puhuen luultavasti juotan navat vielä yhteen. Ajattelin vain aluksi kokeilla toimivuutta yleensäkin.