Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pikku-uikku aamulla

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana airwalk, 8 Tammikuu 2009.

Harvinaisempi tuttavuus järvillä...

1. Vs: Pikku-uikku aamulla

Viimeisen päälle tyylikäs uikku. Tumma päätä jos avaisi sen verran, että saisi silmän näkyviin ja oikealta ehkä jokunen milli pois, niin kuva olisi loistava.

2. Vs: Pikku-uikku aamulla

En tiedä onko sitten mun näytön kalibrointi pettänyt mutta mulla näkyy uikun silmä.
    Lisätään vielä yksi kuva, mun näytöllä silmä erottuu tässäkin juuri ja juuri

3. Vs: Pikku-uikku aamulla

Alemmassa se just erottuu, ylemmässä ei. Voi se minunkin näytössä kirkkaus olla päin rinkkalaa.

4. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Vs: Pikku-uikku aamulla

Kyllä mä sanoisin että vois tota pikkusen vaalentaa. Näkyy toi silmä kun zoomaa tarpeeksi lähelle, mutta joku 0.3 aukon korotus vois toimia. Alemmassa näkyy kyllä paremmin, eli tossa on siinä ja siinä kannattaisko tasoja lähteä nostamaan.

Mutta upeita kuvia kuitenkin!

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Sinun näyttösi kalibroinnilla ei ole mitään vaikutusta siihen, miten uikun silmä näkyy kaikilla muilla näytöillä.

Kaikkien nettikuvien on hyvä olla sellaisia, että ne eivät ole riippuvaisia varsinkaan varjojen detaljien toistumisesta.

6. Vs: Pikku-uikku aamulla

Eli nettiin pitäisi laittaa kuvat hieman vaaleampana kuin haluaisi että kaikille silmät yms. näkyy?

Tämä on ollut siitä ikävä kohde että taustat on ollut hyvin vaaleita ja itse kohde tumma. Kuvaushetkellä tarvitsi jo paljon säätää että uikku ei olisi ihan tukossa ja taustassakin olisi sävyjä. Yritin koneella säätä kuvat siten että uikun silmät juuri ja juuri näkyy, että taustassa säilyy sävyt.

7. Vs: Pikku-uikku aamulla

=8O
    Mitä?

Totta helkkarissa sillä on väliä miten kuvan säätäjän monitori on kalibroitu siinä vaiheessa kun kuvan tasoja ja värejä säädetään.

Airwalk: kyllä tuo silmä nippa nappa erottuu.

8. Vs: Pikku-uikku aamulla

Tämän iltainen kuva, muut kuvaajat valitti kun valoa on niin vähän ja lähti pois. Itse jäin kuvaileen 400/5.6L ja valoa riitti vaikka herkkyskin oli vielä malitillisissa lukemissa. Meni niiltä kyllä päivän parhaat valot ohi :)

9. Vs: Pikku-uikku aamulla

Hieno! Unenomainen tunnelma.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kyllä tämä kolmas kuva on erinlainen ja paras. Siinä on jotakin muutakin kun vain lajipönötystä. Tää on sellanen lintutaidekuva.

11. Vs: Pikku-uikku aamulla

Kovin olen yrittänyt ottaa erillaisia kuvia, mutta nyt tuntuu että ideat alkaa olemaan vähissä. Pari viikkoa sitä on tullutkin päivättäin kuvattua :D

12. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Todella kiva setti... ja vika on mielestäni paras.

Toi kuvien tummuus... ainakin omalla näytöllä kaks ekaa olis 'parempia' siivun vaaleempana. Näkyis esim. toi silmä ilman tiukempaa siristelyä.

13. Vs: Pikku-uikku aamulla

Viimeinen paras....

14. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Eka on vähän turha, mutta kaksi jälkimmäistä ovat kyllä hienoja.

15. Vs: Pikku-uikku aamulla

Hienoja kaikki! Tykkään!

16. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Jos silmist puhutaan niin just ja just täl näytöl mut nättei nää on joka tapaukses. Oikeesti.