Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tampereen kameramafia

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana Helmeri, 19 Kesäkuu 2005.

onko mafiaa tampereella tai sen lähiseuduilla? >8-(

1. AMA

AMA

115
    0
    0
    Ei kai vielä ole, mutta pitäisikös jonkin näköinen kuvausporukka Tampereen seudultakin yhteen kerätä? Nyt kesän ajan olen vain viikonloppuasukki siellä, mutta syksyn tullen taas kokopäiväinen tamperelainen =)

2. Mukana mikäli sopii aikatauluihin millonkin ja liikkumiseen (oon ihan tkl:n ja polkupyörän armoilla).

3. Voitas kokeilla kuvvaamista! Itellä pien "onkelma" matkailu edes pienemmässä määrin ei välillä onnistu mutta yrittänyttä ei laiteta.

4. Aim in! Sikäli mikäli miten suinkin milloinkin kerkiän ehtimään. Mutta ei sitten mitään Manfrotto-matseja missään Alen terasseilla ;)

5. Tännehhän on niin kova tunku että ei varmaan enempää mukaan mahdu ;)

6. niin.. kyllä maailma on pieni!

7. Tomte

Tomte

55
    0
    0
    Kuulostaisi ihan hyvältä tuommoinen "mafia" jos semmoseen olisi oikeasti halukkaita ja kunhan kyseessä ei olisi mikään kamerakerho vaan enemmän valokuvaukseen ja valokuviin keskittyvä. Tekisi varmaan ihan hyvää meikäläisenkin inspiraatiolle viettää enemmänkin aikaa kaltaisteni seurassa :)

Koskas nähdään ja missä?

8. ...tuo on kyllä harvinaisen totta! :D

Yhdyn edelliseen puhujaan; Sovitaan aina etukäteen tapaamisen luonne, eli tapaamisia, joissa kuvataan, tapaamisia joissa keskustellaan (kameralla ei tee mitään näissä tapaamisissa!), ja tapaamisia joissa tehdään jotain (?) muuta (kuten vertaillaan sitä, kenellä on pisin.. mikäkin...).

Esim. "kamerattomissa" keskusteluissa olisi ennenkaikkea keskustella livenä valokuvasta, vaikkapa kahvin/teen/oluen/kossukolan merkeissä...? Kamerallisissa törmäilyissä sitten tietenkin kuvattaisiin, joko ennalta sovittua aihetta, tai jotain, mutta kuvattaisi kuitenkin. Sitten taas jokainen toisi yhden kuvan "keskusteluiltaan". Kuvia katseltaisiin, niistä keskusteltaisiin ja kehityttäisiin...?

9. Hankitaan studio ja malli käyttöön. Tulee halvemmaksi kuin yksinään, jos ketään muuta vaan kiinnostaa...

10. Ja sit kaikki ottaa about samanlaisia kuvia mallista? Edellä kyllä muuten ihan mainioita ehdotuksia.

Itse kannattaisin enempi kamera-pitoisia tapahtumia, voisi käydä kuvaamassa jossain kadulla tms, olisi enempi kohteita ja vähän haastetta kun ei ole studiossa valot kohdallaan ja valmiina. Miksei vaikka jossain sivummallakin jotain sopivaa kohdetta jos vain tarvittaessa kyytejä löytyy tms.

edittinä vielä voisi lisätä. Muiden harrastusten parissa tulee tavattua ihmisiä parin viikon välein ja aika usein puheenparsi on enempi offtopic kuin ontopic, joten ei kannata välttämättä liikaa suunnitella tapaamisen sisältöä..

11. Ok.. olet varmaan mallikuvauksen ammattilainen joka ei tarvitse harjoitusta? Mennäänkö sitten kaupungille kuvaamaan ja otetaan kaikki about samanlaisia kuvia?

12. En ole. En vain näe mitään iloa siinä että viisi, kuusikin kuvaajaa (tai useampikin) tulee ja kuvaa samaa mallia koko illan. Onhan siinä nyt ihan järjettömän vähän mitään erilaista esiin tuotavaa (tai mielestäni kiinnostavaa). Mutta tokikaan en aio estää - tai seistä esteenä jos ihmiset tätä haluavat tehdä. Itse tykkään toimia spontaanimmin. Tokihan mikään ei tietenkään estä kuvaamasta valokuvaajaa kuvaamassa mallia - tämä voisi ollakin kiinnostavempaa..

13. Minä olen jotenkin satavarma siitä, että jos viisi kuvaajaa kuvaa yhtä mallia, niin kuvia tulee ainakin viiteen eri lähtöön. Tuo kuulostaisi muutenkin oivalta ajatukselta, samoin kuin katukuvauskin.

14. Mukana ollaan, jos jotain saadaan sovittua.

15. Älkää nyvviälä mitään sopiko! :D

Itsekin olen vielä ihan vieraalla paikkakunnalla viikon verran.. ja oli täällä joku toinenki.

16. Tomte

Tomte

55
    0
    0
    Tämähän alkaa vallan mainiosti: yksi toivoo keskustelua (kaksi minä mukaanlukien), toinen studioilua ja kolmas kamerapitoista kuvailua - juuri sitä monimuotoisuutta ja vaihtelua mitä ei koskaan voi olla liikaa! Mites joku semmoinen alustava kokous, jossa vähän suunnittelisi lajin luonnetta - noin niin kuin suuria linjoja?

Itse liputtaisin vielä Matin kanssa noita kamerattomia iltamia ja tässä vähän pienimuotoista pohdintaa ajatuksen taakse. Valokuvaus taidemuotona ja intohimona on ennen kaikkea näkemistä niin kuin monesti on sanottu, mutta lisäisin tuohon vielä, että valokuvaus on oivaltamista; se vaatii paitsi visuaalista silmää niin myös ymmärrystä siitä mikä on kohde, miten kohteen idea tulee kaikista parhaiten esille ja miten idea toteutetaan käytännössä. Kuulostiko edes vähän tavoittelemisen arvoiselta? Vaikealta? Niin minustakin ja siksi olisi välistä todella mukava paukutella kameroiden sijaan viisaita päitä yhteen valokuvauksen Hengen merkeissä... (Kuvauskin siis käy, ei siinä mitään, mutta kehityksen kannalta olennaista olisi myös kuvien analysointi.)

Olisiko ihmisillä liian kiire kahden viikon päästä lauantaina - päivämäärä 6.8 heitetty ilmoille???

17. Alustavasti ok aika.

18. Mulle sopii myös 6.8:tta. Näsikallion huipulla sen patsaan luona olevalla alueella...

19. Sopiihan se mullekin.