Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Pikakamerat

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Juke.K, 18 Syyskuu 2025.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 686
    233
    63
    Moro kaikille!

Tulipa mieleen että pitäiskö taas pitkästä aikaa hommata pikakamera. Löysin lähikivijalkaliikkeestä tämmösen. Tekeekö tällä mitään vai pitäiskö joku parempi kattella?

POLAROID Now+ Generation 2 (musta)

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 686
    233
    63
  3. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 388
    113
    Itse en noista uudemmista "Polaroid" -filmeistä paljoa perusta. Vanha eli alkuperäinen Polaroid tuotanto oli paljon parempaa. Testaillut Polaroid SX-70 -kameralla. Siihen hankin myös harmaasuodinkalvot että käy sekä oma että herkempi 600 -filkka.
    Mitä tohon Fujiin tulee niin itsellä on vanhempi malli, Instax Wide 300, jossa myös käsisäätöjä päinvastoin kuin tuossa 400 -mallissa. 400 -mallin "etu" joillekin lienee vitkalaukaisin. Ajatellut vaihtaa objektiivin, jossa oma suljin, tuohon kolmesataseen, jolloin kuvien paranisi.
    Lisäksi on jäljellä, pikakameroista, sg 6, joka skeidantaa inestään neliönmuotoista ja pehmeäpiirtoista pikakuvaa.
    Pienemmän koon pikakameroista luopunut.

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 686
    233
    63
    Kiitti Est hyvistä näkemyksistä.

Mulla oli joskus SX-70 kamera tai jopa kaksikin. Silloin oli se Imbosible filmi tullut ja laatu oli ihan kuraa. Luovuin niistä. En tiedä onko näissä uudemmissa laatu minkälaista. Pitänee vielä tuumailla lähteekö tähän pettymään.

5. Est

Est Well-Known Member

18 736
    2 388
    113
    Se "mahdoton projekti -nykypolaroid" hiukan parempaa kuin noi ekat, tekemänsä. Mutta silti kaukana siitä mitä oli aito.
    Tää pikakuvailu vähän ajoittaista "leikkimistä" niin kauan kunnes/jos tulee laadukkaampaa matskua tarjolle uudestaan. Jotkut entiset isomman koon pikafilkat olivat hienoja. Niillä otettuja kuvia näyttänyt täälläkin ainakin Keni.
    Fujin wide -filmi ei ihan skeidaa. Jotkut saaneet yllättävänkin hyvää dynamiikkaa irti sillä kun ovat kuvanneet diginä ja tulostaneet sillä. Niin väitetysti. Itse olen kuvannut pikafilmeille vain suoraan.

edit. typo... Kenistä uupui ii.

Viimeksi muokattu: 18 Syyskuu 2025