Olen aina vaan meinannut ostaa piirtopöytää mutta sen syytä tai toisesta jäänyt. Nyt sille on taas sen verran tarvetta että pitänee mennä kait huomenna Giganttiin. Wacomilta oli 69 euron ja 99 euron pöydät. Tuossa kalliimassa oli joku kaksoiskosketus. Mikäs se on? Yksi kynä siinä kuiteskin on vain. Mitäs sillä tekee? Onko se ihan turha ja 69 euron kapistus toimii varsin hyvin...onko?
Vs: Piirtopöytä Avaa http://touch.wacom.com/product-qa.php ja katso video ALL ABOUT MULTI-TOUCH. Yksinkertaistettuna: voit käyttää piirtopöytää eli tietokonetta sen kautta älykännykän tai tabletin kaltaisilla yhden tai kahden sormen eleillä.
Vs: Piirtopöytä Mulla on pari Wacomin piirtopöytää, hyvä ja onneton. Onneton on pieni Bampoo käsinkinkopeloitava A6 kokoinen läppärissä ja hyvä on Intutos3 A5 W pöytäkoneella tuplanäytöllä. On oleellinen asia että kynä sopii käteen, eikä ole pieni ohkainen puikko. Piirtopöydän piirtoalueen ulkopuolella on oltava riittävästi tasaista tilaa (vähintään 6 cm) mitä vasten kättä pystyy liuttamaan kun kynäilee reunalle. Bamboossa tätä reunaa ei ole, ja sen käyttö on onnetonta tökkimistä. Siinä ei myöskään ole piirtoalue selvästi nähtävillä, mikä jurppii myös. Sormihommeleille en paljon arvoa anna, saahan se olla mutta mun vanhuksessa sitä ei ole. Pöytäkoneessa ei ole vuosikausiin ollut hiirtä, ihan turhake olemassa.
Vs: Piirtopöytä Itse olen todennut, että hyvä hiiri on parempi kuvankäsittelyssä kuin piirtopöytä. Mutta piirtämisessä tuo piirtopöytä on kyllä näppärä kun laittaa alle hyvän ohjelman. Vielä isompi ymmärrys on tullut siitä, että jos piirtopöytä pitää olla niin sitten cintig.
Vs: Piirtopöytä Piirtopöytä on kaikkeen parempi kuin hiiri, mutta osa ohjelmista on kökösti tehty. Piirtopöydän hankinnan jälkeen ei oo ollut rannevaivoja niinkuin hiirellä oli, Piirtopöytä pitää olla kunnollinen ja sen käyttöympäristö pitää olla kunnossa. Huono pöytä jää helposti käyttämättä. LR:n valikkosysteemi ei ole niin hyvä käyttää kynällä mitä ACR:n on, pitkän pötkön vierittäminen on typerämpää kuin välilehtien klikkailu.