Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 8 Maaliskuu 2009.

Tähän heti pelisäännöt joita voi hyvällä syyllä ja perusteluilla rikkoa:
    Piilis pölisee vain kysyttäessä. muut ilman lupaa
    Piilis laittaa kuvat ja latelee alustuksen, muut mokaa, koheltaa, vittuilee ja sörssii. Piilis ei ala uhoomaan, sen hoitaa riksa.
    mokottamisen hoitaa Quiqueren, viisastelun hoitaa vuorimies, muut sitten koettaa panna edellisten bravuurit vain paremmaksi.

heti ensimmäisessä aiheessa tulee jo vierailija, eli piiliksen kokoelmista Riipisen taidetta, Onko tämä sitä vaan visuaalista vandalismia ?

Toinen aihe heti perään: Mikä on yhteinen nimittäjä, miten muuttuu filikset ja sanoma  toinen toisinto samasta aiheesta, syväluotauksia, ihan ekoja fiiliksiä sillä ne ovat useimmin ne rehellisimmät. Aletaan tuunata ? mitä ?? no teidän pääkoppaanne ja herkkyyttänne...

1. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Eka tuunaus, taidetta, ja mistä ja miksi ja onko enää valokuvausta ??

2. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Toka tuunaus; Yhteinen nimittäjä ja pienet variaatiot: Mikä on fiilis, mikä on sanoma, milloin tökkii ??

3. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Vielä yksi, samasta teemasta, vakio ja muuttuja, mikä fiilis ??

4. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Huijausta huijausta, mikä skaala ??

5. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Ei.

6. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18

on!

7. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Uho

On.

Apinankoijaus

Tosta vähän tajunnanlaajennusta

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Perhoskuvat oli ehkä parasta antia. Niiden kohdalla pystyin jopa ajattelemaan eteenpäin asioita. Tuli sellainen tunne että nämä kuvat on peilipöydän sivulla kiinni ja peilipöydän takana on se neito vanhana kun näissä kuvissa se on nuorena. Tee siitä sellainen hempeä kuva.

9. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

tee itse ! Minä serveeraan aivojumppaa, te kommentoitte ja teette!

10. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Määräilyhimokohtaus?

11. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

OK siirrytään seuraavaan tehtävään: Mikä on totta valokuvassa?
    -printti/manipuloitu ptintti/ hyvä väärennös vai originaali nega ?
    -Jos puhutaan "taideteoksesta" ja kuuluisasta kuvasta, jos ostaa teoksen ja haluaa että se on uniikki. ostaako myös negan ja varmistaa että ei tule lisää kopioita  ja arvo säilyy. Onko nega "totta" ja muut sitten vaan versoita, tulkintoja joita voi tehdä uudelleen ja paremmin. (Vrt Christies huutokaupassa vain "alkuperäisprintit" nousivat todella arvossaan)

Saatte kommentoida myös edellisiä, mutta tämä on tämän viikon aihe. katson lauantaina missä ollaan...
    (Menkää katsomaan Marita Liulian "chosing my religion" Kiasmassa)

12. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Tässä muutama nega-lehtiartikkelista reprottuna kameralaukkuun ja niistä photoshopissa käänntty posariksi. karmeaa laatua, mutta jos posasta olis tehnyt ekaksi negan ja siitä useita  printtejä, miten kävisi alkuperäisen arvon ??

13. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Vielä tosta kuvien "Tuunauksesta" taitavissa käsissä kova ase: Albert Watson. (Poistetaan kohta, kun kaikki ovat nähneet)

14. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Anna olla vaan, toimii hyvänä "pönkityksenä" aiheille:
    Taitamaton kuvaaja ja photarin käytön mukaan tuoma autuus.
    Photarin käytön estäminen/kieltäminen.
    Kuvien "manipuloinnin" turhuus ja laittomuus.
    jne.
    jne.

<SIZE size="20"]ps. photari ja muut kuvan käsittely-ohjelmat on kehitetty niitä varten, jotka eivät muulla tavoin kuvasta katsottavaa saa.

Tulkoon se autuas päivä kun tehdään pakollinen päivitys joka muuttaa ohjelmat niin että niillä ei voi tehdä muuta kuin muuttaa kuva- ja tiedostokokoa
    </SIZE>

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No ei mulla ole noita perhosia sun muita mitä sulla on. Mä nyt vaan aattelin että voisit tehdä. Ei se ollu mikään käsky.

Onko tää joku sellanen juttu että meidän pitäis tehdä jotakin?

Mä en käsitä. Ei ainakaan selkeitä ohjeita ole.

Mutta, aina tälläset kuvaustehtävät kiinostaa ja mielellään lähden niihin mukaan jos niitä joku hiukan järjestelee. Idea on hyvä joten jatka vaan mä oon mukana niillä resusseilla jotka löytyy ja jonkinlaisella kiireisellä aikataululla, mikä antaa hiukan myödenkin joskus.

16. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

Selvennetään tota aloitusta: minä eli Piilis laitan jonkun aiheen kuten nuo perhoskuvat, jotkut diggaa, ihan passiivisesti, kuten on täällä tapana. Aktiiviset sitten vähän kommentoi, jollakin on taidot panna paremmaksi ja muut sitten kokee ahaa elämyksiä. Eli tarkoitus olis että TE, en minä kommentoi, kuvia tuunaatte TE, en minä. Eli olen sooloillut nyt ihan tarpeeksi. Ihan hyvässä järjentyksessä ajattelin että nyt on teidän vuoro. Ei tartte pelätä että on liian aloittelija, kaikesta me olemme itsekin alkaneet joskus. eli sitä vaan, jos on omissa kokoelmissa asiaa lipaavaa matskua, siitä vaan...

17. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

laitoin omalle prolab saitille kommenttia ja vähän hehkutusta tästä kameralaukun foorumista..

Tähän ja tänne laitan JukkaK:n toivoman "Kliimaksin", nimi puhukoon puolestaan,

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Joko sä et vaivaudu lukemaan toisten kommentteja tai sitten on jossakin muualla vikaa. En mä mitään kliimaksia toivonnu. Lueppa nyt uudestaan kun lainaan itseäni.

Tämäkö sinun esittämä kuva on nyt, sitten tämän minun näkemyksen mukaan tehty?

Oikeesti jos sä olisit fiksu sä voisit tehdä hiukan samanlailla kun JPuusa. Eli antaa jonkun kuvaustehtävän ja sitä sitten vois pohtia syvällisemminkin.

Mutta antaa olla. Se saattaa olla liian vaikeaa.

19. Vs: PIILIKSEN TUUNAUKSET- avoimien ovien päivät: "Onko Tämä TAIDETTA"

EI SE OLE VAIKEAA, en vain ole mikään hempeä tyyppi, päinvastoin. Tämän olin jo tehnyt omaa näyttelyäni varten, sanoin itse ohjeistuksessa: Minä laitan kuvat, te mietitte tai tuunaatte. Minä käsken, te vikisette. Aika laimeaksi jää, jos sinä Jukkis olet ainoa joka aukaisee yleensä  suunsa...tai kirjoittaa mitä ajattelee. Mulla on noin parikymmentä versiota näistä, vositte kommentoida tota MV nega/posa juttua jos on aihetta, jos ei, säästetään syksyn mittelöihin.. lisää Pe/la akselilla.