Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

pienin filmikamera

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana pikkuteemu, 15 Elokuu 2006.

1. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Sunny 16 opetellaan vaan ulkoa ja siiten mv-filkka sisälle, siinä mittareita tarvii ;)

Ei, en osaa taulukkoa vielä ulkoa, olen laiska.... :D

2. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Tuolla Tapiola 2006:n linkissä näkyi olevan Al Minoltakin. Se minun on juuri samanlainen. Tee tarjous, jos semmoinen kiinnostaa. Aika lailla saman tyylinen kuin tuo Oly SP:kin

Tuli mieleen vielä yksi tosi kompakti mittaetsinpokkari, jollaisella kuvailin diaa ihan sujuvasti: Olympus XA ja nimenomaan se ensimmäinen malli 2.8 opiskalla. Kamera on lähes 100% muovia, mutta ainakin minuun yksilöni toimi moitteettomasti. Siihen saa kompaktin salamankin kiinni, jolloin pituus tietysti kasvaa. Noita saa alta satasen, välillä aika reilustikin, jos kohdalle sattuu. Sellaista ei ole minulla myytävänä :D

Linkki

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ei juhaa kuitenkaan mitään myy. Se heiluttaa kameraa nenän edessä ja sanoo sitten, että en mä myykkään ;-P

4. Virtanen

Virtanen Member

102
    0
    16
    Minulla on kyllä kaapin perukoilla Olympus XA + salama, joilla en ole aikoihin tehnyt mitään.
    Se on sen verran elämää nähnyt, ettei siitä kehtaa paljoakaan pyytää. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä.

5. Sitten on sinullakin, jos kerran aijot saada omasi pois ;-)

6. Niko

Niko Active Member

869
    118
    43
    Ensimmäisenä tulee mieleen Yashica Electro 35CC ja 35GX. Ensimmäisessä 35/1.8 objektiivi, jälkimmäisessä 40/1.7. Vai pitikö se salama olla kamerassa sisäänrakennettuna ?

Niko

7. Mieluusti sisäänrakennettuna, tosin kyllähän jo noin valovoimaisilla linsseillä vähän pimeämmässäkin kuvaa.

8. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Leica CL ja focustabilla varustetulla 50mm summicronilla on aika pieni ja laadukas pakkaus,
    Vielä kompaktimpaa lasia löytyy vissiin voigtländerilta, vaikka tuo 50mm 2,0 heliar.

9. peet

peet Member

764
    0
    16
  10. Olen sentimentaalinen hölmö ja en luovu koskaan rakkaastani. Lisäksi tuossa bugaa välillä filminsiirto ja todelliset taideotokset syntyy sillä tavalla :)

11. sopiko nuo viiskymppiset tuohon seeällään? jotakin yhteensopivuus jallaa tuon kanssa oli...
    taidan ostaa tuon rollein.. ,)

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Tuossa huutonetin Rolleissa onkin mielenkiintoisia ominaisuuksia, siitä päätellen, että myyjä on listannut sen radio-ohjattaviin... :D

13. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Toki 50mm lasit sopivat CLään, sopivat monet muutkin lasit, mutta aina tuon mittaetsimen tarkkuus
    ei riitä valovoimasten lasien tarkentamiseen lähietäisyydellä, 50mm 2,0 lasiin se vielä passaa

14. vuonna kirves ja miekka omistin sellaisen helkutin pienen filmikameran, taisi olla jokin coca colan kamera tai jotai.. cociksen tarrat siin ainakin oli. Se oli PIENI! :)

15. Mökillä tuli tutkittua faijan vanhoja kameratarvikkeita ja törmäsin mm. Minox EC -kameraan. Siinäpä oli näppärän kokoinen kamera :) pituutta 8cm paksuus 1,8cm, filmikoko 8x11mm.
    Filmejä olisi kuulemma kehittämättä iso liuta, jääneet kehittämättä kun pitäisi lähettää saksaan. Tai en tiedä kehittääkö niitä nykyään enää kukaan.

16. PetriP

PetriP

19
    0
    0
    No tietysti Olympus XA. Pieni, halpa, nätti, erittäin herkkä liipaisin, aukon esivalinta, valottaa 10s asti. Niin ja 35mm / 2.8.

17. Juan

Juan Member

510
    0
    16
    Osta & myy, huutokauppana tai heti - Huuto.net