Paljonkos eroa hasselin normi (siis sen vanhan) tähyslasin ja Acute matte (ei D) tähyslasin kirkkauksilla on? Ts. paljonko mittaprisman valotusta pitää korjata käytettäessä Acute mattea? Prisma on vanhempaa sukupolvea ja lienee kalibroitu vanhemmalle tähyslasille, sen kanssa ainakin mittaa oikein. Käytän molempia tähyslaseja elikä en halua uudelleenkalibroida prismaa.
Vs: Hasselblad Acute Matte vs. normi tähyslasi kirkkaus Acute matte on varmaan ainakin aukon, puolitoista kirkkaampi mutta vaikeampi skarpata eli epäterävämpi. olen siirtynyt takaisin vanhoihin mattalaseihin kummassakin rungossa.
Vs: Hasselblad Acute Matte vs. normi tähyslasi kirkkaus Just tuosta syystä käytän molempia. Kirkkaassa valossa sitä vanhaa ja hämärämmässä leikon avulla Acute mattea. Mutta mikä lienee tarkka lukema tuosta kirkkauserosta? Itse testaamallahan tuon saisi melko helposti selville mutta kysytään nyt vielä josko jollakulla olis suora vastaus tuohon.
Vs: Hasselblad Acute Matte vs. normi tähyslasi kirkkaus Ota mattalasit irti ja laita heijastuvan valon mittari mattalasin alle siinähän sä saat arvon.mun ei tartte kun käytän ( tai assari käyttää) käsimittaria
Vs: Hasselblad Acute Matte vs. normi tähyslasi kirkkaus "Netti tietää" useimmin noin yhden aukon erosta, joten se olisi varmaan hyvä lähtökohta kokeilulle ja oikean hakemiseen jonka näet sitten negasta. Can Hasselblad metered prisms give wrong readings?