Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sopiva näytön kalibraattori kerhon käyttöön?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Frank, 28 Elokuu 2008.

1. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Hei!

Olisi tarkotus kameraseuralle hommata näytön kalibrointiin laite. Budjetti semmonen että laite sais maksaa 100-200 euroa suunnilleen.

Lähinnä mietityttää, miten monelle koneelle noita on mahdollista käyttää (softaa installoida) laillisesti ja saako esim. hieman kalliimmalla mallilla lisenssin sitten useamman koneenkin käyttöön, vai onko siinä aina joku (pieni) raja.

Muutenkin ehdotuksia ja mielipiteitä otetaan vastaan..

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Sopiva näytön kalibraattori kerhon käyttöön?

Minä hankin vastaavaan käyttöön "Eye One display 2" PrePress:ltä. Softan saa luvallisesti asentaa niin moneen koneeseen kuin lystää. Maksoi noin 300e. Aiheesta on ollut enemmänkin keskustelua kameralaukussa muutamana viime kuukautena.

3. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Kiitos... Jeps, hausta löysinkin jotain juttua, mutta en ainakaan ihan äkkiä tästä näkökulmasta. Noh, pitänee huomioida ainakin tuo vaihtoehto, tuskin sekään mahdoton hinta on jossei halvemmista vastaavaa mahdollisuutta löydy.

Sain tehtäväksi selvittää joitakin ehdokkaita tuosta hintaluokasta. Ei näkynyt ainakaan ensimmäisten myyjienkään sivulla tästä asiasta tietoa, vois tietty kysellä tarkemmin sieltäkin suunnalta vaihtoehtoja.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

telefoto taitaa myydä spideria, mutta ainakin KL:n keskustelun perusteella eye onesta jäi positiivisempi kuva, spideria en itse ole käyttänyt.

5. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jees.. No tuo mainitsemasi on ainakin tuon kerhokäytön suhteen varma valinta. Itse en näistä tiedä, mutta muut epäilivät että joissakin malleissa olisi rajoituksia tuossa. Pitääpä selvitellä, jos vielä tuohon mainittuun budjettiin joku sopisi.