Päivää.. Nyt täytyy tunnustaa että itse en ole tästä asiasta perillä ja siksi toivon jeesiä.. Elikkä,onko sillä mitään väliä että mikä on ns. väriasetukset,cs6:sessa? Valikostahan löytyy: -Europe/General/Purpose3 -Europe Purpose3 --Europe Wep/Internet2 -Monitor Color ( Dell U2412m) Ei kysyvä tieltä eksy..
Vs: photoshop cs6 color settings ? Olen ymmärtänyt että jos kuvan lopullinen käyttöä on vain näytölle, niin Europe General Purpose 3 on hyvä. Jos on tarkoitus tulostella, niin sitten mieluummin Europe Prepress Default. Oikeat gurut varmaan korjaavat jos puhun aivan lööperiä.
Vs: photoshop cs6 color settings ? Ensiksi. Elikkä ei ole mikään sana. Laita RGB: Adobe rgb (1998) CMYK: Euroscale Coated v2. Käyttää cmyk conversiossa näitä asetuksia. Hyvä astus jos ei tiedä painopaikkaa. Jos tiedät painon käyttävän Fograa niin varmista versionumero. Gray: Dot gain 20 % Spot: Dot gain 20 % Adobe rgb toimii netissä sekä jos viet kuviasi printattavaksi.
Vs: photoshop cs6 color settings ? Kiitoksia.. Meillä päin "Elikkä" on sana Ja taitaa löytyä myös www.suomisanakirja.fi: http://www.suomisanakirja.fi/elikk%C3%A4
Vs: photoshop cs6 color settings ? Ensiksi: Ensiksi pisteen kanssa päätettynä ei ole mikään virke. Toiseksi: CMYK ja RGB kirjoitetaan isoilla kirjaimilla myös termissä Adobe RGB. Kolmanneksi: Nykyään ei ole mitään syytä muuttaa itse valokuvia tai muutakaan grafiikkaa CMYK:ksi painamista varten, varsinkaan, jos ei tiedä mitä tekee sen enempää kuin että tunnistaa valikosta termit. 1990-luvun käytännöt kannattaa jo unohtaa. Neljänneksi: sRGB on vieläkin turvallisempi "perusprofiiliksi" sekä netissä että tulostettaessa. RGB-asetuksilla ei kuitenkaan ole kauheasti väliä, sillä kuvien väriprofiili määritetään kamerassa tai skannatessa.
Vs: photoshop cs6 color settings ? RAW-kuviin ei paljoa väriprofiileja kirjoitella... Se fotarin Europe Prepress 3 -asetus on ihan hyvä. Fogra39 on nykyisin yleisesti painoissa kelpaava. Ja totta sekin ettei nykytyönkuluissa tarvitse tehdä fotarissa erotteluita. RGB-profiileissa voi ajatella järjestyksen menevän: ProPhoto RGB – tosijampoille tarkoitettu nysväysväriavaruus Adobe RGB – ammattilaisten ja osaavien säätäjien väriavaruus sRGB – kuluttajapuolen väriavaruus, jolla itseasiassa hoituisi suurin osa hommista, vaikka miten proo olisikin.