Yritin uudestaan, taas pahimmassa päivänvalossa otettu kuva. Paraneeko vai huononeeko? Vai onko samaa sontaa?
Vs: Photariauringonlasku 2 Mun mielestä kuvassa olevan henkilön olisi voinut antaa mennä reilusti siluetiksi. Nyt nuo korjailut falskaa reuna-alueilta vähän liian selvästi ja toisaalta valotuksen nostaminen henkilön osalta ei tuo kuvaan mitään lisää.
Vs: Photariauringonlasku 2 No niinhän tuo tekee, unohdin koko homman, pitää sitä vähän vielä korjailla. Vähän liian hätänen tuli mutta otetaan kakkosversio huomenna.. Mutta tuota auringonlaskua tässä nysväsin pidempään, se kiinnostas saada paremmaksi, siksi meikäläinen jäi tuossa kuvassa vähän vähemmälle huomiolle käsittelyssä ja loppupeleissä unohdin kokonaan nuo reunat.. EDIT: korjailin pahimmat..
Vs: Photariauringonlasku 2 Kannattaako jäljitellä auringonlaskua. Mene ottamaan kuva auringonlaskun aikaan niin valo aitoa ja tulee oikeasta suunntastakin?
Vs: Photariauringonlasku 2 Olen huomannut, että tuo saattaa johtua jpg pakkauksesta. Se Lightroomiss (tms.) käsitelty raw saattoi olla parempi. Mitä kuvaan tulee, niin koira oli kumminkin kivempi
Vs: Photariauringonlasku 2 Eihän se aurinko tuota metsän reunaa tältä puolelta valaisisi. Saattaisi jopa varjot heittää veteenkin.
Vs: Photariauringonlasku 2 Niin minä yleensä teenkin. Jos tämmösellä kuitenki sai jotain potkua muuten hyvää päivänvalokuvaan. Ei se keltään ainakaan ole pois vaikka yritänki sitä jäljitellä. Onko näin? Täytyy kyllä myöntää ettei oma silmä ole niin harjaantunut että tietäisi tällasesta mitään... Perun puheeni, näkyyhän se selvästi. Mitähän tuolle vois tehdä? Ei oo tullu ennen vastaan. Tämä on kyllä totta, täytyy korjata.. Kiitän. Ja korjattu.