Vs: Philips PDT 022/01 käyttöohje Mulla on tuommoinen, en nyt ole sen kanssa samalla paikkakunnalla, mutta näyttäisi ainakin samanlaiselta. Mitäs haluat oikein tietää? Vasemmasta napista kytketään päälle valonmittaus, jolloin pimiövalo on hiljaisena, keskimmäisestä napista pimiövalo menee päälle ja suurennuskone sammuu, jolloin voi nakata paperin paikalleen. Kiekoista säädetään sopiva valotusaika, jonka jälkeen painetaan oikeanpuoleista nappia, joka käyttää suurennuskonetta päällä valitun ajan verran. Musta kiekko vasemmassa ylänurkassa on mittauksen hienosäätöä varten. En ole itse mittausta oikeastaan käytellyt, mutta se tapahtuu kääntämällä mittausanturin suoja auki ja sijoittamalla se ensin vaaleimpaan kohtaan(sellaiseen jonka halutaan sisältävän valmiissa printissä yksityiskohtia). Tämän jälkeen aikaa säädetään kunnes ylhäällä oleva viisari on keskellä asteikkoa. Saatu sekuntiarvo luetaan ja se sijoitetaan herkkyysasteikossa sijaitsevan nuolen kohdalle(eli siis sitä isoa kehää kierretään kunnes valittu aika on siellä yläoikealla). Tämän jälkeen mittausanturi siirretään tummaan kohtaan (printin vaalea), aikaa ruuvataan kunnes viisari on taas keskellä ja mustasta nupista käännetään viiva osoittamaan valittua aikaa. Tämän jälkeen viivan kohdalta luetaan tarvittava paperijyrkkyys, painetaan keskimmäistä nappulaa, otetaan paperi laatikosta ja valotetaan se painamalla oikeanpuolimmaista nappia. Sen jälkeen yleensä kiroillaan kun homma ei mennyt sinnepäinkään, valotetaan uusi lappu perstuntumalta ja hylätään koko mittaustoiminto Minulla on jossain se suomenkielinen manuaalikin, voin skannata sitten tammikuussa kun pääsen takaisin paikalle.
Vs: Philips PDT 022/01 käyttöohje Vieläköhän aakilta tai Jmieheltä tai joltain muulta löytyisi käyttöohjeita kyseiseen vempeleeseen? Tai keneltä muulta tahansa. Ois tarve.