Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Calla (sis. kukan)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 24 Huhtikuu 2009.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    ...

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Calla (sis. kukan)

Caunis Calla. Mutta puhtaan valkoisen alla vaanii jotain petollista ja vaarallista...

Jostain syystä minulle tulee mieleen ruotsalaisen Kentin valkoinen konsertti Tukholman Stadionilla v. 2003 (ikävä kyllä en ollut paikalla).

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Viettelevä Kuolema.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tavallinen, ennen nähty ja tylsä.
    T Jukka

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
  6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Tänks !

Mutta mnjaa... onhan tollasia turistien museoista ottamia kuvia ihan helvetisti jo...? (viittaan linkkisi -sinänsä ihan ansiokkaaseen ja tilanneyhteydessään oivaltavaan- kuvaan).

GO CAT GO !
    - Erska

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

En mä tarkoittanut tätä foorumia, vaan yleensä noita hiukan unenomaisia yläsävykukkakuvia. Niitä on netti pullollaan. Harva niistä säväyttää, ainakin valkoisessa tulisi olla enemmän sävyjä kuin tässä versiossa. Ja tässä ei muutenkaan ole mitään sellaista, mikä erottaisi tämän edukseen. Itse pidän sellaisista, jotka on otettu ikäänkuin ylhäältä päin pienellä syväterävyydellä.
    T Jukka

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

:), ei tätä sua varten ole otettukaan ;). No ei vaan, kaikkia ei voi eikä olekaan tarkoitus miellyttää. Riittää, kun tämä miellyttää mua itseäni. Ja takuuvarmasti myönnän, että tämäntyyppinen kuva on otettu moneen kertaan ja paljon paremminkin.

ps. negatiivinen kritiikki ei pahoita mieltäni, huvittaa vaan tämä "tää on nähty" -asenne (johon myönnän sortuvani itsekin). Kun tosiaan koko netti on pullollaan näitä maisemia, karkkisellaisia, elukoita, kukkia jne. Kukaan ei oo pitkiinpitkiin aikoihin näyttänyt mitään uutta tai ennen näkemätöntä.

9. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ehkä maailmassa ei ole paljon "uutta ja ennennäkemätöntä" ?

Tai ei ole tarpeeksi paljon sopivan hulluja tarkastelijoita, sellaisia joilla olisi myös kyky esittää näkemyksensä toisille ymmärrettävästi ?

Olen kuitenkin vakuuttunut että tarkasteleminen on hyväksi ja että joku päivä saamme nähdä hämmästyttäviä oivalluksia siitä mitä -ehkä varsin harhaisestikin- kutsumme todellisuudeksemme.

Uskon tämän lajin uteliaisuuden merkityksellisyyteen.
    Rinnakkaiset, limittäiset ja sisäkkäisetkin todellisuudet ovat HYVIN mahdollisia, mielestäni.

Anteeksi OT
    Rakkaudella
    T. Erskanne

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Niin minäki. Ja yks asia, minkä oon huomannu. Sitä on paljon luovampi kun voi huonosti, kun sitä makaa kivikossa jalka pahasti vääntyneenä eikä kukaan oikeasti huomaa. Kun voi hyvin, lähes kaikki kelpaa...

11. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Samoilla argumenteilla voisi torpata _jokaisen_ sinun esittämäsi kuvan. Mutta se olisi idioottimaista.

12. Vs: Calla (sis. kukan)

An olla, Matti. Jukkis ottaa sentää kuitenkin voorumin parhaat passikuvat. Onhan sekin krediittii.

13. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Siis itse sorrut saman tien samaan outoon väittämään? Siinä ei ole mitään tolkkua. Jos väität niin, väität samalla omaa ilmaisuasi vastaan.

Jos et ole nähnyt mitään uutta ja ennen näkemätöntä, vika on sinussa eikä esitetyissä kuvissa.

14. Vs: Calla (sis. kukan)

Mie on nähny vaik mitä (paskaa) valokuvataiteen  nimis Kun en ite osaa niin toivoisin ossavilta oikeeta tuotantoo.

15. Vs: Calla (sis. kukan)

Semmoinen ilmiö on nähty että ikääntyvät valokuvaajat siinä loppumetreillä antaa syvimpien assosiaatioiden viedä itseään ja alkavat kuvata kukkia ja varsinkin kalloja. Robert Mapplethorpe, Sven Winkvist, Herb Ritts,Jeanloup Sieff ja niin edelleen. Helmut Newtonin kunniaksi sanoisin että ei sortunut siihen, Vetäsi vaan Cadillacillansa tyylillä seinään Hollywoodissa, se oli siinä...
    Tämä kaikki ei tarkoita ettei NAIS kuvaaja saisi kuvata kalloja , mutta odotan kuitenkin sitä karvaisen kallon kuvaus sessiota...

16. Vs: Calla (sis. kukan)

Juuri näin, nuolen kieleni ruskeeksi, peesaan tätä... Noilla eväillä rutiinit puolitetaan ja uudenlaista mielenkiintoa herätetään.

Kun kylillä kulkee, huomaa selvästi jotta melkeen kaikki on taas noteeranneet valkiat aamut, purojen solinan ja lintusten laulun. On tuossa kuvassa muutakin aamuista heräämistä...

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Voit hyvinkin olla oikeassa. Oma ilmaisuni on muutenkin niin huonoissa kantimissa tällä hetkellä, että en voi kuin iloita edes jonkunlaisista omasta mielestäni ihan onnistuneista kuvista. Olkoonkin ne sitten vaikka callasta. On kuitenkin hienoa, ettei maailma ole täynnä tällaisia tiukkapipoja kuin minä. Ja toisaalta, nautin nykyään suunnattomasti sellaisistakin kuvista, joista tämä netti on pullollaan erilaisia versioita. Saatan joskus olla kävelevä paradoxi mutta mitäpä siitäkään :).

Jukka, mä laitan sulle viestiä.

18. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jaha, taas tätä.
    En jaksa, lähden vaihtamaan auton renkaita, huomattavasti mielenkiintoisempaa ja älyllisesti haastavampaa.
    T Jukka

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Valkoinen kukka, valkoinen tausta ja lähes valkoiset varjot. Ehkä pienellä erinlaisella sävyllä jossakin kohtaa voisi saada sitä uutta näkemystä jota täälläkin kaivattiin. Lähtökohtana tämä ,"vit vit vit", on okei jos sen rikkoo jokin juttu, minun mielestä. Tämä kuva ei mistään kohdasta ole tarkka. Kuitenkin ollakeen epätervävä se on hiukan liian tarkka. Siitä tulee ristiriita ja sen ristiriidan käsittelyä voisi vielä kuvallisesti jatkaa.

Joskus olin sitä mieltä callasta, että miksi niin hieno kukka on valjastettu kuoleman kukaksi ja sitä käytetään kukkavihkoissa joita haudalle laitetaan. Olisin nähnyt kukalle muutakin painoarvoa. Nyt olen sitä mieltä että olkoot vaan kuoleman kukka. Minulle se sopii ja sulaudun siihen perinteeseen. Tämän oman näkemyksen vuoksi kysyn aina itseltäni kun nään callan kukkia kuvattavan "mitä kuvaaja haluaa kertoa?" Vähemmän merkityksellisiä kukkia kuvattuna en sitä kysymystä tee.

Paljonpas ajatuksia kuva herätti.

20. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Missä lie vika kun mun näytölläni varjoakin löytyy. Mustaa ei ole, eikä ole valkoistakaan. Makuasioita nämäkin, tykkääkö loivasta vai ei.

Tarkka kyllä kuva on ainakin yhdestä kohtaa :D.