Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

peruskuva ei niin perus tipusta

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana petteria, 8 Heinäkuu 2005.

eli haarahaukka, "katse oikeaan päin"

1. pähee ilme :)

tarkennus tossa pölkyssä eikä tipussa.. ja sommittelussa joku ei toimi.. sais olla tiukempi eikä keskellä..

2. Tipu ois makia, mut sommittelu ei ny nappaa.

3. Ois, ainakin mun mielestä. Tausta lyö silmille.

4. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Jälkimmäinen on parempi sommittelultaan. Olen edellisen kanssa samaa mieltä että tausta lyö kasvoihin. Taustasta olisi ainekset hyvään mutta nyt siitä on tullut hitusen huono (Rikkonainen). Värit olisi hyvät taustassa.

Itse lintu on aika majesteettisesti ja hyvässä poseerausasennossa. Hitusen olisi enemmän valoa saanut olla, nyt aika tumma. Ehkä kuvankäsittelyllä voisi saaha jotain pelastusta tilanteeseen. En tiedä, en ole sen saran ammattilainen.

Itse ehkä vääntäisin kuvan mv ja koettaisin löytää sävyjä, sopivia sellaisia. Taustan ehkä koettaisin hitusen sumentaa, riippuen nyt minkälainen se on mustavalkoisena.

5. nojoo taustan valoläiskät nyt on mitä on valaistuis oli tuollainen iltavalo ja puiden välistä harmittavia läiskiä, paikan päällä se oli kuin metsää olisi valaistu kymmenillä spottivaloilla, ja paremmaksi sitä en saanut kun maailmasta ei sitä kahvaa löytynyt mistä palloamme käännän :) Raw muunnos ja kroppailut on ainut mitä näille luontokuvilleni teen en sen kummemin lähde photoshoppailemaan, muut kuvat erikseen.

Kiitos kommenteista tuo tiukempi rajaus toimi sittenkin vaikka en alunperin sitä edes kokeillut kun ajattelin ettei siitä hyvää tule.

6. paremmin toimii jälkimmäinen, mutta valitettavasti kokorajoitukset paukkuu iloisesti rikki.. kuvien max korkeus 650px ;)

7. Kakkosversiostakin voisi vielä ylhäältä ottaa löysät pois, niin jopa on komea haukkakuva sulla.

Minusta mitään tarkennus-, tummuusongelmaa tai muuta ei ole. Tausta on mikä on, mutta luo oman leimansa tähän kuvaa, missä peto poseeraa tosi upeasti.