Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Katselin kanssa juuri noita maitolaiturita, 055PROB olisi aika hyvän tuntunen itellenikin, mutta laskee vain 11.5cm onko se liian vähän makroa varten, tuskin kun lasina on 70mm sigma ? 055XB mallissa laskee jopa 7cm mutta siinä ei ole samanlaista taittuvaa keskiputkea, ONkohan kellään kokemusta tästä keskputkesta? onkohan se hyvä ja tarpeellinen ?
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Tilltalleja on montaa sorttia / sukupolvea. Alkuperäisen valmistajan C.M. Marchionin, Leitzin ja sitten uudempia (kenelle Leitz sen myikään ?) - niin alumiinin värisiä kuin mustiakin. Muistaisin hatarasti että 70-luvulla myymäni Tiltallit olivat suunnilleen titaanin värisiä. Tuolla olisi tarjolla pari: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330481322609 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270645695168
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Mulla on yks tuollainen 055 PROB, ainakin se keskiputki joustaa siitä muoviholkista jossei muuta.
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Manfron 055 on kyllä pomminvarma harrastaja-jalusta, ja toisin kuin kuin noihin eBayn kiinan-ihmeisiin, varaosiakin saa jos sattuu haaveri. Aika hauskoja on kyllä nuo Matinit ja Dolicat, kovin ovat tutunnäköisiä, taitaa olla Velbonia eri nimellä...
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Minustakin tuo 055 on erinomainen hintaisekseen, minulla on ollut sellainen yli 10 v, eikä mitään valittamista. TJukka
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Makrokuvaus johon tarvitaan tuollaisia minimaalisia korkeuksia, on huomattavasti helpompaa hernepussin kanssa kuin jalustalla. Tuollaiset 10 cm korkeudet saavutetaan jalustan jalat spagaatissa ja makrokuvauksessa tuo ei oikein toimi - ainakaan mulla. Hyväkään hernepussi ei mahdottomia maksa: THE pod Tripod Alternative - beanbag with a bolt travel. Mulla on tuollainen hopeanvärinen (toiseksi isoin malli) ja maksoi n.30€.
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Juu niin on , mutta muista että esim. alkuperäinen 055 vuodelta 1984 on ihan eri jalusta kuin nykyiset. Sitä ei saa rikki. Nykyisissä on kaikkia hienouksia, jotka putoavat matkan varrella.
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Ja sellaisen voi saada halvalla käytettynä, mutta ei multa. T Jukka
Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla Ahaa! Nyt selkis. En ole muita tavannut kuin niitä vanhoja. Tai ei ne silloin vanhoja olleet!