Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Migelson, 24 Lokakuu 2010.

Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla

Katselin kanssa juuri noita maitolaiturita, 055PROB olisi aika hyvän tuntunen itellenikin, mutta laskee vain 11.5cm onko se liian vähän makroa varten, tuskin kun lasina on 70mm sigma ?

055XB mallissa laskee jopa 7cm mutta siinä ei ole samanlaista taittuvaa keskiputkea, ONkohan kellään kokemusta tästä keskputkesta? onkohan se hyvä ja tarpeellinen ?

1. PasiZ

PasiZ Active Member

1 097
    0
    36

Mulla on yks tuollainen 055 PROB, ainakin se keskiputki joustaa siitä muoviholkista jossei muuta.

2. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Manfron 055 on kyllä pomminvarma harrastaja-jalusta, ja toisin kuin kuin noihin eBayn kiinan-ihmeisiin, varaosiakin saa jos sattuu haaveri.

Aika hauskoja on kyllä nuo Matinit ja Dolicat, kovin ovat tutunnäköisiä, taitaa olla Velbonia eri nimellä...

3. Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla

Minustakin tuo Manftotto on huono hintaisekseen.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minustakin tuo 055 on erinomainen hintaisekseen, minulla on ollut sellainen yli 10 v, eikä mitään valittamista.
    TJukka

5. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Makrokuvaus johon tarvitaan tuollaisia minimaalisia korkeuksia, on huomattavasti helpompaa hernepussin kanssa kuin jalustalla. Tuollaiset 10 cm korkeudet saavutetaan jalustan jalat spagaatissa ja makrokuvauksessa tuo ei oikein toimi - ainakaan mulla. Hyväkään hernepussi ei mahdottomia maksa: THE pod Tripod Alternative - beanbag with a bolt travel. Mulla on tuollainen hopeanvärinen (toiseksi isoin malli) ja maksoi n.30€.

6. Vs: Perus kamerajalustaa tiukalla budjetilla

Juu niin on , mutta muista että esim. alkuperäinen 055 vuodelta 1984 on ihan eri jalusta kuin nykyiset. Sitä ei saa rikki. Nykyisissä on kaikkia hienouksia, jotka putoavat matkan varrella.

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ja sellaisen voi saada halvalla käytettynä, mutta ei multa.
    T Jukka

8. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Ahaa!  Nyt selkis.  En ole muita tavannut kuin niitä vanhoja.  Tai ei ne silloin vanhoja olleet!