Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Panoraamakuvaukseen Canon EF 50mm f/1.8 STM

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Jaava, 26 Lokakuu 2017.

  1. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Tilasin juuri Suomesta tuon objektiivin hintaan 117,90 euroa. Kyllä on halpa.

    Mulla on ollut puute valovoimasta ja yleisobjektiivista FF-kennoiseen ja tää on nyt siihen rakoon.
    Mutta ajatus on myös käyttää sitä panoraamojen ottoon, jollon toivon perspektiivin asettuvan (yksittäisen kuvan kohdalla) paremmin samaksi kuin ihmisen silmässä. Tiedä sitten. Noi laajakulmaiset polttovälit on saanet mussa aikaan pakokauhua - jälkikäsittelystä tulee veivaamista.

    PS. Tilasin muuten tuohon vastavalosuojan Kiinasta:
    New ES-68 II Bayonet Mount Flower Lens Hood For Canon EF 50mm f/1.8 STM Lens (Hinta R-kioskille toimitettuna: US $2.27 = 2.01 EUR ).
    Alkuperäisen ES-68 hinta Suomesta: 33,00 €
     
  2. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Ja sentään metallibajonetti huh:
    [​IMG]

    Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun kuulin silloin joskus että tuo Canon EF 50mm f/1.8 II muovibajonetilla oli!
     
  3. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Kaiken lisäksi 7 pyöristettyä himmenninlevyä tuottaa entistä tyylikkäämmän sumennoksen!

    Äkkiä se tuli: eilen tilasin ja tänään hain Alepan lokerikosta (SmartPOST - Pakettiautomaatista). Piti heti kokeilla jo puolipimeään eteiseen - ja kyllä tässä valovoimaa riittää.

    Nyt saa vielä Kiinasta tulevan vastavalosuojan, joka on kukkamuotoiltu. Tämä taas ei tule ihan äkkiä: "Estimated delivery: Tue. Nov. 7 - Mon. Dec. 4".
    Wikipedia sanoo:
    Eikös tuo päde yhtälailla kiinteäpolttovälisiinkin objektiiveihin, nyt vastavaoa rajataan vaan koko ajan optimi määrä.
    No kukkamainen mulle on kuitenkin tulossa:
     

    Liitetyt tiedostot:

  4. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 709
    59
    48
    Hyvä optiikka tuo , niin Canonissa kuin sovitteella Sony A7xxx sarjassa ja vain 105€ Superkuvassa nyt.
     
  5. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Tuolta mä sen ostin:
    Olivat pistäneet neljän euron tarjouksen tänään. Rontit. Mä vielä juttelin heidän chatissä toimitustavasta.
     
  6. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 709
    59
    48
    Rajalacamera kuulemma omistaa Superkuvan.. tykännyt SuPer kuvasta enemmän..
     
  7. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Kyllä tuossa alkaa hinta/laatusuhde olemaan kohdillaan.
    Toivottavasti et mene konkkaan tuon 4€:n takia.
    Mutta noitten erillisien VVS suojien hintoja ei kyllä ymmärrä, valmistus kiinassa ei montaa kymmentä senttiä maksa.
    Sen takia niitä varmaan ebaysta halvalla saakin.
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Nyt ei kuitenkaan menty halpaan.

    https://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN-EF-50mm-F1-8-AF-MF-Lens-for-Canon-EOS-Rebel-Camera/161546885050?epid=710099309&hash=item259cf1d7ba:g:eek:MMAAOSwc0FUqTDI Yongnuo YN EF 50mm F1.8
     
  9. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Ompas yhdennäkönen tuo Yongnuo tän Canonin kanssa. Taitaa olla kopio:))
    Luitteko jonkun käyttäjän kokemuksia Yongnuo YN EF 50mm F1.8 objektiivista:
    Ja muutaman lauseen päässä:
    Canon EF 50mm f/1.8 STM:ssä ei ollut tuollaista suojamuovia, mutta hyvin se oli pakattu. Todella hyvin.
    Vuorokauden kokemuksella olen ollut tyytyväinen objektiiviin :) - vaikka viimeyönä tulikin nukuttua hieman huonosti tuon neljän euron takia.
     
  10. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Saattaahan tuo ihan hyvin tulla samasta tehtaasta, vaikka samalta linjalta...
     
  11. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Kiva optiikka tuo 50 mm lasi.
    Tarkennus aina kohillaan ja silmää miellyttävä väritoisto.
    Mulla on ollut kohta pari vuotta 6D:n nokalla
     
  12. Jotenkin vahingossa (kännyn selaimen mainoksesta) huomasin itsenäisyyspäivän aattona, että Scandinavian Photolla oli tuo 50mm 1.8 STM
    "Suomi 100" -tarjouksessa vain 6.12. saakka ... mutta mutta .... hintaan 70€ (sisältäen postikulut) - aika edullinen :) ?!
    5.12 illalla sen tilasin ja tänä aamuna 11.12 oli Matkahuollosta haettavissa.
    Ihan mukavalta tuo vaikuttaa etenkin hintaansa nähden. Pitää niitä panoraamojakin yritellä !
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Menikö unet jo kokonaan Scandinavian Photon vastuuttoman tarjouksen takia. :) Ettei vaan mitään pahempaa kun ei ole valkohapsia näkynyt.