Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

vw

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana nupponen, 15 Joulukuu 2005.

Tälläistä noiden arkiston aarteiden jälkeen.
    Puhdas fiiliskuva. Kakarana tuli katseltua maailmaa tästä kulmasta paljonkin. Eli kuplan takaritsiltä...

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Tarkoitatko takaritsillä takapenkkiä vai sitä kaukaloa takapenkin takana? Jos jälkimäistä niin takapenkki saisi näkyä. Hyvä mesta matkustaa se kaukalo kyllä. Oli vaan pienentynyt aika lailla sitten lapsuusaikojen, kun viimeeksi kuplan näin =D

2. sf

sf

785
    0
    0
    Joku -65 tai -66 vm.? tai loppuvuoden -64 mallia? (ratin kun näkisi tarkemmin niin määrittelykin helpompi... penkkiverhoiluista kun ei kanssa näe päällisten takia).

3. Muistaakseni mun 65:ssa ei ollut töötissä tuota kaarta enää, mutta 63:ssa oli. Eipäs kun toisinpäin. Ovien kehykset vaikuttavat ohkasilta , joten minun veikkaukseni voisi olla vaikka se 65 tai 66...67:ssa ei kai enää ollut tuhkakupissa vedintä, mutta toisaalta näyttäisi olevan jo keskellä lämmityslaitteen suuttimia tuulilasille..jos sanon -66? ;-)

4. Omassa -65:ssa on valkoinen ratti ilman kaarta. -66:ssa tuollainen. Vilkun viiksi tästä kulmasta katsoen näyttäisi tarjottelevan sitä jäkimmäistä.

Tällaisesta kuvasta tulee väkisin vuosimallianalyysi...

5. Kyllä mä ihan takapenkillä sain matkustaa :) En tiedä mistä se takaritsi tuli mieleen..

Pitää houkutella parempi puolisko laittaamaan ton kuvan näytille minkä hän tuolta toiselta puolelta samaan aikaan nappasi..

6. sf

sf

785
    0
    0
    Joops, ratin tötin kaaresta, 60- luvun ihan alussa oli (hieman eri mallinen ja kromattu), välillä ei ollut ja sitten taas oli (mattapintainen). -67:ssa on erilaiset nupit ja se tuhkiksen nuppi puuttuu, eli se on poissuljettu. Rattia on ollut välillä eri värisenä, riippuen sisustankin väristä. Ohuttolppa tuo on, eli siitä päätellen tosiaan elokuu -64-> joka tapauksessa... -66 voisi olla aika lähellä totuutta kyllä kun tarkemmin miettii... Liian vähän ja liian pitkään aikaan ollut poissa noiden kimpusta :eek:/

Vuosimallianalyysi... niimpä, pakostikin... ;o)

7. Niimpä, tuntuu että kupla on sellainen auto josta on melkein jokaisella jonkinlaisia ajan kultaamia muistoja..

Eikö kukaan meinaa huomauttaa edes lähes puhki olevasta taustasta :)

8. sf

sf

785
    0
    0
    Jos et käytä omaa valoa mukana niin pakostihan se päivällä otettu kuva meinaa palaa puhki ikkunoiden takana... Jos kuva on nimenomaan tuosta kulkupelistä niin ei kai se niin vaarallista ole jos on hieman vaalea tuo maisema, kunhan hieman erottuu... paremminkin asian voi tietysti hoitaa...

Tuli tuossa mieleen kun porukalla käytiin kuvaamassa yhtä autoa, itse olin hoitamassa lähinnä sisätilan valaistusta, 10 "eurospottia" meni hyvin eikä meinannut mustiin penkkeihin piisatakkaan... Salamoita ei siis käytetty vaan dedoja ym. kuumavaloja kuvauskessa muutenkin....

9. Mä saan nykyään näppylöitä keinovalosta. Niillä kun joutui joskus kuvaamaan ihan kyllästymiseen asti..

Yhden 550EX salaman omistan sekä vanhan Elinchrome 500 compact satsin . Molemmat pölyn peitossa.

Hyvä kun tuli puheeksi,pitäisikin runoilla myynti ilmo tosta elukka salama setistä...

10. sf

sf

785
    0
    0
    Laitas mulle vaikka yksärillä mitä pitää sisälläään ja hintaa suunnilleen, vois kiinnostaa ;o)

11. Kojak

Kojak

39
    0
    0
    Mahtava fiilistelykuva! Pas..t jostain puhkipalamisista. Muistan vieläkin kauhulla ne kerrat, kun aina keväällä haettiin Puurin sikalasta porsas säkissä ja kuskattiin se kuplan takapenkin takana perheen kesäpaikkaan Mäntyharjulle. Aina välillä eläin vinkui, paskansi ja yritti väkisin pyrkiä mun viereen takapenkille. Silloin ei vielä Kouvola-Mikkeli -tie ollut valmis, vaan paineltiin Jaalan kautta Euroopan mutkaisimpia ja mäkisimpiä sorateitä pitkin, kuplan luontaisesta bensankatkusta nautiskellen. Ne oli matkapahoinvointiin taipuvaisen nuoren pojan alkukesän huippuhetkiä.
    Meillä oli sinivihreä 65 -mallinen vokkelo, jolla faija hyvää hyvyyttään opetti 8 -vuotiaan Kojakin ajamaan. Ei mennyt kuin vuosi tai kaksi, niin opin lainaamaan avaimia+autoa aina kun auton omistaja vetäytyi iltapäivänokosille. Kerrostalon ympäri vedettiin hirveää runtua ja joka nurkalla oli kaveri viittelöimässä että sopii painaa täysillä, ketään ei ole tulossa vastaan. Elämä oli jotenkin vaan vähän rennompaa silloin. Ihan kuin sääntöjä ei olisi ollut maailmassa yhtä paljon kuin nykyään ja ihan kuin aikuisetkin olisi olleet vähän ymmärtäväisempiä....

Kiitokset mahdollisuudesta palata ajassa n. 40 v. taaksepäin. Onko siitä tosiaan vasta niin vähän aikaa...

12. Tai sitten kun itse tuijottelee puolet vuodesta maailmaa samanlaisen tuulilasin läpi, alkaa aivoissa rouskuttaa väkisinkin vuosimallifaktoja kun kuvan näkee :I