Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pentaxin *ist DL studiokuvauksessa

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Talava, 4 Marraskuu 2007.

  1. Talava

    Talava

    73
    0
    0
    Yritin kalastella netistä tietoa DL:n sovultuvuudesta studiokuvaukseen, ja täytyy sanoa etten kaikilta osin vakuuttunut ja toisalta pari asiaa jäi epäselväksi. iSO 100 puute vähän hankaloittaa hommaa, mutta luulisin pärjääväni myös tuolla ISO200:lla.

    Mutta miten on salamien yhteensopivuuden laita? Synkkajohdolle ei kamerasta taida löytyä paikkaa?
    Sopivatko standardit sync-johdon sovittimet kameran varustekenkään? esim: http://www.digitarvike.fi/products.php?p=adddc9

    Saattaisin saada kyseisen kameramallin hyvällä diilillä käytettynä. Joskus saattaa yllättää halu kuvata studiossa ja tahtoisin kameran, jolla saisi kiitettävää jälkeä aikaiseksi myös siellä.

    Kiitos mahd. kommenteista!
     
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Pentaxin *ist DL studiokuvauksessa

    D:ssä ja DS:ssä tais olla synkkapiuhat tosiaan, mutta eikös se DL:n puute ratkea juuri tuolla palikalla. Siitä en tiedä miten ne jännitteet menee ja onko siinä jotain riskiä laittaa salamakenkään näissä digikameroissa.

    Harmaasuotimilla (tms.) saa sitten kyllä tummennettua kuvaa taikka salamoita.
     
  3. Vs: Pentaxin *ist DL studiokuvauksessa

    tuskin sitä valotehoa niin liikaa on että asoista kiinni jää.. varsinkin kun järkkärillä voi himmentää enempi.
    langattomat ratkaisee tuon pc-syncan puutteen.. niitä muutenkin alkaa haluamaan oli synkalle reikä tai ei.
     
  4. RB

    RB Well-Known Member

    9 323
    1 222
    113
    Vs: Pentaxin *ist DL studiokuvauksessa

    100 ISOn puute kostautuu helposti liiallisena syväterävyytenä, riippuen aiheesta ja valaisukalustosta. Itse käytän satasen herkkyydelläkin harmaasuodinkalvoja tasovaloissa. Optiikan eteen en niitä enää suostu laittamaan.

    IR-lähetin on näppärin ja halpa tapa välkytellä salamoita. Itse oon käyttänyt Prolincan tekelettä toistakymmentä vuotta.