Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

pentax k10D vai k110d

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Lottanakki, 20 Elokuu 2007.

    Eli olen nyt ekaa järkkäriä hankkimassa ja luultavasti pentaxin ottamassa. (vaihtoehtoina myös nikon d80).
    Kyselisin että onko noilla kahdella paljon muuta eroa kuin koko ja hinta?
    Ja olisiko Nikoni parempi vaihtoehto kuin pentax
     
  1. Vs: pentax k10D vai k110d

    Harhaa vastailikin näköjään tuolla tikitysnetin puolella ihan hyvin.

    K10 on hyvä jos olet heti alusta valmis opettelemaan miten ne eri asetukset oikeasti toimivat, eli aloittamaan sillä oikealla tavalla.

    Automaattimoodeja käyttäen saattaa alussa tulla enemmän oikein valotettuja kuvia, mutta se, että miksi ne arvot ovat niitä miksi automaatti on ne laittanut ja kuinka ne oikeastaan vaikuttavat kuvaan jää silloin kyllä melkoisen hämäräksi.
     
  2. Vs: pentax k10D vai k110d

    Alla omaa ostopäätöstäsi johdattelemaan muutama asia, joka sai minut hankkimaan K10D:n K100D:n sijaan.
    <LIST>

    • <LI>
    • Pienempi ISO (K10D ISO 100 vs K100D ISO 200)</LI>
      <LI>
    • Akku (K100D = patterit)</LI>
      <LI>
    • Sääsuojaus</LI>
      <LI>
    • LCD-näytön valo (pikkujuttu, mutta pimeässä iso juttu)</LI>
      <LI>
    • K10D kokonsa puolesta paljolti parempi mun kouraan</LI>
      <LI>
    • Kameraliikkeen hyvä tarjous sekä senhetkinen hyvä rahatilanne</LI>
    </LIST>

    Dpreviewin sivuilta lisää kameravertailua: K10D vs K100D vs K100D Super


    Innostuin itse kuvaamisesta saatuani vanhan manuaalifilmikameran ja olen tyytyväinen siitä, etten opetellut kuvaamaan niillä valmiilla kuvausmoodeilla (mitä K100D:stä löytyy vaan ei K10D:stä) ja alan pikkuhiljaa ymmärtämään noiden säätöjen vaikutuksesta kuvan onnistumiseen...

    Pentaxin hankkimiseen päädyin ylipäätänsä sen takia, että muutama omistamani manuaalilasi sopi adapterilla K-bajonettiin...

    Siihen en ota kantaa, että onko Nikoni parempi kuin Pentax - mutta kun olet jomman kumman ostanut, olet luultavasti sitä mieltä että se omistamasi kamera on parempi. :)
    K10D on ainakin hintaansa nähden hieman parempi sijoitus...