Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Investigator, 31 Heinäkuu 2008.

    Eli olen kuvannut noin 5 vuotta, lähinnä superzoomi pokkareilla . Hallussa on myös filmikuvaus. Nyt tuli eteen halpa Pentax, k100d . Siinä on vain 6 megapikseliä, mutta kennossa kuvanvakaaja, ja veljeltä saisin jonkin ylimääräisen pidemmän zoomin siihen, ( hänellä pentax k10d).

    Mietin onko tuo jo täysin vanhentunut malli? Sarjakuvaus erittäin hidas.
    Mutta hinta houkuttelee , uutena, kitti objektiivin kanssa 249e:)

    ___________________
    Luontokuvia Suomesta ja Norjasta © Antti Partanen - maisemia lapista ja norjasta.
     
  1. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Se on hyvä... ainakin jos ominaisuuksia ja hintaa jotenkin niputtaa. 249e kittilasin kanssa on edullinen. Ja jos lähipiirissä on muitakin pentax käyttäjiä, niin se tukee hankintaa myös.

    Nii, ja se 6 megapikkelssiä riittää aika moneen juttuun.

    Juttua:

    Pentax K100D Review

    ja arviointina vuonna 2006: Highly Recommended
     
  2. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Jos tuolla hinnalla saat, niin lyö vaan kättä päälle ja käsirahat kouraan. Supernopeaa sarjakuvausta en ainakaan omassa k100d superissa kaipaa ja muut ominaisuudet kyllä riittää. 6mpiks riittää ihan hyvin kaikenlaiseen kotitarvekuvaukseen, kuvanvakaaja toimii ja vanhemmatkin objektiivit pelittää hienosti... suosittelen lämpimästi
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Ei kannata noin halvalla ostaa mitään...eikö niitä saa kaliimmalla mistään? ;o)
     
  4. jms

    jms Member

    230
    0
    16
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Minä en luopuis omasta rungostakaan tuolla hinnalla, joten jos uuden saat tuohon hintaan ja kittiputki päälle niin mitä vielä mietit.
     
  5. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Kiitos mielipiteistä, niitä 4kpl vielä espoo /helsinki akselilla, en kerro missä että ette hae pois;)
     
  6. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Jumaliste! Kerro heti vaikka YV:llä!! Hae vaikka omasi ensin pois. :|
     
  7. Boucicaut

    Boucicaut Member

    251
    1
    18
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    On hyvä valinta ekaksi järkkäriksi. Kerta kaikkiaan hyvä hinta...
     
  8. PePe

    PePe Member

    178
    2
    18
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Tuota nyt ei voi sanoa edes edulliseksi, puoli-ilmainen se on...
    Ilman muuta loistohankinta kuvailemassasi tilanteessa. Kameroita myydään luettelemalla kaikenlaisia numeroarvoja. Käytännössä se mitä todella tarvitsee, selviää kokemuksen kautta. Yhdelle käyttäjälle välttämätön ominaisuus on toisentyyppisessä käytössä täysin merkityksetön.
    K100D:llä pärjäilee useimmissa tilanteissa vallan mainiosti, ja pääset tutustumaan täysiverisen järjestelmäkuvauksen mahdollisuuksiin. Jos sitten joskus alkaa nälkä kasvaa, on kokemusperäistä tietoa siitä mitä tarvitset.
    Ihan pikku vinkkinä että kuvauksen kannalta hyvän lasitavaran merkitys on usein vähintäänkin yhtä suuri kuin rungon... Tätä ei ole edes pakko ostaa uutena, hyvälaatuista lasia on tarjolla käytettynäkin.
     
  9. Rookie

    Rookie

    2
    0
    0
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Täällä myös olisi kiinnostusta tuohon runkoon (ja tuohon hintaan) kun pentaxin kino on jäänyt kakkuloineen hyllyn perukoille.
    Eli jos joku uskaltaa valottaa mistä tuota voisi kysyä niin olisin varsin kiitollinen :)

    Rookie
     
  10. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    topshot - veikkaisin ;)

    toimittaa myös postiennakolla, jos nouto ei onnistu
     
  11. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Jaa, ja mihin hintaan ? Kyllähän tuota varmaan saa monestakin paikasta, mutta alkuperäisessä viestissä oli mainittu kohtuullisen edullinen hinta.

     
  12. Rookie

    Rookie

    2
    0
    0
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Joo, tuota halpaa tarjousta nimenomaan etsiskelen. Perkon sivuiltahan löytyy kymmenittäin Pentaxin jälleenmyyjiä, mutta en viitsisi ihan jokaiseen soittaa kun kaikilla ei webbisivujakaan ole.

    Rookie
     
  13. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Jos jotakuta kiinnostaa niin löysin hinnaksi (huom. en tilannut, sori kirjoitusvirhe) tuolta briteistä hintaan 239 yhdistyneiden kuningaskuntien punnalla tuollaisen rungon + 18-55 lasilla. Itse oon samaisesta puljusta ainakin 3x tilannut, tulee n.2 päivässä postiin ja lähetyskustannukset tuossa setissä siinä 15GBP.
     
  14. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Kerro sitten kun, tai jo nyt jos tiedät, mitä jäi loppuhinnaksi posteineen ynnä muineen kuluineen, euroopan euroina.
     
  15. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    SRS Microsystems on pulju (srsmicrosystems.co.uk), jokainen voi varmaan itse laskea nuo muunnot ym (vaikka XE.com).
     
  16. Lorvi

    Lorvi Member

    470
    0
    16
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Tilasit tuolta? Vaikka sivuilla mainitaan että "We supply to UK addresses only."?
     
  17. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Valuuttalaskureita löytyy muutama haulla "valuuttalaskuri" tai "valuuttakurssit". Britit kuuluvat EU:hun, joten ylimääräisiä maksuja ei pitäisi olla. (Kunhan saa maksettu punnilla jollain keinolla.)


    Hyvä kysymys! 
     
  18. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Kyllä on aina tullu perille kun tilannut, yleensä lähtee postiin saman tien ja pari päivää tulee Royal Air Maililla. Maksanut oon PayPalin kautta ja yhteys sähköpostilla, hyvin toiminut mulla ainakin. Kaksi objektiivia ja yksi laukku, säästö oli karkeasti laskettu 600e suomen hintoihin verrattuna ja joku 400e saksan hintoihin ostohetkellä. Puntakurssi on ollu mukavan alhainen.
     
  19. Vs: Pentax k100d ensimmäiseksi järkkäriksi?

    Paikkahan oli Clas Ohlson ja tämän hetken tilanne että todella tyytyväinen olin, kunnes varastettiin viime viikolla, riihimäellä:( Jos tulee vastaan tamrac laukussa oleva k100d super niin on minun. Harmittaa paljon...