Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

pentax k-x.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana pentax, 29 Joulukuu 2009.

  1. Kema

    Kema

    29
    0
    0
    Vs: pentax k-x.

    Älä hyvä Harald huolestu, ostin minä minä sen K20D:nkin pois kun oli sen verta halpa kapistus. Mutta hymyillen voin todeta että huonoissa valaistusolosuhteissa k-x hakkaa D200:n mennen tullen. Muutoin D200:n ominaisuudet saattavat ollakin joidenkin mielestä monta kertaa kooäxää parempia, sillä on tuo Pena kuitenkin entry-level kamera eikä semipröö niinku nikoni. Aijai. Ja tekniikkahan ei ole kehittynyt sitten D200:n ilmestymisen =)
     
  2. Jymi

    Jymi

    14
    0
    0
    Vs: pentax k-x.

    Tämä oli pakko tulla korjaaman. K20D:ssä on Samsung:n 14Mpx kennoja ja K-x:ssä uudempi Sony 12Mpx. Ja kyllä testit ja käyttäjäkokemukset yleisesti on yhtämieltä siitä, että kohinoissa K-x hakkaa K20D:n selvästi ja säilyttäen silti niitä yksityiskohtia hyvin.

    Muuten olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että K20D on monessa suhteessa askeleen entry-level K-x:ää ylempänä.

    Jos pitäisi valita, itse ottaisin kyllä K-x:n ennen K20D:tä. Johtuen siitä, että painotan  paljon pienen koon merkitystä.

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Kohinoiden määrässä ei kyllä. Mutta näissä onkin sitten sama kenno tai ehkä eri revisio mutta kuvanlaadun kannalta sama. Tässä joitain viikkoja K-7:n omistaneena voin kyllä sanoa, että edelliseen sukupolveen on muutosta tullut melkein sitten kaikessa muussa. Toiminta on lähinnä tarkempaa kaikessa automatiikassa. Valkotasapaino, valotuksensäätö ja P-TTL mittaus salamaa käytettäessa sattuvat uskomattoman hyvällä prosentilla kohdalleen.
     
  3. Vs: pentax k-x.

    Hyvä kamera, näin lyhyesti sanottuna. Allekirjoittaneen kuviakin löytyy, kunhan vain klikkaat allekirjoituksessani olevaa linkkiä :)


    Edit.. Varmaan kannattais lukea ennemmin toi ajankohta millo tänne on viimeksi lähetetty viestejä.. Mutta toivottavasti tosta oli edes jollekkin apua :D
     
  4. Vs: pentax k-x.

    Ite joskus harkitsin kyseistä kameraa. Se vaikutti paperilla hyvältä, mutta kauppaan kun menin kokeilemaan sitä, niin se tuntu tosi pieneltä kädessä. Vaikka se on ihan kestävän tuntunen ja sillä on vähän painoa niin se tuntuu kuitenkin vähän lelumaiselta. Etsimen tarkennuspisteiden puute häiritsi myös. Päädyin lopuksi nikon d90.