Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pentax k-50

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Peeluu, 18 Tammikuu 2014.

  1. Peeluu

    Peeluu Member

    41
    1
    8
    Tänne siis kokemuksia ja mielipiteitä otsikon kamerasta
     
  2. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Pentax k-50

    Onko sinulla kokemuksia jostain kroppijärkkäristä, esim. K7, K5, K20 jne?
    Mulla ei ole tuota K50 mallia mutta sen edeltäjää K30 käytän koko ajan.

    Edit: Tuolla on mahis vertailla ulkomittoja ja muotoja: Compare camera dimensions side by side
    Vasemmalla on mahis katsoa kameroita eri suunnista.
     
  3. Peeluu

    Peeluu Member

    41
    1
    8
    Vs: Pentax k-50

    Ei ole kokemusta ollenkaan Pentaxin järkkäreistä. Satuin vain voittamaan tuollaisen ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan mitä mieltä tuota testanneet ovat. Mitäs olet itse tykännyt k30:stä? Vissiin on vain edeltäjämalli
     
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Pentax k-50

    K-30 saa yhtä hyviä kuvia kennon puolesta kuin K-5:llä, itse asiassa siinä on jotain parannuksia K-5:een verrattuna, mm tarkennuksen osalta. K-5:sta pidettiin aikoinaa parhaana APS-C runkona ja huippua se edustaa vieläkin, jos ei sitten 24Mp ole välttämätön pikselimäärä. Uusi K-3, jota taas nyt pidetään yhtenä parhaista APS-C runkona, ei tuota paljoakaan lisäarvoa K-5:een nähden.
    Itsellä on vain K-7 ja K-30, K-7 on rungoltaan hieman isompi ja ehkä mukavampi käyttää, mutta kuvanlaatu on jo pari pykälää jäljessä, ainakin jos korkeampia herkkyyksiä kaivataan, K-30 sitä vastoin on ihan ajantasalla oleva runko kun 16Mp kennoisista puhutaan, ja K-50 siis samoin.
    Kaikki nämä mainitut Pentaxin rungot on sääsuojattuja, ja niissä on runkoon rakennettu kuvanvakain.
    Etsin on aito prismaetsin, eikä mikään peileillä tehty "periskooppi", joita käytetään sitten pykälää halvemmissa rungoissa.
    Sanoisin, että K-50 in hintaansa nähden loisto peli, käyttöarvoa huimasti enemmän kuin myyntiarvoa.

    Tuolla on hieman keskusteltu k-50 rungosta:
    http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=12711175&postdays=0&postorder=asc&start=0
     
  5. einarix

    einarix

    4
    0
    0
    Vs: Pentax k-50

    Mulla kanssa K-30 joka ainakin paperilla on sama kun K-50.Oon tykänny kovasti ja ostin ton vesi tiiviyden takia,kuvaan paljon ulkona veneillessä ja lasten harrastuksissa.Vahva ja kestävä laatu vehje kohtuu hinnalla.