Mikä ei toimi ja mikä blurraa kuvan? Tuo minun esimerkki? Sen ei ole tarkoitus esittää kuvaa, vaan sitä miten PS:n rae "satunnaistetaan" paremmin kuin vakio filtteri. Oma esimerkki on tehty nopeasti, eikä lopputulokseen ole niinkään kiinnitetty huomiota. "Aidon" rakeen tekeminen kuvankäsittelyssä sinällään onkin haaste..
Itse uskon, että ihan ammattilaisten käyttämä kaupallinen softa, joka on jo standardi kuvankäsittelyssä, omaa sisällään takuuvarmasti parhaimmat mahdolliset filtterit jo vakiona. Eri asia on sitten jos haluaa itse tehdä jotain uutta, mikä sinällään on paljon mielekkäämpää ja haastavampaa. Viittaan siis kommenttiisi vakiofiltteristä. Rakeen voi tehdä vaikka Paintilla, mutta eri asia on sitten lopputuloksen näyttävyys vs. vakiofiltteri.
Ei pidä paikkaansa. Laadukkaampien kaupallisten filtereiden kirjo on suuri. Esim Focalblade tai Neatimage.
Valitettavasti tässä "ammattilaisten käyttämässä softassa" olevat valmiit filtterit ovat melkolailla tylsiä ja valmiiksi tehdyn näköisiä. Ei osoita kovinkaan paljon omaperäisyyttä heittää kuvaan photarista valmis filter->effect. Toisaalta - mielipiteet on kuin persereikiä: jokaisella on omansa.
Sepä se, mutta en minä kyllä tuosta sinun käsittelystä pidä, "rae" on siinä aivan liian suurta. Ei kai sitä lopputuloksen kustannuksella hakea omaperäisyyttä