Vs: Pelle Niinpä niin; oppisopimuskoulutukseen osallistuvalle on kuitenkin maksettava työehtosopimuksen mukaista palkaa. Verokirjalle.
Vs: Pelle Nuo oppisopimuskoulutukset on sidottu aika tiukasti valvottuihin velvollisuuksiin/etuuksiin työnantajan puolelta, ainakin niiltä aloilta, joista minulla on kokemusta. T Jukka
Vs: Pelle Hmm. Mua aina kummastuttaa kun parjataan että ammattikuvaajana on niin rankkaa eikä se ole sellaista kun luullaan. Siis mitä, rankkaa työtä? Yrittäjän arki, ei kai? No taidan jatkaa uraani ankeana toimistorottana, tässä ei ainakaan rasita se, että "joutuu" alentumaan ottamaan vaikka jotain tylsiä yrityskuvia tai muuta kaupallista materiaalia. Jos kerran valokuvaajan arki ei olekaan rokkistaran elämää ja joutuu tekemään ihan oikeita töitä. Vakavasti sanoen, odotan tulevia YT:tä, että saisin potkut ja voisi edes jonkin aikaa tehdä jotain mitä haluan. Ensimmäisenä voisin soittaa Treen ammattilaiset läpi ja tarjota itseäni assariksi. Tosin en kyllä lähtisi ketä tahansa assaroimaan, "ammattilaisiakin" on tosiaan moneen lähtöön.
Vs: Pelle Samoin ajattelen. Työ on mielekästä silloin, kun siitä saa toimeentulon. Se on pääasia työssä. Nykyaika on ihmenillittämistä joka asiasta, epämiellyttävä työ, ei oo kliffaa. Jos saisi valita, makaisin palmun alla ja filosofoisin. Vituttaa helvetisti, kun kukaan ei maksa siitä palkkaa. TJukka
Vs: Pelle Itselleni on ollut selvillä alusta asti kun tähän koulutukseen ryhdyin että kun paperit on taskussa niin palaan tekemään rahat toimeentulemiseen sille alalle josta se saadaan helvetisti helpommin kun kuvaamalla tylsiä tilauskuvia ja vapaa-ajalla kuvailen sitä mikä itsestäni tuntuu mielekkäältä... Kieltämättä tässä on ollut ihan mukava leikkiä muutama vuosi veronmaksajien rahoilla.
Vs: Pelle late, sanoisin että luo kunnon portofolio, unohda nuo yrityskuvaukset, etsi oma "niche" eli rakosi markkinoilla Nykyjään noita "siistejä ammattikuvia" tekeviä on digijässeissä kaksikymmentä tusinassa. On tuolla fotareita jotka kuvaavat pelkästään musaa, pelkästään taiteilijoita tai esim vain kirjailijoita kustantajille. pointti on erottua ja löytää se "oma juttu"
Vs: Pelle Olen ollut muutamassa oettajana, voisin sanoa, suurmmalla osalla motivaatio 4-, lahjakkuus 4
Vs: Pelle Tuolla isossa maailmassa assarointiin haetaan lompakko pullistellen, sillä TosiStaralle pitää maksaa, että pääse sille assariksi ilman palkkaa. Eikä se lompakon paksuus edes riitä. Pitää olla myös lahjakkuutta. Tosi vittumainen yhtälö. kapa
Vs: Pelle Leikki: sivullisista tarpeettomalta ja tyhjänpäiväiseltä näyttävää puuhastelua, joka kuitenkin kehittää osallistujaa selviytymään myöhemmin tarpeellisista tehtävistä. Esimerkki: kissanpentujen takaa-ajoleikki kehittää hiirenpyydystystaitoja.
Vs: Pelle Kyllä korkeakoulussakin voi myös leikkiä, vaikka koko ikänsä. Lähinnähän yhteiskunnassamme leikitään, ollaan aikuisten päiväkodissa. Työn tekevät koneet. Ja mikäs tässä on ollessa. Nouse vaan kebax sinäkin rattaille, vai ehkä olet jo?
Vs: Pelle No juu... esimerkkejä riittää.... "Gentlemen, this reminds me..." Tunsinpa aikoinaan professorin, joka keksi ruveta tutkimaan Tyynen meren saarien kansojen elämää. Toki hirmu tarpeellista. Suurimmaksi aikaansaannokseksi taisi jäädä tutkimusmatkoiilla mukana olleen vaimonsa (jumppamaikka) perustama pesäpallojoukkue. Tongan kuningas piti haareminsa naisia hiukan turhan pyylevinä, ja pestasi paikalla oleskelevan asiantuntijan oitis hommiin. - Tarina ei kerro, ohenivatko vaimot.
Vs: Pelle Olen tässä yrittänyt pikkuhiljaa luoda portfoliota ja suurimmkasi ongelmaksi olen sen kanssa huomannut ja muutenkin kuvaamiseni suhteen sen että suoraa, rehellistä ja kansantajuista kritiikkiä on todella vaikea saada. Koska se ei ainakaan itselleni anna mitään jos taputellaan selkään tai potkitaan perseelle jos jollekkin näytän printtifoliota.