Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana STASSI, 8 Kesäkuu 2009.

    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Ja tässä on kyse peilin pölyyntymisestä.
    40D:ssä on hiano kennon ravistus systeemi (pölynpoisto) jos kenno pölyyntyy, mielestäni valmistaja on vastuussa puhdistuskustannuksista.


    Loppuu heti alkuunsa tuo olematon mutina kuka "pätee" ja kuka ei jne jne jne


    Edit:
    Korjattu oleellinen kirjoitus/sana virhe (peili -> kenno)

    Edit2:
    Jos mutina ei lopu niin sitten aloitetaan kunnolla...
    ("paukkuja" riittää kyllä)
     
  1. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Jokaisessa järjestelmäkamerassa on kutakuinkin samanlainen peilinravistussysteemi. Kuvan oton yhteydessä peili nousee ensin ylös ja sitten vauhdilla ylös. Sillä on oma vaikutuksensa kennon pölyyntymisessä kun se kierrättää ilmaa peilikammiossa ja osa pölystä saattaa lipsahtaa sulkimen aukiolon aikana sinne kennon puolelle. Joissain kameroissa myös kennolle on järjestetty jonkinlaista liikettä millä se pyrkii pölystä eroon. Sillä taas ei ole mitään vaikutusta peiliin tarttuneiden paskojen kanssa.
     
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 373
    113
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!


    Pitäsköhän ottaa tehtaalle yhteyttä, kun alkaa toi Volvo olla aika sottasessa kunnossa.....
     
  3. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    mun isä vaihtaa auton aina kun alkaa kiilto himmetä
    - pisnesmies.
     
  4. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Traktorin kuuluukin olla sottainen (mieluusti vaikka sontainen).  ;)

    Jos kenno on varustettu pölynpoistolla, tarkoittaa se välimerkkiä törkeästi hyväksikäyttäen, sitä että siihen ei voi silloin jäädä pölyä.
    ts. pilkkua nussien: Jos pölynpoistolla varustettu kenno kuitenkin pölyyntyy, on kyseessä valmistus- / rakennevirhe, näin ollen valmistaja vastaa puhdistuskustannuksista.
     
  5. hsm

    hsm Member

    833
    0
    16
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Harhauduin peilin taakse, mutta pätee se peiliinkin. :)

    Mutta sitten mainitsemastasi 40D:n hienosta peilinravistussysteemistä. Miksi peiliä ravistettaisiin, jos kenno on pölyyntynyt?
    Seppo tuolla edellä jo käsittelikin peilin osuutta kennon pölyyntymiseen.
     
  6. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Kirjoitus / asia virhe, jo on nyttemmin korjattu.
     
  7. STASSI

    STASSI

    13
    0
    0
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Noniin, nyt aihe harhailee jo jossain muualla...
    Mutta soitin tänään huoltoon ja jatkan huollon kanssa tuon peilijutun puimista.
    Asia on siten minun osaltani loppuun käsitelty.
    Kiitos kaikille auttaneille.
     
  8. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Minua näissä itseputsaamisissa pännii kun puhdistuslapun haivenia tarttuileepi peilikammion kylkiin.
     
  9. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Älä ihmessä lopeta. Kerro miten huollon kanssa kävi, niin me muutkin opitaan.
     
  10. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Joo kiinnostais kanssa. Jos päädyt viemään kameran huoltoon puhdistettavaksi niin myös kustannukset kiinnostaisivat.
     
  11. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Ei se peili kyllä niin kauhean herkkä ole. Mä olen putsannut omista kameroista useasti mikrokuituliinalla, eikä mitään naarmuja ole tullut. Kivempi katsella maailmaa kirkaan peilin kautta. Tokihan se rikki menee jos oikein voimalla runnoo.

    Kerran mulla oli kyllä hämähäkki tehnyt pesän filkkarungon etsimeen, mutta hyvin me senkin kanssa yhdessä pärjättiin. Olipahan koneenkäyttäjä mukana, niin tuli ammattitaitoisia kuvia. ;) Nyt olen kyllä myynyt sen kameran pois, että en tiedä onko Noora pelännyt niin paljon hämähäkkejä, että on poistanut pesän tai sitten on veikko kuollut vanhuuteen.
     
  12. STASSI

    STASSI

    13
    0
    0
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!


    Joo laitan tietoa huollon toimista tänne, mutta näin alustavasti juteltuani teknikon kanssa ja kerrottuani hänelle että oli mun moka ja että itse sähläsin peilin kanssa. Hän sanoi ettei tajua että mistä näitä McGyvereitä oikein ilmestyy. :D Mut sano että kattovat sen kondikseen ja totes ettei usko kustannusten olevan kovin suuret jos peili ei fyysisesti ole rikki.
    No tulipahan tuokin hyvin harmittomalta vaikuttanut seikka opittua kantapään kautta. Sitten voi jo nöyränä todeta että osaapahan sitten varoa tällaista jatkossa. :)
     
  13. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Teknikon lausahdus kuulostaa tulkattuna "älä huoli, myymme mielellämme ehjään kameraasi valohoitoa ja kallista huoltoilmaa", epäilen paikaksi jas tekniikkaa noinkin ystävällisen asiakaspalvelun perusteella (ne on oppineet jo että asiakas on aina väärässä tai idiootti)... Mikäli peili on naarmuilla, ne eivät näy tähyksessä naarmuina eivätkä rakeina, vaan epämääräisinä alueina vähän tummempina kohtina etsimellä... Maalasi eli mattalasi jota nykykamerat tykkäävät tähyslasina käyttää, on eri karkeuksista eri rungoissa. Mitä rajumpi greini siinä tähyksessä on, sitä paremmin fokuksen pystyy silmin päättelemään...

    Mikäli peili näyttää peililtä ja toimii peilinä, se ei ole rikki. Tähyslasin kautta kurkittuna peilistä on mahdotonta nähdä mitään (ainakaan naarmuja).
     
  14. STASSI

    STASSI

    13
    0
    0
    Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Tänään sitten tuli soitto JAS tekniikasta ja sieltä kerrottiin ettei kamerassa ollut mitään suurempia vikoja. Hieman joutuivat kuulemma putsaamaan peiliä lisää ja tarkennusta säätämään, mutta muuten kaikki oli kunnossa. Kaikki toimenpiteet olivat kuulemma sen verran simppelit että veloittavat siitä Canonia.
     
  15. Vs: Peilin puhdistus kotioloissa!!!!

    Asiakashan on aina väärässä  ;D kunnes kuluttajariitalautakunta antaa suosituspäätöksen, joka ei sido ketään mihinkään ja jota kenenkään ei tarvitse noudattaa.
    ts. turhaa verovarojen tuhlaamista. ;)

    Ts. rungossa oli valmistus/takuunalainen virhe... ;D