Hei, Kenellä kaikilla on PDA:t? Itse olen käyttänyt duunin Palm V:tä mutta nyt tekisi mieli vähän tehokkaampaa laitetta, tuo Palm Z22 on aika tyylikkään näköinen ja haihtumaton muisti. Mihin te käytätte PDA:ta? Itse laitan sinne tärkeitä tietoja ja muistiinpanoja, jotenkin se on minulle kätevämpää kuin känny.
Mulla on Palmin Tungsten T. Se toimii eniten kalenterina ja muistikirjana. Mulla on siinä myös tietokantasovelluksena ajopäiväkirja. Joskus tulee pelailtuakin, kun joutuu odottamaan.
Jos Sonni-Ericsson P900 on PDA, niin sitten mulla on PDA. Onhan tässä kynä... Lähinnä PDA-ominaisuuksista käytän kalenteria, meiliä ja teen joskus muistiinpanoja.
Kommari. Käytän kuin jerekin, siis etupäässä kalenteria ja muistiinpanoja. Ja tietysti luurina ja tekstiviesteihin. Hätätilassa tällä lukee kameralaukkuakin mutta se kyllä syö miestä...
Treo pda:ta käyttelen kun juttelee kätevästi outlookin kanssa eli siirrän lähinnä kalenteria, muistilappuja ja muita jutskia duunuin ja himan välillä. Olempa joskus aikanikuluksi jopa nettiselaimena käyttäny ja blogiani päivittäny. Mut muistilaput on korvannu täysin, eikä pysyis ajanhallinta hanskassa ilman treoa. niin ja puhelimena olen käyttäny
Mulla on jossakin hyllyssä Compaqin iPAQ pölyttymässä. Joskus käytin sitä paljonkin, mutta akunkesto on nykyisin aika huono ja ainakaan sen aikaisiin (2002) iPAQeihin ei saa itse vaihdettua akkua. Kiva ja hyödyllinen lelu, mutta nyt samat jutut hoituvat Noksun Series 60 -luurilla. iPAQ oli siitä hyvä, että sillä pyöri suunnilleen mikä tahansa PocketPC-softa ja esim. pelit, Sim City 2000:n PPC-versio oli varsin addiktoiva matkustaessa.
Niin, mutta jostain syystä mua ei kiehdo lainkaan niin paljon kalenterit, todo-listat sun muut tuollaiset puhelimessa kuin PDA:ssa. Toisekseen, PDA:ta voi käyttää sairaaloissa ja lentokoneissa missä kännyä ei saa olla päällä. Kävin juuri lapsen kanssa lääkärillä ja kysyttiin sellaisia tietoja et olisi ollut hyvä olla ylhäällä. En voinut laittaa noksuani päälle ja palmin löysyin vasta eilen ja innostuin sitä käyttämään.
Totta, PDA:n kalenteri, to-do -lista ja muut ovat helppokäyttöisempiä kosketusnäytön takia. Mutta jos niille ei ole niin hirveästi käyttöä, niin jaksan naputella kalenterimerkintöjä satunnaisesti puhelimella. Kaiken lisäksi uusimmissa puhelimissa on offline-tila, joten niitäkin voi käyttää sairaaloissa ja lentokoneissa. Eri asia on, uskooko tai tietääkö henkilökunta, että puhelinta voi käyttää offline-tilassa.
Totta, mutta ihmisillä on niille erilaisia käyttötarkoituksia. Vaihdoin kokonaan puhelimeen, koska iPAQ ei toimi modeemina läppärin kanssa... Muistaakseni jollakin Series 60 -softalla puhelimeen pystyi laittamaan vastaajan, joka ei ole operaattorin palvelu vaan puhelimessa oleva juttu, ja sen viestejä voi muutella lennossa. "Tiedän että yrität soittaa ja kuulen sen, mutta ei kiinnosta jutella. Laita viesti, kuuntelen sen ehkä myöhemmin."
Tää on näitä uusia verkkopalveluja mutta voi kai sen virittää toimimaan luurissakin ilman verkon tukea. Tosin silloin tuo vastaa verkon kannalta vastaanotettua puhelua. Tässä soittajan numeron perusteella toimiva suodatus on kätevä, esimerkiksi kaikki salaisista numeroista tulevat viestit voi ohjata suoraan käsittelyyn jossa toistetaan viesti 'en ota vastaan puheluita tuntemattomasta numerosta, ole hyvä ja poista numeronnäytön esto' ja perään puhelu poikki. Karsii mukavasti nevadaan kaikenmaailman puhelinmyyjät jotka suosivat numeronäytön estoa. Olipa offtopikkia, mutta vielä noista PDA-vempaimista: Itse kun en tykkää raahata monta vekotinta mukanani rajallisen taskukapasiteetin vuoksi pidän kommaria ja vastaavia laitteita loistokeksintönä. Luuri kun on kuitenkin aina messissä ni samalla vaivalla mukana kulkee sitten kalenteri/muistiinpanot/pelejä/luettavaa/musaa/netti...
Itse taas tykkään siitä että puhelin on pieni ja puheluja varten. jos en tarvitse kalenteria yms ohjelmia jätän palmin kotiin. Kerran mulla oli kommari eikä sitä viitsinyt kauan pitää mukana joka paikkaan.
Itse taas koin aikanaan, että Palm oli hankala raahata aina puhelimen ohella mukana. Nämä nykyiset "PDA-puhelimet" kyllä on mun mielestä mainioita, kun kaikki tarpeellinen on yhdessä (pienessä) laitteessa. Palm on myös lähtenyt "leikkiin mukaan" ja niillähän on nykyään puhelin myös integroituna.
No, totta tuokin. Onneksi tuo uusi Palm Z22 on niin pieni ja kevyt ettei haittaa kanniskella mukana puhelimen ohella.
Kommarin ainoa vika on se että siinä ei oo värinähälytintä. No joo, ja tietty sais siinä olla WCDMA-valmius mutta muut jutut on aika nätisti kohdallaan. Ehkä sitten seuraavassa mallissa? Kommaristakin on kaksi mallia, ja jos wlania ei välttämättä tarvi niin silloin 9300 käy hyvin, ja se on oikeesti pieni. Niin pieni että en edes ymmärtänyt sitä ennenkun pidin sellaista kädessäni
Ei ole PDA:ta, mutta S60-luuri, jolla hoituu kaikki tarvittava: - kalenteri, joka juttelee Outlookin kanssa - muistikirja - pakollinen nettiselailu (Opera Mini) - GPS - sähköposti - kehno kamera, josta on ollut joskus oikeasti hyötyä Mun mielestä on kiva, kun kaikki tarvittava löytyy samasta paketista.
Tai sit voi odotella kevääseen ja ostaa 9300i:n johon on ympätty toi WLAN mukaan http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/9300i/
Palmia olen käytellyt n. 6 vuoden ajan. Nyt käytössä edelleen Tungsten T. Ketuttaa vaan tuo Palmin tuki puhelimille; kun käytössä vielä oli mokian 6310i, pystyi numeron valitsemaan kätevästi Palmilla ja käskeä kännykän soittamaan (bluetoothin yli). Samalla tavalla saattoi selailla weppiä ja lukea sähköpostit. Nyt kun käytössä on s60-pohjainen mokialainen, niin eipä yhteys toimikaan enää. Ei tietoa, saako toimimaan. Pikkuhiljaa tuo uusi luuri on saanut enemmän ja enemmän käyttöä ja luulenpa, että kun opettelen vielä ja hommaan muutamaan ohjelman siihen, niin Palmi jää hyllylle...