Mulle on vissiin kerran tullut tuollainen. Ihmetyttää vaan kun ei oo ees paypal tiliä. Vielä. Enkä kyl varmaan hommaakaan. edit: niin ja hymiö unohtui
Siis Paypalille vai? Niillähän on toi 'Dispute resolution' -toiminto nettisivuillaan. Tuolta olen ainakin saanut rahat takaisin kun joku saksanmaalla asusteleva Senem Tissaoui nimellä esiintyvä kaveri jätti eBayn kautta ostetun tavaran toimittamatta. EDIT: sori jäi huomaamatta toi sun kommentti että valitus pitää lähettää paperisenakin. Outo juttu kyllä, on tainnut joku entinen valtion virkamies ajautua Paypalille hommiin...
Siellä on myös resolution center, siellä sitten voi tehdä valituksen (vaateen?) , "File a Claim" Sen kanssa lupasivat leipoa. Kunhan lähetän materiaalin kirjekuoressa.. Niin juu ja luottokuntaan soitin, sinnekin pitää tehdä kirjallinen valitus, ja soittaa uudestaan aamulla, ovatten aamutorkkuja..
On mennyt okeasti Paypalista ja oikeasti Visalta. Vaikka oikeaa riskiä ei olekaan, niin Paypalin kukauden selvitysaika ja kirjalliset valitukset sekä sinne amerikkaan että Luotokunnalle harmittavat. Lisäksi se ettei Visaan eikä Paypaliin voi enää luottaa toki vähän mietityttää... Tilttasin joka tapauksessa myös Visani, vaikka tuskin Paypaliin tekemäni ilmoituksen jälkeen mitään voi mennä. Nyt on vain tylsää kun ei tosiaan tiedä mihin luottaisi. Visaa tarvitsisi päivittäin ja paypaliakin kun pitäisi ostella rojua Kiinasta... pöh. Skannailin koneenkin monella virus- ja haittaohjelmaskannerilla mutta eihän ne mitään koskaan löydä. Mietityttää määrä, 49e, liittyneekö siihen ettei se vaatisi mitään varmennusta vaiko siihen että se voisi mennä ohi silmien?
Eipä tuota nyt niin paljon tarvitse..... "We are sorry that you have decided to close your PayPal account."
Outoa.. PayPalin käyttöä kuitenkin jatkan käytännönkin pakosta.. Parempi vaihtoehto kuin kylvää luottokortin numeroa suoraan kiinalaisille pikkukauppiaille. 50€ taitaa olla raja jonka jälkeen liikkeestä ostettaessa pitää näyttää henkkarit. Miten tämä sitten nettimaksuun liittyy.. ehkä siinä joku sopimusjuridinen ero löytyy, ja voi mennä jossain isomman yrityksen kirjanpidossa ohi tms. Koneen viruksien skannaamiseen suosittelen jotain boottaavaa virustutkaCD:tä. Esim BartPE nimisellä ohjelmalla voi tehdä boottaavaan XP:n CD:n josta voi ajaa viruksenpoistoja. Tämä levy pitää tietenkin tehdä puhtaalta koneelta ollakseen varma sen "tehosta". Kirjoittelen aiheesta illalla lisää jos kiinnostaa, nyt pitää mennä kun pihalla jo huutelevat !
Ihan vaan tuli mieleen, pystytkö mitenkään ottamaan talteen sivuhistoriaa, missä olet tuona päivänä koneellasi surffannut. Samoin varmaan palveluntarjoaja pystyy tarkistamaan onko koneestasi otettu yhteyttä tuona kyseisenä aikana. Tsemppiä sinne Saloon asian tiimoilta, toivottavasti selviää.
Lisähuumoria. Se sähköposti jossa kerrottiin että rahansiirto on onistuneesti tehty, ei kuulemma ollut paypalin lähettämä ;-) Ja silti paypal on siirtänyt rahat! Miksi he eivät siis ole lähettäneet sitä koskevaa postia? Ei taida kukaan tietää mistään mitään...
Edellinen eilistä iltaa. Tänään 15:19 "We recently noticed one or more attempts to log in to your PayPal account from a foreign IP address." Ai mille tilille? "please visit PayPal as soon as possible to update your account: (linkki)" Ai mikä tili? Voihan tuo olla ihan oikeaa asiaakin, minä näistä mitään ymmärrä.
Ne vähät spämmimäärät mitä mulle tulee on suurimmalta osin just näitä feikki-paypal -ilmoja (sinänsä hauskaa et kun ees omista sellasta luottokorttia millä tonne vois tehdä "tilin" itselleen). Yleensä tosin meiän virusskannaava mailiserveri totee niistä että: X-Virus-Status: Yes X-Virus-Report: HTML.Phishing.Pay-6 FOUND X-Virus-Checker-Version: clamassassin 1.2.2 with clamdscan / ClamAV 0.88
Haluaisiko joku PayPal-käyttäjä avustaa minua maksamaan tuon PTLens -pluginin, itse en omista luottokorttia?
Da. Tänää tuli Paypalilta kysely, että miten tyytyväinen olen heidän toimiinsa valitukseni jälkeen. Piti siis käydä katsomassa paypalista, mitä on tapahtunut, koska mitään informaatiota ei asiasta ole tullut. Siellä seisoo että rahansirto on "Reversed" "Mar. 8, 2006 Reversal" "Mar. 8, 2006 Credit to Credit Card" Joten homma on korjattu. Turvallisuudentunne ei tosin virtaa suoniini kuin raikas vuoripuro...