Kätevä väline, ilmeisesti huijareillekin ;-) Olen nettihuijauksen uhri, tai ainakin yrityksen. Olen kuulemma tehnyt viime yönä PayPal:illa 50euron rahansiirron. Donation, eli lahjoitus jollekin dioxine -nimiselle tyypille ;-) Visa-tapahtumissa ei moinen ainakaan vielä näy, saas nähä..
Maileissa. Oli tullut kaksi mailia sen lahjoituksen saajan ilmo että raha oli tullut ja ihan oikeannäköisestä paypal-osoitteesta aika normitekstinen ilmoitus että olen tehnyt lahjoituksen. Sen postin paypal-pohja puuttui, ja ne normaaliset tarkemmat rahasiirron tiedot. Eli oletukseni on että 1. ne ovat koneessani kiinni ja tarkkailevat menenkö katsomaan paypalista ja kaappaavat salasanani siinä 2. ne luulevat että klikkaan heidän postinsa linkkiä tarkempiin tietoihin ja siellä, muka-paypalsivulla kysytään salasanani..jne.. 3. rahasiirto on tosiaan onnistunut ja pitää alkaa taistelemaan luottokunnan kanssa.. Ajattelin odotella ennenkuin teen mitään. Luulisin ettei tarvitsekaan tehdä mitään..
Onko Paypalilla jokin oma sähköposti, johon tuon voisi ilmoittaa. Minulla kävi samantapainen juttu Ebayssa, ja suoristivat asian tuotapikaa.
Hieman samantapainen juttu kävi kerran itselleni Pay pal:in kanssa. Olin juuri tilannut tavaraa ison rapakon takaa ja sain sähköpostiini viestin, jossa kerrottiin minun eronneen / kuolettaneen pay pal -tilini. En vastannut ko. viestiin vaan lähetin postia pay pal:ille heidän sivujensa kautta. Olivat kovin kiinnostuneita ja pahoittelivat tapahtunutta, lupasivat selvitellä. Tunnukseni olivat heidän mukaansa ok ja kyseessä mitä ilmeisimmin yritys kalastaa tietoja minulta huijaussähköpostilla... Sitten tulikin tietoturvapostia jossa korostettiin, etteivät koskaan kysele tunnuksia / salasanoja sähköpostitse asiakkailtaan. Pidän pay pal:ia edelleen luotettavana tapana hoitaa tilauksien maksuja, mutta tarkkana saa mielestäni olla.
Itselleni tulee aina silloin tällöin kaikenmaailman maileja muka paypalin nimissä, milloin on tili suljettu jos jonkin asian takia, milloiin lähetetään mailia, että en saanut tätä myuytyä, mutta sinä saat tämän taulutelevision halvalla, koska olet niin hyvä tyyppi. jne. jne. Mailit voi lähettää eteenpäin osoitteeseen spoof@paypal.com ja sen jälkeen poistaa viestin. Lisää infoa lontooksi sivulla -> Täällä
Joo tuohan on se tän päivän trendi vissiin että ohjataan sähköposteilla osotteeseen http://www.juhalle_sun_rahat.com/muuten_ihan_paypallin_tapainen/login.php sivuille. Osoite josta maili tulee on ihan oikeanlainen koska sen voi itse kirjoittaa... ellei rosmo typota ,)
Joo, että onkin harmillista. Minäkin ajattelin antaa tuonne korttieni tunnusluvut ja tilitietoni ja sivu ei toimikaan
On se maksu tosiaan mennyt. Hämmästyttävää..eilen olen muka kloo 15:37:16 PST tehnyt paypalilla maksun. No, vaihdoin salasanat, salatut kysymykset ja tein valituksen, mutta se pitää lähettää paperisenakin ja varoittavat että kuukausi menee... Gggreat, kyllä Paypal on kätevä, rahaa lähtee vaikka ei tekisi mitään ;-)
Sinänsä tähän mennessä tämä on enemmänkin huvittavaa, mutta jos visalta lähtekin 60 000e niin eipä enää naurata..ja mikä estäisi lähtemästä? Ei mikään...
Ei tuosta kyllä löydy mitään huvittavaa vaikka tavaisi mitenpäin. Pitäisiköhän sulkea mokoma tili tyystin.
Paskamainen tilanne. Mulle on myös tullut noita salasanan vaihtojuttuja (Ebay ja Paypal huijausyrityksiä), muttei koskaan vielä tollaista. Toivottavasti homma selviää. Menikö se viiskymppiä edes hyvään tarkoitukseen?
Kyllä kai dioxine -nimen keksinyt heebo on ihan mallikaveri. Ei siinä postissa ollut lajoituksen syystä mitään. Kai mä olen vain unissani käynyt koneella yöllä klo 1:38 lahjoittelemassa.. Valituksen tehtyäni ne ilmoitti vastauksessa että maksutoiminnot ovat nyt nihkeitä, (For your protection, your account access may be limited and all reported transactions pended.) joten kaipa ensi yönä on turha tulla lahjoittelemaan, saa nukkua rauhassa. Luottokuntaankin ajattelin ilmoittaa, mutta eipä löydy mailia mihin voisi ilmoittaa, eikä puhelimetkaan oikein iltaisin toimi, paisti se kortinhävitysnumero.
Joo, toivottavsti tapahtuu jotain jo, ennen kuin saavat kirjeen käteensä. Eipä tässä kyllä tosiaan oikein kykene muuta kuin ihmettelemään miten moisessa ovat onnistuneet..
: ) Paska homma mitä sulle sattui, mutta on toi ihan asiaa luottokunnan puolelta. Asiakaspalvelu ja laskutus ma-pe 8-20, la 9-16 puh. (09) 696 4603 (suomeksi) (09) 696 4602 (på svenska) fax (09) 6964 9600 Luotonvalvonta ma-pe 8-16.30 puh. (09) 696 4670 fax (09) 6964 9670 Kansainvälinen riskienhallinta ma-pe 8-16.30 puh. (09) 696 4604 fax (09) 692 6495
Amerikkaan ainakin saisi toimia faksi, mutta pitää kirje lähettää ..tosin nehän lupasivat nu*ia ton kanssa kuukauden..