Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Pathe DS8/BTL Douple Super 8

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana kuvvooja, 13 Tammikuu 2019.

  1. kuvvooja

    kuvvooja Active Member

    340
    164
    43
    Huutokaupasta tupsahti tuollainen Gallian maan elokuvakamera omaan kokoelmaan. Mukana oli vain kamera ja laatikko. Ei objektiiveja eikä käsikahvaa. Tietoa kamerasta löytyy Guuggeli pullollaan toki. C-mountin objektiiveja itselläkin on joitain, joten optiikat olisivat kunnossa. Silmäsuppilo on perstunut, mutta sen voisi korvata toisella. Kone raksuttaa lupaavasti. Niinpä kysyisin wanhoilta wiisailta:

    Mistä filmiä moiseen? Onko Mutasen filmifirma vielä Hesassa voimissaan? Tavalliset Super 8 kasetit tähän eivät käy, vaan 16 mm filmikela. Ohessa muutama kuva kojeesta.

    Mistähän löytäisi puuttuvan käsikahvan? Ohjekirja?
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Täältä löytyy ainakin mustavalkoista FOMA Fomapan 100 R DS8/ 30 Meter (Double Super 8 Not Super 8) (Films) - fotoimpex.com analogue photography

    Googlaamalla DS8 film löydät muitakin ostopaikkoja.
     
  3. kuvvooja

    kuvvooja Active Member

    340
    164
    43
    Kiitos!
     
  4. "Mistähän löytäisi puuttuvan käsikahvan?"

    eBay.fr? Siellä on monta tämmöistä mallia ja ehkä erikseen kahvojakin.

    "Ohjekirja?"

    Mulla on ohjekirja sekä englannin että ranskan kielellä. Molemmat olen itse skannannut. Vieläkö tarvitset ne? Voin laittaa sitten flickr-linkit skannauksiin.

    Mulla on muuten 2 kappaletta tästä mallista (ja lisäksi Canon DS8 + 3 kpl Quartz DS3) + 8-64 ja nyt tulossa 6-80/1.2.
     
  5. kuvvooja

    kuvvooja Active Member

    340
    164
    43
    Englanninkielinen ohjekirja olisi kiva. Ranska ei oikein taivu...