Vs: Paspisleikkuri? Täytyy vähän puolustaa naisen logiikkaa tässä kohdassa. Mapedin 45 asteen leikkurissa terä on hiottu vain yhdeltä puolelta, eli toinen puoli on tasainen. Tällä saavutetaan oletettavasti siistimpi leikkausjälki. Jos leikkaa taustan puolelta, terä ei toimi suunnitellulla tavalla. Eri asia sitten on, näkyykö jäljessä oikeasti eroa. Jotain on kuitenkin ajateltu, koska 90 asteen leikkurin terät on hiottu eri tavalla, eli molemmin puolin. En ole itse koskaan leikannut "väärältä" puolelta, vaan noudattanut käyttöohjetta tunnollisesti ja hyvin on leikkuri toiminut
Vs: Paspisleikkuri? Siis saahan sen terän käännettyä, kun leikkaa toiselta puolelta. Kuitenkin kuten todettu, suoritustapa on vapaa. Lopputulos ratkaisee. Mun mielestä sieltä takaa leikkaaminen on helpompaa, kun voi piirtää kunnon merkinnät ja saa kokeiltua, että leikkuujälki on varmasti läpi asti.
Vs: Paspisleikkuri? Voi kääntää, mutta oikein päin ollessaan terä nojaa rungosssa olevaa sileää vastepintaa vasten. Jos sen kääntää toisinpäin, toispuoleinen viiste pyrkii vääntämään terää poispäin vasteesta ja tuloksena on todennäköisesti huonompi leikkuujälki. Kuten jo aikaisemmin totesin, niin varmaan on jotain mietittykin Mapedin lekkuria suunniteltaessa. Toisaalta päällipuolelta leikattaessa muodostuva ohut reuna on leikkausalustaa vasten ja saa hyvän tuen siitä. Luulisi tällöin reunan leikkauksen onnistuvan paremmin. Voin kyllä suositella Mapedin leikkuria harrastuskäyttöön, hinta on kohtuullinen ja jälki ok. Mekaanisesti se ei ole kovin kestävän tuntuinen ja urakalla leikkaava tarvinnee tukevamman pelin. Leikatako paspisaukko ylä- vai alapuolelta, elämää suurempi kysymys
Vs: Paspisleikkuri? Mä kanssa annan suositukset tuosta mapedista, hintaansa nähden oikein oiva peli. En ole nähnyt leikkuujäljessä mitään eroa naapurin fletserillä leikattuun. Tietysti kun satoja alkaa leikkaamaan on tuollainen robustimpi kone parempi, mihin saa kunnolliset stopparit.
Vs: Paspisleikkuri? Vieläkään en käsitä, miksi Maped leikkuria (viivaimineen) ei voisi kääntää ja siten leikata kummalta puolelta vain? Aivan sama vetääkö sitä leikkuria kompassin mukaan pohjoisesta etelään vai etelästä pohjoiseen, jos viivaimen suhteen terä on viivaimessa samoin päin koko ajan (eli käännetään koko viivain+leikkuri -settiä 180 astetta).
Vs: Paspisleikkuri? Tuollaiset Mapedin 45° ja 90° leikkurit, joista tässäkin ketjussa on puhuttu, olen pimiöllä nähnyt. Jäsenmaksu oli tänä vuonna 60€, joka ei mielestäni ole kovinkaan kallis, varsinkaan jos pimiöpuolelle on käyttöä.
Vs: Paspisleikkuri? Eipä se kallis sinänsä ole, tuntuu vaan siihen nähden kun on pari muuta kerhoa joissa on hyvät pimiöt ja vuosimaksut luokkaa 5-10 e .
Vs: Paspisleikkuri? Laittakaas joku tieto mikäs himputin laitos tämä paspisleikkuri ihan niin kuin oikeesti/fyysisesti on
Vs: Paspisleikkuri? Jos vaikka ensin että mikä on paspis, eli passepartout(-pahvi). Se on semmonen pahvikehys kuvalle ja yleensä semmonen viiste siinä reiän ympärillä. Leikkurilla voi niitä sit leikellä.